روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش دوم
7 مرداد

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش دوم

مراقبت از پوست آقایان

برای مراقبت از پوست، کارهای ساده‌ روزمره‌ای وجود دارد. این مطلب از سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان در ادامه ( روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول) آمده است با ما همراه باشید.

۷) خواندن برچسب‌ محصولات پیش از خرید

ممکن است برچسب محصولات مراقبت از پوست ، در ابتدا پیچیده و گیج‌کننده به نظر بیایند. برای آسان‌تر شدن این موضوع، به دنبال چند واژه کلیدی روی برچسب محصولات بگردید:

غیر کومدون‌زا: این اصطلاح یعنی اینکه کرم یا لوسیون مورد نظر باعث ایجاد جوش نمی‌شود.
بدون الکل: یعنی محصول مورد نظر به ‌احتمال ‌زیاد ملایم است و باعث بروز خشکی در پوست نمی‌شود.
شوینده یا لوسیون‌های حاوی «آنتی‌اکسیدان» یا دارای ویتامین C یا ویتامین A یا E نیز، به بازسازی پوست کمک می‌کنند.

۸) اجتناب از محصولات معطر

رایحه‌ها و عطرهایی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند، اغلب سینتتیک (مصنوعی و شیمیایی) هستند و باعث تحریک پوست و ایجاد خشکی می‌شوند؛ بنابراین اگر پوست حساسی دارید، از شوینده‌ها و لوسیون های بدون بو استفاده کنید. البته ترکیبات معطر طبیعی غالباً حساسیت‌زایی مواد سینتتیک را ندارند و رایحه دلپذیرشان، همچون رایحه عصاره مرکبات و اسطوخدوس، برای بسیاری از آقایان خوشایندتر از ترکیبات مصنوعی نیز هست.

۹) جلوگیری از بروز خطوط پنجه کلاغی

اگر در اطراف چشم‌ها و دهان، خطوط ریز یا چروک دارید و این مسئله باعث ناراحتی‌تان شده است، از مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید یا سدیم PCA استفاده کنید؛ این دو ماده هومکتانت هستند و به رفع خطوط و چروک کمک کرده، ظاهر شاداب‌تری به پوست می‌بخشند.

پیشنهاد مطالعه
معرفی انواع خال و زگیل

برای رفع چروک‌های عمیق‌‌تر در اطراف چشم (مانند خطوط پنجه کلاغی) از کرم‌های دور چشم ضد پیری ، حاوی رتینول (ویتامین A) یا گلایکولیک اسید استفاده کنید.

این ترکیبات طبیعی، به لایه برداری سلول‌های مرده و خشکی سطح پوست کمک کرده و خطوط اطراف چشم‌ها و لب‌ها را تا حدودی از بین می‌برند.

| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید |

مراقبت از پوست آقایان | متخصص پوست اصفهان

۱۰) استفاده از ضد آفتاب

یکی از دلایل اصلی بروز لک و چین و چروک صورت ، پرتوهای مضر نور خورشید است. اگر روزانه تنها پنج دقیقه در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرید، پوست‌تان به ‌مرور زمان دچار لک و پیری می‌شود.

در روتین مراقبت از پوست آقایان ، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. دقت کنید از محصولی استفاده کنید که «طیف گسترده» باشد؛ یعنی از پوست در برابر طیف وسیعی از پرتوهای آفتاب (محافظت هم در برابر UVA هم UVB) مراقبت ‌کند؛ برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ضد UVB (دارای SPF 30 به بالا) و برای مراقبت از پوست در برابر پرتو‌های سرطان‌زا و پیر‌کننده، ضد UVA (دارای +++PA) باشد.

۱۱) مراقبت از پوست کف پا

با گذر زمان و بالا رفتن سن، پوست پا ضخیم‌تر شده و درگیر ترک خواهد شد. برای رفع ترک کف پا و ضخامت پوست، سنگ‌پایی ارزان تهیه کنید و هر روز زیر دوش کف پاها را اسکراب کنید.

در ادامه لایه‌ای ضخیم از پماد یا کرم ترک پا را روی کف پاهای خود بمالید؛ بسیاری از این کرم‌ها به‌صورت تخصصی برای پا تولید شده‌اند؛ اما کرم مرطوب کننده‌ قوی‌ هم می‌تواند به رفع ترک پا کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
ضایعات و تومورهای خوش خیم حفره دهان چیست ؟

درصورتی‌که ترک پاها عمیق و شدید باشد، پیش از خواب یک لایه ضخیم از کرم را کف پاهای خود بمالید، روی آن را با نایلون بپوشانید و سپس جوراب بپوشید تا پوست زمان کافی برای جذب رطوبت داشته باشد. البته دقت کنید بین انگشتان پا را مرطوب نکنید زیرا احتمال رشد قارچ و بروز بیماری پای ورزشکار به شدت بالا می‌رود.

۱۲) اصلاح ناحیه تناسلی

در روتین مراقبت از پوست آقایان برای اصلاح و بهداشت‌ ناحیه تناسلی بهتر است از ریش تراش برقی یا موزر استفاده کنید. استفاده از تیغ باعث بازگشت موها به داخل پوست شده و یا کاملاً ناخواسته باعث ایجاد زخم یا آسیب می‌شود.

آمار نشان می‌دهد ۸۳ درصد از افرادی که به دلیل آسیب‌های ناحیه تناسلی به اورژانس مراجعه کرده‌اند، در حین اصلاح دچار این مشکل شده‌اند.

در صورت استفاده از تیغ، قبل از اصلاح، با لیف یا اسکراب حاوی اسیدهای میوه، سلول‌های مرده را از سطح پوست لایه برداری کنید. سپس روی آن، مقدار زیادی ژل اصلاح برای جلوگیری از تحریک و بازگشت موها به داخل پوست بمالید.

موهای زیر پوستی

موهای زیر پوستی ممکن است روی بازو ، صورت ، پا ، ناحیه تناسلی یا هر قسمت دیگری از بدن که مو می‌روید ایجاد شوند.

بهترین راه برای پیشگیری از مشکل مو زیر پوستی ، نتراشیدن مو است. اما اگر به هر دلیلی تمایل به تراشیدن موهای زائد دارید، برای جلوگیری از زیرپوستی شدن موها و بهتر شدن وضعیت موهایی که به داخل پوست برگشته‌اند، بهتر است این نکات را رعایت کنید:

  • ابتدا پوست خود را با آب ولرم مرطوب کرده و سپس از ژل اصلاح استفاده کنید.
  • موها را در جهت رویش‌شان بتراشید.
  • تعداد ضربات یا تماس‌های تیغ را تا حد ممکن کاهش دهید.
  • بعد از هر حرکت، تیغ را با آب بشویید.
  • یک حوله را با آب سرد خیس کرده و بعد از اصلاح به آرامی روی پوست خود بگذارید تا التهاب و آزار پوستی را کاهش دهد.
  • برای آزاد کردن موهایی که داخل پوست گیر کرده‌اند، از اسکراب استفاده کنید.
  • به جای تراشیدن مو، از روش‌های دیگری مانند کرم موبر بهره ببرید.
  • از روشی با بازدهی بلندمدت‌تر مانند لیزر موهای زائد استفاده کنید.
  • مو را از انتها نتراشید. اگر کمی از مو روی پوست باقی بماند احتمال ورود باکتری‌ها به فولیکول مو و ایجاد التهاب کاهش می‌یابد.
  • از تیغ کند و کهنه استفاده نکنید. برای هر بار اصلاح یک تیغ نو و تیز بردارید.
  • از خاراندن، کندن یا فشردن موهای زیر پوستی خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث آسیب به پوست و ایجاد عفونت شود.
  • صبور باشید، با استفاده از اسکراب و لایه برداری‌های ملایم، و همچنین عدم تکرار اشتباهات در اصلاح کردن، موهای زیر پوستی به تدریج آزاد می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه
عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید

شما چه پیشنهادی برای روتین مراقبت از پوست آقایان دارید؟ با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


بیشتر بدانیم:

مزوبوتاکس چیست؟ ( Mesobotox )

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس و عوارض مزوبوتاکس

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

شامپو ضد شوره مناسب

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *