مزوتراپی و ریزش مو
16 آذر

مزوتراپی و ریزش مو

مزوتراپی و ریزش مو

یکی از کاربردهای جدیدتر مزوتراپی برای بهبود ریزش مو و تحریک رشد دوباره‌ی موها است. مزوتراپی و ریزش مو : از این روش می‌توان به عنوان درمان پیشتیبان یا مکمل برای آلوپسی آندروژنی (ریزش مو با الگوی زنانه و مردانه)، تلوژن افلوویوم (ریزش موی ناشی از استرس)، مشکلات ساقه مو، ریزش مو سکه‌ای و افزایش سرعت رشد موها استفاده کرد.

مزوتراپی برای بهبود ریزش مو سه کار مهم انجام می‌دهد:

بهبود خونرسانی و تحریک سلول‌های پوستی برای تولید فاکتورهای رشد و ترمیم با ایجاد آسیب‌های کوچک
غذارسانی به فولیکول‌های مو با تزریق ویتامین‌ها و مواد مغذی
رساندن داروهای ضد ریزش مو به شکل مستقیم به فولکیول‌ها
معمولاً انواعی از ریزش مو که در بالا گفتیم به خوبی به مزوتراپی جواب می‌دهند. منتها برای بهبود ریزش و رشد دوباره‌ی موها باید چند جلسه‌ی درمانی را طی کنید. بعد از آن هم بهتر است با فواصل بیشتر جلساتی داشته باشید تا اثرات مزوتراپی تثبیت شود.

پیشنهاد مطالعه
تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی و عوارض آن

متخصص پوست اصفهان | مزوتراپی و ریزش مو

درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه ؟

مهم‌ترین کاربرد مزوتراپی مو ، درمان ریزش موبا الگوی مردانه یا زنانه می دانند اما در واقع هیچ نتایج ثابت شده ای در این موضوع وجود ندارد. با وجود نبود نتایج ثابت شده در مورد درمان ریزش موی ارثی اما به هر حال توسط برخی پزشکان تجویز می شود.

ازمزوتراپی می‌توان به عنوان درمان پیشتیبان یا مکمل، همزمان با سایر روش‌های درمانی ریزش مو استفاده کرد. بیشتر متقاضیان مزوتراپی افرادی هستند که از دو داروی مهم ریزش مو، یعنی مایندوکسیدیل و قرص فیناستراید استفاده می‌کنند و می‌خواهند نتایج بهتری بگیرند. البته مزوتراپی مو به تنهایی هم می‌تواند نقش موثری در جلوگیری ازریزش مو و بهبود کیفیت مو داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه
برنزه کردن پوست

در گذشته به ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه، آلوپسی آندروژنی می‌گفتند؛ چون دانشمندان تصور می‌کردند که هورمون‌های آندروژنی (مانند تستسترون) علت این شکل ریزش مو هستند. امروزه می‌دانیم که علاوه بر هورمون‌ها، عوامل ژنتیکی و محیطی هم می‌توانند تاثیر چشمگیری بر آلوپسی آندروژنی داشته باشند. به همین دلیل داروهای ماینوکسیدیل و فیناستراید که عملکرد اصلی‌شان مهار هورمون‌های آندروژنی است، برای تمام افراد جواب نمی‌دهند. تنها در ۴۰ تا ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگانِ این دو دارو، بهبود وضعیت موها مشاهده می‌شود. حال این اثر می‌تواند به شکل قطع ریزش مو، افزایش رشد موها یا بهبود کیفیت و ضخامت‌ تارهای مو باشد.

پیشنهاد مطالعه
بهترین زمان تزریق بوتاکس

 


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

راکوتان و ریزش مو

درمان آکنه و انواع آن

مزایای سابسیژن

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی صورت چیست ؟

مزایای مزوتراپی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *