چگونگی درمان چین‌وچروک پوست
22 آذر

چگونگی درمان چین‌وچروک پوست

بررسی روش‌های درمان چین‌وچروک پوست

راه‌های مختلفی برای به حداقل رساندن ظاهر شدن چین‌وچروک و حتی حذف آنها وجود دارد.در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر چگونگی درمان چین‌وچروک پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.چند نمونه از این راهکارها عبارتند از:

  • رتینوئید
  • آلفا هیدروکسی اسید
  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • مرطوب‌کننده ها
  • لایه برداری اسید گلیکولیک
  • آر اف فرکشنال
  • میکرونیدلینگ
  • هایفوتراپی
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل
  • تزریق چربی

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید.

رتینوئید (ترتینوئین، Retin-A،)

در میان درمان‌های پزشکی، این روش تا حد زیادی اثبات‌شده و برای بهبود علائم پیری مانند رنگدانه های ناهموار، زبری و چین‌وچروک مؤثر است. در ابتدا، این داروها باعث قرمزی و لایه‌برداری می‌شوند. اگرچه این موضوع می‌تواند ناخوشایند باشد، بهبود زمانی که لایه‌برداری متوقف شود، نمایان می‌شود.

آلفا هیدروکسی اسید

اینها به «اصطلاح اسیدهای میوه‌ای» و حاوی اسید گلیکولیک و لاکتیک هستند. داروهای حاوی این اسیدهای میوه کاملاً ایمن هستند و باعث ایجاد عارضه‌ای بیش از سوزش خفیف و موقت نمی‌شوند. هرچند بهبودی که ایجاد می‌کنند، نسبتاً ظریف است.

پیشنهاد مطالعه
راه های رفع شوره سر مرطوب

آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها شامل ویتامین A، C و E و همچنین بتا کاروتن است. محصولات دارای آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است موجب محافظت در مقابل نور خورشید شود (هرچند شما هنوز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید) و به آرامی چروک‌ها را بهبود می‌بخشد.

مرطوب‌کننده ها

مرطوب کننده‌ها ممکن است موقتاً چین‌وچروک‌ها را کاهش داده تا کمتر قابل‌توجه باشند.

لایه برداری اسید گلیکولیک

این لایه‌بردارهای سطحی می‌تواند تفاوت بسیار کمی در شدت چروک‌های ریز ایجاد کند.

آر اف فرکشنال

یکی از راه‌های مؤثر و ایمن جوانسازی پوست و رفع چین‌وچروک‌ها، به‌کارگیری آر اف فرکشنال است. در این تکنیک بدون استفاده از امواج مضر نوری، حرارت دستگاه فقط در قسمت عمقی پوست اثر می‌گذارد و به همین دلیل لایه سطحی پوست بدون آسیب، باقی می‌ماند. تأثیرگذاری آر اف فرکشنال نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر غیر جراحی جوانسازی، بیشتر است. در این روش با تحریک کلاژن سازی و ترمیم آنها، پوست سفت‌تر شده و آثار پیری مانند چین‌وچروک همچنین افتادگی پوست، بهبود می‌یابد.

عوارض پلاسما جت پلک | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ همان‌طور که از نامش پیداست، با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و ورود این سوزن‌ها به لایه سطحی پوست، پوست را وادار به ساخت کلاژن بیشتر می‌نماید و به همین دلیل چین‌وچروک‌های ریز پوست برطرف می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
شایع ترین بیماری های مسری پوست سر

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا تکنیک اولتراسوند متمرکز، با شدت بالا یک روش غیرتهاجمی و سرپایی است که بدون نیاز به جراحی و طی دوران نقاهت، به درمان چین‌وچروک‌ها، لیفت و رفع افتادگی پوست، می‌پردازد. در روش هایفوتراپی امواج اولتراسوند در زیر سطح پوست متمرکز شده و موجب لیفت و سفتی بافت‌های شل شده پوست می‌شوند و چین‌وچروک‌های پوست را برطرف می‌نمایند. هایفوتراپی معمولاً در سال بیش از یک‌بار انجام نمی‌شود و پس از آن، تغییرات پوست به تدریج اتفاق می‌افتد ولی این تغییرات بسیار چشمگیر و رضایت بخش می‌باشند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس حاوی فرمول رقیق‌شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می‌شود. درنتیجه پوست روی ماهیچه شل شده و چین‌وچروک‌ها برطرف می‌شوند برخی از خطوط و چین‌وچروک‌هایی که با تزریق بوتاکس رفع می‌شوند.

تزریق ژل

با افزایش سن و کاهش کلاژن، بخش‌هایی از پوست دچار چروک شده یا افتادگی پیدا می‌کنند. یکی از مؤثرترین درمان‌ها برای رفع این مشکلات، تزریق ژل یا فیلر است. با تزریق میزان مشخصی از فیلر که عموماً از جنس هیالورونیک اسید می‌باشد و تزریق آن به خودی خود باعث کلاژن سازی بیشتر پوست می‌گردد، به نواحی از پوست که دچار چین و چروک هستند، می‌توان به درمان این چروک‌ها پرداخت و آنها را پر نمود. تزریق ژل یکی از بهترین روش‌های درمانی سریع، برای چین‌وچروک‌ها است که بلافاصله پس از تزریق، نتایج آن مشاهده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
بررسی اگزمای سرشتی یا درماتیت آتوپیک

تزریق چربی

روشی است که در آن از سلول‌های چربی بدن فرد برای افزایش حجم، فرم دهی و کاهش چین‌وچروک‌های پوست استفاده می‌شود. در تزریق چربی هم مانند تزریق ژل از چربی بدن به عنوان پر کننده، برای درمان چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود و در واقع چین‌ها باز و پر می‌گردند. از این روش هم مانند تزریق ژل برای همه قسمت‌های پوست که دچار چروک شده‌اند می‌توان استفاده نمود.

 

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

درمان کورک و دمل‌ها

خواص ویتامین E برای مو

راهکارهای کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *