علت پوسته برداری چیست؟
25 فروردین

علت پوسته برداری چیست؟

علت پوسته برداری چیست؟

علت پوسته برداری چیست : امروزه اکثر شهر های ایران دچار آلودگی هوا میباشد و از طرفی خورشید تابستان هم به آسیب های پوستی می افزاید برای همین بیشتر افراد برای مراقبت از پوست خود، روش پوسته برداری را انتخاب میکنند. لایه بردار های مختلفی وجود دارد. در پوسته برداری شیمیایی یک راه حل شیمیایی برای پوست بکار می رود و اجازه خیس شدن به آنرا میدهد. بسته به چگونگی نفوذ به پوست آنها بیش از 1 تا 14 روز بدور از پوسته برداری شیمیایی قرار می گیرند. این فرایند قسمتهایی از پوست را در یک روش کنترل شده از بین می برد بنابراین پوست جدید می تواند به جای آن رشد کند. مواد شیمیایی بکار رفته “واسطه های پوسته پوسته شدن” و “واسطه های زخم شدن” نامیده می شوند.

پیشنهاد مطالعه
درمان های جدید ریزش مو

متخصص پوست اصفهان | چرا پوسته برداری انجام می شود؟

پوسته برداری سطحی

برای بهبود تغییرات در ظاهر پوست. زخم آکنه. سوزش آفتاب در همه پوست ها استفاده میشود.آنها می توانند روی اعضای صورت و دیگر اعضای بدن انجام شوند. پوسته برداری سطحی همچنین برای آماده کردن پوست برای پوسته برداری عمیق استفاده شوند.

پوسته برداری میانی

برای درمان ملایم به چروک های میانی. آفتاب سوختگی طولانی مدت. تغییرا پوستی و زخم های پیش سرطانی روی پوست (معمولا بعلت آفتاب سوختگی) بکار می رود. پوسته برداری میانی بیشتر روی صورت انجام میشود.

پوسته برداری عمیق

برای درمان چروکیدگی. آفتاب سوختگی طولانی مدت. تغییرات پوستی از پیش بوجود آمده و زخم های شدید روی پوست استفاده میشود. آنها فقط روی صورت انجام میشوند. پوسته برداری عمیق روی پوست های تیره انجام نمیشود زیرا پوست را سفید می کنند.
گاهی اوقات برای تاثیر گذاری بیشتر پوسته برداری شیمیایی با سطوح لیزری انجام می شود. اگر شما دارای شرایط یر نباشید پوسته برداری (بجز پوسته برداری سطحی) ممکن است انجام نشود.

پیشنهاد مطالعه
کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به تازگی از ایزوترنینون (داروی استفاده شده برای درمان آکنه) استفاده کرده باشید. به تازگی جراحی صورت یا پرتو درمانی روی صورت داشته اید. این باعثمیشود پوست بسختی دوباره رشد کند. روی عضو در حال درمان تبخال وجود داشته باشد. سیستم ایمنی آسیب دیده باشد. این امر میتواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد و خطر عفونت را افزایش دهد و باعث تغییر رنگ پوست پس از پوسته برداری شود. حساسیت داشتن به نوعی داروی خاص.

 


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

پوست مختلط چیست ؟

مزوتراپی و ریزش مو

درمان تخصصی کاهش چربی بینی

کرونا و ریزش مو

بیماری پوستی میلیا چیست؟ | علل، علائم

علل پیتریازیس آلبا و علائم آن

بیماری پوستی لک و پیس (ویتیلیگو)

درمان اگزما در کودکان

هر آنچه باید راجع به دستمال‌ مرطوب کننده بدانید

درمان جوش سر سفید

جوش بلوغ | انواع آکنه در نوجوانان

درمان جوش نوجوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *