عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید
16 مرداد

عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید

علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید

آفتاب سوختگی نوعی آسیب پوستی است که در اثر گرما و امواج فرابنفش ایجاد می‌شود. سوختگی درجه‌ یک ، لایه سطحی پوست را تحت تأثیر قرار داده و قرمزی و حساسیت خفیف پوست ایجاد می‌کند. حتی ممکن است در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آسیب، باعث پوسته ریزی جزئی شود. تاول آفتاب سوختگی می‌تواند بسیار دردناک باشد و بهبود آن حدود یک هفته طول بکشد. تاول‌ها معمولاً چند ساعت پس از آفتاب سوختگی ظاهر می‌شوند، اما گاهی اوقات ممکن است تا ۲۴ ساعت بعد خود را نشان دهند.در این مقاله از سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان درباره عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی اطلاعاتی به شما خواهیم داد.لطفا همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه
علل و درمان شپش و شوره سر

تاول‌های آفتاب سوختگی به‌صورت برجستگی‌های ریز روی پوست ایجاد می‌شوند. این برجستگی‌ها از نظر ظاهری معمولاً سفید یا شفاف و مملو از مایع هستند؛ این مایع می‌تواند لنف، سرم، پلاسما، خون یا چرک باشد.

بیشتر افرادی که دچار آفتاب سوختگی می‌شوند، تاول‌ها را بسیار دردناک می‌دانند، خصوصاً در صورت لمس تاول ناشی از آفتاب سوختگی و یا برخورد آن با لباس این شرایط تشدید می‌شود. همچنین ممکن است محل تاول، احساس خارش زیادی ایجاد کند. با این ‌حال، با آغاز فرآیند بهبود تاول‌ها، عوارض ناشی از آن مانند درد و خارش نیز کاهش می‌یابد.

این نوع سوختگی، همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست و ملانوما را افزایش می‌دهد. پس از بهبود تاول‌ها، جای زخم‌ تاول که به شکل لک‌های تیره یا روشن در سطح پوست ظاهر می‌شوند، می‌توانند به مدت ۶ تا ۱۲ ماه همچنان قابل ‌مشاهده باشند.

پیشنهاد مطالعه
عوارض جانبی مصرف ژل آلاینا

عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بررسی کنید

تاول آفتاب سوختگی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فرد به‌ شدت آفتاب سوخته شود. به همین دلیل، عوارض دیگر ناشی از آفتاب سوختگی شدید نیز ممکن است در فرد دیده شود. این عوارض عبارتند از:

  • تهوع و استفراغ
  • کمبود آب بدن
  • تب و لرز
  • گیجی

در صورت مشاهده این علائم پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، بدون توجه به بروز و یا عدم بروز تاول پوستی ، به پزشک مراجعه کنید.

| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید |

عوارض تاول آفتاب سوختگی | متخصص پوست اصفهان

تاول های آفتاب سوختگی به ‌تنهایی عوارض کمی دارند، اگرچه در صورت برداشتن یا ترکاندن ممکن است باعث ایجاد عفونت شوند. در صورت بروز عفونت، ممکن است نیاز به دارودرمانی باشد و احتمال ایجاد اسکار و جای زخم نیز بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
بعد از پاک کردن تاتو با لیزر چه نکاتی را رعایت کنیم؟

از آنجایی که تاول آفتاب سوختگی معمولاً در افرادی که دچار آفتاب سوختگی شدید می‌شوند، ایجاد می‌شود؛ متأسفانه خطر ابتلا به سرطان پوست نیز در این افراد بیشتر است.


بیشتر بدانیم:

شامپو ضد شوره مناسب

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش دوم

نکات استفاده از شامپو ضد شوره

آسیب‌دیدگی مو با استفاده از رنگ مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *