مزوتراپی چیست ؟
1 آذر

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی چیست : یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند. مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند
مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد. روشی معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
میزان ماندگاری ژل رووفیل چقدر است؟

تاریخچه مزوتراپی

این روش درمانی سابقه‌ی زیادی در پزشکی سنتی و مدرن دارد. اولین استفاده‌ها از این روش به قرن ۱۲ میلادی و کشور فرانسه باز می‌گردد. در آن سال‌ها آمبروز پاره (پزشک دربار فرانسه) با استفاده از سوزن، سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد می‌کرد و داروهای گیاهی را روی سوراخ‌ها می‌ریخت تا بهتر جذب پوست شوند.

مزوتراپی به شکل امروزی و مدرن توسط پزشک فرانسوی دیگری در سال ۱۹۵۲ معرفی شد. دکتر میچل پیستور برای درمان بیماری آسم تزریق وریدی دارویی به نام پروکائین را تجویز می‌کرد. وی بعد از مدتی دید که ریزش موی برخی بیماران بهبود یافته است. دکتر پیستور برای درمان ریزش موی برخی از بیماران، پروکائین را به صورت زیر پوستی تزریق می‌کرد. وی نهایتاً در سال ۱۹۷۶ نام روش ابداعی خود را «مزوتراپی» گذاشت.

پیشنهاد مطالعه
بایدها و نباید های تزریق فیلر ( بخش اول )

متخصص پوست اصفهان | مزوتراپی چیست ؟

امروزه مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و جوانسازی مشهور در جهان و به ویژه اروپا است. البته در کشورهایی مثل انگلیس یا آمریکا به اندازه‌ی فرانسه طرفدار ندارد ولی شناخته شده است.


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  :

مزایای بوتاکس زیر بغل

کلاژن چیست ؟

راکوتان و ریزش مو

آنتی بیوتیک و درمان جوش

درمان آکنه و انواع آن

مزایای سابسیژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *