روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول
4 مرداد

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش اول

روتین مراقبت از پوست آقایان

امروزه آقایان بیشتر از گذشته به داشتن پوستی سالم، جوان و شاداب توجه می‌کنند. به‌طورکلی آقایان و خانم‌ها برای مراقبت مؤثر از پوست، از برنامه یکسانی پیروی می‌کنند؛ اما باید این نکته را در نظر گرفت که لایه خارجی پوست صورت مردان ، ضخیم‌تر از خانم‌هاست. بنابراین روتین مراقبت از پوست آقایان متفاوت است.
برای مراقبت از پوست، کارهای ساده‌ روزمره‌ای وجود دارد. در این مقاله از سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان به آموزش برخی از این نکات و روش‌های درست مراقبت از پوست آقایان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱) حمام آب گرم به‌جای آب داغ

در یک صبح‌ سرد زمستانی، حمام آب داغ بسیار لذت‌بخش است؛ اما در روتین مراقبت از پوست آقایان باید کمی دمای آب را پایین‌تر بیاورید.تا از پوسته پوسته شدن، خشکی ، خارش پوست و ترک خوردن آن جلوگیری کنید.

برای مدت زمان طولانی زیر دوش آب گرم بودن، باعث می‌شود چربی طبیعی پوست بدن‌تان را از دست بدهید. اگر به شستشوی بدن‌تان با آب داغ عادت دارید، سعی کنید بیشتر از پنج دقیقه زیر آب داغ نمانید.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت‌های پس از جراحی لیفت شقیقه

۲) رطوبت رسانی به پوست

پوست صورت آقایان نسبت به پوست خانم‌ها چرب‌تر است. اما برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت، استفاده‌ روزانه از کرم مرطوب کننده را نباید فراموش کرد.

آقایانی که پوستی چرب یا معمولی دارند کافی است برای رطوبت رسانی ، روزانه مقدار کمی لوسیون ملایم یا ژل آبرسان استفاده کنند. اگر پوست خشکی دارید، از کرم‌های مرطوب کننده قوی‌تری استفاده کنید.

۳) استفاده از پاک کننده های صورت به‌ جای صابون

برای پوست‌های حساس یا خشک و پوسته پوسته ، بهتر است از پاک کننده هایی استفاده کنید.که در ترکیبات آن‌ها، از سدیم لوریل سولفات (که با حروف اختصاری SLS روی بسته‌بندی محصول نوشته می‌شود) استفاده نشده باشد، چون این ماده کف تولید می‌کند و باعث خشکی پوست می‌شود.

بهترین شوینده صورت ، شوینده‌هایی هستند.که دارای ترکیبات رطوبت رسان مثل سرامیدها، گلیسیرین، روغن آفتابگردان یا دانه سویا و وازلین باشند. اگر پوست‌تان چرب است، در روتین مراقبت از پوست آقایان از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیباتی همچون عصاره مرکبات، روغن درخت چای یا اکالیپتوس هستند؛ این ترکیبات، ضد باکتری‌هایی طبیعی به حساب می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه
مزایا و مراقبت های بعد از جوانسازی پوست دست

شوینده‌های حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی (مانند زینک PCA) نیز برای پیشگیری از ایجاد آکنه در پوست‌های چرب مفید هستند.

از صابون‌های عطری معمولی برای پوست صورت استفاده نکنید، چون باعث خشکی پوست می‌شوند، به‌ویژه قسمت‌هایی از صورت که پوست نازک‌تری دارد.

۴) استفاده از کرم‌های نرم کننده ، پیش از اصلاح

برای اصلاح راحت‌تر، پوست خود را مرطوب نگه دارید. بهتر است بلافاصله پس از حمام، زمانی که تارهای زبر موهای صورت، هنوز مرطوب و انعطاف‌پذیر هستند، اصلاح را شروع کنید.

افرادی که پوست‌شان پس از اصلاح، دچار سوزش و قرمزی می‌شود، بهتر است به‌جای کف اصلاح، از ژل اصلاح استفاده کنند. ژل‌های اصلاحی که به ‌تازگی به بازار آمده‌اند، موهای صورت را بیشتر از دیگر محصولات، نرم می‌کنند؛ درنتیجه پس از مصرف این ژل‌ها، کمتر دچار قرمزی، التهاب، جوش و برگشت مو به داخل پوست خواهید شد.

در ادامه مقاله، چگونگی پیشگیری و نحوه برطرف کردن موهای زیر پوستی را با هم می‌خوانیم.

| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید |

روتین مراقبت از پوست | متخصص پوست اصفهان

۵) استفاده از افترشیو های غیر‌الکلی

برای پاکسازی پوست آقایان ، اصلاح صورت مانند لایه بردار عمل می‌کند. اصلاح صورت کمک می‌کند لایه‌های خشک و مرده‌ پوست تمیز و پاکسازی شوند، اما طی این فرایند ممکن است پوست صورت هم ملتهب شود.

پیشنهاد مطالعه
نکات مراقبتی برای رفع پف زیر چشم

بنابراین در روتین مراقبت از پوست آقایان استفاده از یک مرطوب کننده به التیام سوزش پوست (پس از اصلاح) کمک می‌کند. به یاد داشته باشید، افترشیو های حاوی الکل، سوزش پوست را تشدید می‌کنند.

درگذشته از افترشیو ها برای میکروب‌‌زدایی و جلوگیری از ایجاد عفونت‌های ناشی از بریدگی (طی اصلاح) استفاده می‌شد؛ اما ریش تراش های جدید دیگر پوست را نمی‌برند، پس افترشیوی را انتخاب کنید که سوزش پس از اصلاح را التیام ببخشد.

۶) حرکات ضربه‌ای آرام حوله، روی صورت

پس از شستن صورت (به ‌ویژه اگر پوست نازک و حساسی دارید) پوست خود را با حرکات ضربه‌ای آرام حوله، خشک کنید. کشیدن محکم حوله روی صورت، باعث تحریک و ایجاد خشکی پوست می‌شود.

این مطلب ادامه دارد…


بیشتر بدانیم:

پانچ موثر در درمان جای جوش

مزوبوتاکس چیست؟ ( Mesobotox )

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس و عوارض مزوبوتاکس

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل

شامپو ضد شوره مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *