مقایسه RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2
4 اسفند

مقایسه RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

بررسی و مقایسه RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

پوست بر اثر استرس و اضطراب، تغذیه نامناسب، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی تأثیرگذار باشد. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به مقایسه RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می پردازیم.

درروش RF فرکشنال به جای استفاده از نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می‌شود. درواقع آر اف، فرکانسی بالا و با حداقل نفوذ را به لایه‌های پوست اعمال می‌کند که منجر به تولید گرما می‌شود و این گرما باعث تحریک فیبروبلاست‌ها و تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این مواد، اصلی‌ ترین ترکیبات برای ساخت سلول‌های پوستی جدید هستند.

لیزرco2 نیز یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، لایه های خارجی و آسیب دیده پوست را از بین می برد و با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می کند. لیزر تنها قسمت های آسیب دیده پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و از این طریق آسیب های پوستی را درمان می کند.

پیشنهاد مطالعه
درمان جوش سر سفید

تفاوت های اصلی RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

با معرفی اجمالی که از این دو روش زیباسازی پوست بیان نمودیم، در رابطه با تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان گفت:

شیوه انجام

نوع عملیات و شیوه انجام آن در دو شیوه RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 به کل با یکدیگر تفاوت دارد و استفاده اصلی از روش RF فرکشنال، بیشتر برای درمان کشیدگی پوست و افتادگی آن است.

بهبود اسکار آکنه یا جوش

یکی از مواردی که می توان برای تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 بیان کرد، بهبود اسکار آکنه یا جوش است که این بهبودی در لیزر فرکشنال دی اکسید کربن بیشتر از فرکشنال رادیو فرکوئنسی می باشد.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی چربی چیست؟

موارد استفاده از لیزر فرکشنال | متخصص پوست اصفهان

روند بهبودی

روند درمان و بهبود در مواردی از جمله شل شدگی پوست و افتادگی آن، در روش فرکشنال RF مناسب تر است.

عوارض فیزیکی کمتر

همچنین دیگر تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان عوارض فیزیکی کمتر در نوع فرکشنال RF نسبت به فرکشنال لیزر CO2 دانست که از نظر ایجاد زخم، عمق زخم و… بهتر عمل می کند.

تهاجمی تر بودن

مهم ترین تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان تهاجمی تر بودن روش لیزر فرکشنال CO2 نسبت به روش RF فرکشنال دانست.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

فصل های مختلف

استفاده از روش RF فرکشنال می تواند برای فصول گرم تر مناسب باشد.

پیشنهاد مطالعه
لیفت بینی با نخ و بدون عمل جراحی
عدم نیاز به استراحت

همچنین استفاده از فرکشنال RF می تواند برای کسانی که پس از درمان، امکان استراحت را ندارند، مناسب باشد.

تعداد جلسات

در بخشی دیگر از موارد تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان به دستگاه های این دو اشاره نمود که دستگاه لیزر CO2 لیزر قوی تری دارد و معمولاً تعداد جلسات آن کمتر است. در این شیوه درمانی، احتمال بالایی وجود دارد که زخم هایی ایجاد شود که نیاز به استراحت برای بیمار ضروری است. استفاده از شیوه RF می تواند برای کسانی که شرایط عمل جراحی را ندارند، مناسب بوده و می توان با درصد اطمینان بالایی گفت نسبت به لیزر فرکشنال cO2، ریسکی ندارد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

ترکیبات شیمیایی روشن کننده پوست

آسیب‌های ناخن و روشهای درمان

علت بروز انواع اگزما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *