نحوه استفاده صحیح از تونر
22 فروردین

نحوه استفاده صحیح از تونر

نحوه استفاده صحیح از تونر به چه صورت است؟

نحوه استفاده صحیح از تونر : کمی تونر را به روی پد آرایشی یا یک تکه پنبه ریخته و بصورت دایره‌وار روی پوست بمالید. سعی کنید این کار را با ملایمت انجام‌دهید. نیازی نیست محکم پنبه یا پد را به پوست بمالید. چون فقط کافیست تونر به روزنه‌ها و عمق پوستتان نفوذکند. اگر پوست چربی دارید روی قسمت T صورت بیشتر تونر بزنید. چون این نقاط چربتر بوده و آلودگیهای بیشتری در خود دارند. تونر را روزی یک تا دو بار استفاده‌کنید.

در انتهای مطلب چند تونر خانگی رو بهتون آموزش دادیم که میتونید به راحتی توی خونه درست کنید.

متخصص پوست اصفهان | نحوه استفاده صحیح از تونر

بهترین زمان استفاده از تونر:

تصور اشتباهی که برخی افراد در مورد تونر دارند این است که تونر می‌تواند جایگزینی برای شوینده پوست و مواد آرایشی باشد. اما سخت در اشتباهند.

تونر نیز یکی از مراحل تمیزکنندگی و پاکسازی پوست است که به سلامت آن کمک‌می‌کند. پس از اینکه صورت خود را با آب گرم و مواد شوینده مخصوص صورتتان شستید، موقع استفاده از تونر است. قبل از اینکه کرم آبرسان و شب را بزنید.

طرز ساخت تونر خانگی:

ساخت تونر خانگی روشی کم‌هزینه است. بعد از شناختن نوع پوستتان حالا نوبت ساخت یک تونر متناسب با آن است.

پیشنهاد مطالعه
زاویه‌دار کردن فک و صورت بدون جراحی

تونر چای سبز:

شاید بتوان گفت تونری خانگی که برای بیشتر انواع پوستها مناسب است، تونر چای سبز است. کمی از آن را دم‌کنید و با مقداری عسل ترکیب‌کنید. می‌توانید کمی اسانس خوشبو هم به آن اضافه‌ کنید. می‌توانید آن را با پنبه به پوست زده و یا در افشانه‌های موجود در بازار ریخته و به صورت خود اسپری‌کنید.

تونر سرکه سیب:

آب لیمو را گرفته و کمی سرکه سیب به آن بیفزایید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب کافیست. کمی آب اضافه‌کنید. این تونر برای پوست معمولی و چرب مناسب است. تونر را در شب استفاده‌کنید. تونر را اطراف چشمها و لب و دهان نزنید.

تونر نعناع:

کمی نعناع تازه را در آب ریخته، بجوشانید. بعد از سرد شدن، آب آن را جداکرده و با پنبه به صورت بمالید. بقیه تونر را در ظرفی دربسته در یخچال نگه‌دارید. نعناع آبرسانی قوی بوده و برای پوستهای چرب هم مناسب است. در ضمن پوست را بخوبی پاکسازی می‌کند.

تونر گل بابونه:

همانطور که گفتیم گل بابونه تسکین‌دهنده است. کمی بابونه دم کرده و با پنبه به پوستتان بصورت دایره‌وار بمالید.

استفاده از گلاب به عنوان تونر:

گلاب با خاصیت آنتی‌باکتریالی که داراست یکی از بهترین و طبیعی‌ترین تونرها و پاک‌کننده‌هاست. ضمن اینکه پوست را از آلودگیها پاک‌می‌کند، آبرسانی نیز انجام داده و پوست را شفاف و لطیف می‌کند. استفاده از آن نیز بسیار راحت بوده و با پوستهای خشک هم بخوبی سازگار است.

پیشنهاد مطالعه
راه های مقابله با آکنه

در صورت نیاز به آبرسان قویتر و عمیقتر می‌توانید کمی گلیسیرین نیز به گلاب بیفزایید و تأثیر فوق‌ العاده‌اش را ببینید. گلاب همچنین منافذ باز پوست را بسته و آرام بخش و التیام‌ دهنده‌ای قویست.

طرز تهیه تونر گل رز

بهترین زمان برای استفاده از تونر بعد از شستشوی پوست زمانی که پوستتون کاملا تمیزه و ترجیحا قبل از خواب هست. شما انواع و اقسام تونر هارو میتونید تهیه کنید و ازشون استفاده کنید ولی من میخوام بهتون یاد بدم با کمترین هزینه خودتون داخل منزل تونر خوش رنگ گل رز تهیه کنید

مواد لازم:

دو عدد گل رز قرمز

سه لیوان آب مقطر یا سه لیوان آب جوشیده شده

یک استکان گلاب

گلیسیرین( فقط کسانی که پوست خشک دارند)

خب برای شروع اول گل رزها رو قشنگ با آب بشورید تا اگه آلودگی و غباری روشون هست از بین بره، بعد گلبرگ هاشون رو جدا کنید و داخل یک قابلمه بریزید روش سه لیوان آب مقطر یا آب از قبل جوشیده شده اضافه کنید و روی شعله بذارید.(آب مقطر رو از داروخونه تهیه کنید) اجازه بدید حدودا بیست دقیقه تا نیم ساعت گلبرگ ها داخل آبجوش بمونه تا رنگ آب جوش قرمز بشه.

پیشنهاد مطالعه
بهبود مشکلات با ميکرودرم ابريژن

بعد از اینکه آبجوش رنگ عوض کرد از صافی ردش کنید و با دستتون به گلبرگ ها فشار بیارید تا حسابی عصارشون گرفته بشه در آخر یک استکان گلاب هم به عصارمون اضافه کنید و اگر پوستتون خیلی خشکه یک قاشق هم گلیسیرین به مخلوطمون اضافه کنید

نکات

این تونر رو حتما داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته سعی کنید تونر جدید بسازید.( بیشتر از یک هفته ازش استفاده نکنید) نحوه استفاده صحیح از تونر آن هم به این شکل است که هر شب قبل خواب به کل صورتتون اسپری کنید یا به کمک پنبه به پوستتون بمالید مخصوصا زیر چشمتون بمالید.

 


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

پوست مختلط چیست ؟

مزوتراپی و ریزش مو

درمان تخصصی کاهش چربی بینی

کرونا و ریزش مو

بیماری پوستی میلیا چیست؟ | علل، علائم

علل پیتریازیس آلبا و علائم آن

بیماری پوستی لک و پیس (ویتیلیگو)

درمان اگزما در کودکان

هر آنچه باید راجع به دستمال‌ مرطوب کننده بدانید

درمان جوش سر سفید

جوش بلوغ | انواع آکنه در نوجوانان

درمان جوش نوجوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *