نکات استفاده از شامپو ضد شوره
10 مرداد

نکات استفاده از شامپو ضد شوره

نکات استفاده از شامپو ضد شوره

آیا می دانید در هنگام استفاده از شامپو ضد شوره چه نکاتی را باید رعایت کنید؟در این مطلب از سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان چند نکته درباره استفاده از شامپو ضد شوره را بیان خواهیم کرد.

۱) برای انتخاب شامپوی ضدشوره مناسب خود، شامپوهای مختلف را امتحان کنید.

محتویات شامپوهای ضد‌شوره، دقیقاً مشابه هم نیستند؛ چون مشکل شوره سر در افراد، علل زمینه‌ای کاملاً یکسانی ندارد. به همین دلیل، شامپوی ضد‌شوره‌ای که استفاده از آن برای یک نفر بهترین نتیجه را در پی داشته، می‌تواند برای شخص دیگر به همان اندازه مؤثر نباشد.

بنابراین چند مدل گوناگون از شامپوها را روی موهایتان امتحان کنید.و مؤثرترین آن‌ها را انتخاب کنید. در عین حال در نظر داشته باشید که:

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شده است، به احتمال زیاد شامپوهایی که حاوی کلیمبازول و پیروکتون اولامین به طور همزمان هستند.علاوه بر خاصیت بهبود و درمان شوره، به نرم شدن موها نیز کمک می‌کنند.

شامپوهای حاوی زینک پیریتیون معمولاً عوارض جانبی کمتری دارند؛ به همین دلیل، این گروه، محبوب‌ترین نوع محصولات ضد شوره مو به‌شمار می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه
مقایسه بین تومور خوش خیم و بدخیم

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید.که موهای تیره دارید، شامپوهای حاوی «کول‌تار» و «سلنیوم سولفید» هر دو به یک اندازه برای رفع مشکل شوره سرتان مفید خواهند بود؛ به این شرط که از دستورالعمل آن‌ها به‌طور کامل و دقیق پیروی کنید. (البته به دلیل اهمیت عوارض بلندمدت کولتار، استفاده از آن دیگر توصیه نمی‌شود.)

شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید می‌توانند باعث خشکی موها شوند، به همین دلیل محبوبیت کمتری دارند. با این حال، استفاده از آن‌ها برای بیشتر افراد ایمن است.

شامپوهای «کتوکونازول» عموماً زمانی تجویز می‌شوند که سایر شامپوهای ضد‌شوره مؤثر نباشند.یا اینکه پس از مدتی مصرف، بی‌اثر یا کم‌اثر شده باشند.

برای دریافت پیشنهادات دقیق‌تر و مناسب‌تر برای نوع مو و پوست سرتان بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید.

۲) شامپو را روی پوست سرتان ماساژ دهید.

به یاد داشته باشید که همیشه باید شامپوها را دقیقاً مطابق دستورالعمل‌شان استفاده کنید. اما روش کلی استفاده از شامپوهای ضد‌شوره این است.که ابتدا شامپو را روی موی خیس ریخته و بعد به آرامی با نوک انگشتان روی پوست سر ماساژ دهید.

پیشنهاد مطالعه
آیا لیزر لیپولیز بی‌خطر است؟

در اغلب موارد، باید اجازه دهید تا شامپو برای حدود پنج دقیقه روی سر باقی بماند. سپس موها را آب‌کشی کنید؛ البته ممکن است لازم باشد بعضی شامپوها مانند شامپوهای حاوی سلنیوم سولفید را بلافاصله پس از استفاده، آبکشی کنید. به همین دلیل، بهتر است هر نوع شامپو را دقیقاً طبق دستورالعمل روی محصول استفاده کنید.

۳) مهم است که حتماً به شکل منظم از شامپو ضد شوره استفاده کنید.

برای آنکه بتوانید موارد شدید شوره سر را درمان کنید باید هر یک تا دو روز یک ‌بار موهایتان را با این شامپوها شست‌وشو دهید. تنها استثناء در این زمینه، شامپوهای حاوی «کتوکونازول» هستند که در طول هفته، می‌بایست تنها دو مرتبه از آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که احساس کردید مشکل شوره سر شما کاهش یافته و رو به بهبود است. می‌توانید از دفعات مصرف شامپو بکاهید و آن را به دوبار در هفته، و حتی اگر موهایتان ضخیم است، به یک ‌بار در هفته کاهش دهید.

پیشنهاد مطالعه
جوانسازی پوست با روش prp

| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید |

استفاده از شامپو ضد شوره | متخصص پوست اصفهان

۴) در صورت لزوم، به طور متناوب از دو نوع شامپوی متفاوت استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است استفاده از یک نوع شامپو برای مدتی مؤثر باشد، اما به مرور زمان از تأثیر آن کاسته شود. در صورتی که با چنین اتفاقی مواجه شدید، استفاده متناوب از دو نوع شامپوی گوناگون حاوی دو ترکیب متفاوت ضد‌شوره را امتحان کنید؛ به طوری که در طول هفته حداقل یک ‌بار از هرکدام استفاده کنید.

همچنین ممکن است به این نتیجه برسید که می‌بایست شامپویتان را کنار گذاشته و نوع دیگری را جایگزین کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که تغییر شامپو نسبت به استفاده متناوب از دو نوع شامپو، می‌تواند تأثیر مثبت کمتری برایتان به همراه داشته باشد.


بیشتر بدانیم:

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس و عوارض مزوبوتاکس

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

شامپو ضد شوره مناسب

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *