آسیب دیدگی مو با استفاده از ابزار حرارتی
22 مرداد

آسیب دیدگی مو با استفاده از ابزار حرارتی

ابزار حرارتی باعث آسیب دیدگی مو می‌شود

استفاده از سشوار یا اتوی مو باعث سوختن فیبرهای مو، باز شدن کوتیکول‌ها و متخلخل شدن مو می‌شود. همچنین استفاده زیاد از این ابزار، به خصوص با درجه حرارت بالا، می‌تواند موهایتان را در معرض آسیب بیشتری قرار دهد.با خواندن این مقاله از سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان آسیب دیدگی مو ناشی از ابزار حرارتی مو مثل سشوار، اتوی مو و فرکننده مو را کاهش دهید.

از فاصله دور سشوار بکشید

بر کسی پوشیده نیست که سشوار موجب آسیب به مو می شود. البته خبر خوب این است که می‌توانید این آسیب را کمتر کنید؛ در نتیجه، مجبور نیستید استفاده از سشوار را کنار بگذارید.اگر از فاصله ۱۵ سانتی‌متری سشوار بکشید و سشوار را مرتب حرکت دهید، آسیب کمتری به موها وارد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
نکات مراقبتی قبل و بعد از مزونیدلینگ مو

از محصولات محافظ مو در مقابل حرارت استفاده کنید.

این محصولات محافظت‌کننده مو هستند و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کنند.

درجه حرارت را پایین بیاورید.

حرارت خیلی بالا، صرف نظر از نوع وسیله حرارتی، می‌تواند به موهایتان آسیب برساند. از پایین ترین درجه حرارت دستگاه استفاده کنید. همچنین، زمان استفاده از وسایل حرارتی را کمتر کنید.

اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

با توجه به بررسی های انجام شده اگر به دنبال موهایی سالم هستید، قید هر گونه ابزار حرارتی را بزنید و اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. برای این منظور، بعد از حمام موهایتان را به‌آرامی با حوله بپیچانید.

این کار آب اضافه موها را می‌گیرد و باعث می‌شود موها راحت‌تر خشک شوند. حوله را با شدت و محکم روی موهایتان نکشید؛ زیرا این کار باعث اصطکاک غیرضروری شده و به موهایتان آسیب می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه
عوامل و عوارض بروز خشکی پاشنه پا

هنگام حالت دادن موها به کمک اتوی مو یا بیگودی، بهتر است از درجه حرارت پایین‌تری استفاده کنید. بنابر توصیه کارشناسان، نباید بیش از یک بار در هفته از ابزار حرارتی استفاده کرد.

بهتر است طبیعی باشید

داشتن موهایی همانند موج دریا نیز زیبا است؛ پس سعی کنید موهایتان را بدون استفاده از ابزارهای حرارتی حالت دهید و اجازه دهید موها بافت و حالت طبیعی خودشان را داشته باشند.

موهای آسیب دیده توسط ابزارهای حرارتی را ترمیم کنید.

از روغن نارگیل استفاده کنید

این روغن گرمسیری، بمب زیبایی است. مولکول‌های این روغن به‌حدی کوچک هستند که به کوتیکول‌های خارجی مو نفوذ کرده و آن‌ها را از داخل آب‌رسانی می‌کنند. این روغن همچنین می‌تواند باعث بازسازی روغن‌های محافظ موجود در کوتیکول شود.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت های بعد از پلاسما جت بینی و صورت

این روغن‌ها باعث می‌شوند تا موها در مقابل شکنندگی و آسیب‌های ناشی از گرما محافظت شوند. بهتر است از محصولاتی که شامل روغن نارگیل هستند استفاده کنید یا روغن نارگیل گرم شده را به عنوان ماسک آب‌رسان عمیق، هفته‌ای یک بار به موهایتان بمالید.

| برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست و مو اصفهان کلیک کنید |

آسیب دیدگی مو | متخصص پوست اصفهان


بیشتر بدانیم:

روتین مراقبت از پوست آقایان | بخش دوم

نکات استفاده از شامپو ضد شوره

آسیب‌دیدگی مو با استفاده از رنگ مو

عوارض و علائم تاول آفتاب سوختگی را بشناسید

آسیب‌دیدگی مو با دکلره کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *