روش های درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل
28 تیر

روش های درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل

بررسی روش های درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل

گودی زیر چشم ، یکی از مشکلاتی است که معمولاً با بالا رفتن سن یا در اثر بعضی بیماری‌ها ایجاد می‌شود. برخی برای درمان این مشکل از جراحی یا تزریق ژل استفاده می‌کنند. اما در مواردی می‌توانید این مشکل را با اصلاح سبک زندگی و تغییر شیوه تغذیه خود برطرف کنید. مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان  به بررسی روش های درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل خواهد پرداخت.

درمان پزشکی گودی چشم

اگر گودی زیر چشم به علت مشکلاتی نظیر آلرژی و مشکلات سینوسی ایجاد شده باشد، با مصرف دارو برطرف می‌شود. معمولاً برای عفونت سینوسی آنتی‌بیوتیک و برای آلرژی، آنتی‌هیستامین و قطره‌های چشمی تجویز می‌شود. اگر این مشکل ناشی از پیری یا وراثت باشد، آن را با جراحی زیبایی و تزریق ژل (فیلر) برطرف می‌کنند. با این حال، جراحی هرگز بدون خطر نیست. تزریق ژل (فیلر) معمولاً شامل تزریق هیالورونیک اسید به بافت حساس زیر چشم است و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

عمل جراحی بهترین روش درمان شکستگی کاسه چشم، بازگرداندن تقارن چشم‌ها و تنظیم اندازه کاسه چشم آسیب دیده است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : علل و پیشگیری از بروز ماسک حاملگی

درمان خانگی گودی زیر چشم

تغییر سبک زندگی و درمان‌های خانگی به کاهش این عارضه کمک می‌کنند. در ادامه چند درمان خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

اثرگذاری روش های مختلف جوانسازی پوست
آب لیمو

آب لیمو روشن‌کننده‌ای طبیعی است. اگر آن را بر پوست زیر چشم خود بمالید، به حذف سلول‌های مرده پوست و کاهش تغییر رنگ آن کمک می‌کند. البته، حتماً باید آب‌لیمو را با آب رقیق کنید. زیرا ممکن است آب لیموی خالص پوست شما را تحریک کند. همچنین مراقب باشید آب لیمو به چشم‌هایتان وارد نشود.

دقت: از آبلیموهای موجود در بازار استفاده نکنید. ترکیبات مصنوعی و اسیدی موجود در این محصولات، نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد، باعث آسیب به پوست شما نیز خواهد شد.

خیار

خیار درمان خانگی محبوبی برای گودی و تیرگی زیر چشم است. این میوه خنک‌کننده است و تورم و تغییر رنگ پوست را بهبود می‌دهد. می‌توانید برش‌های خیار خنک را برای 20 تا 30 دقیقه روی پوست زیر چشم خود بگذارید.

نوشیدن آب کافی

آب ضروری‌ترین چیزی است که بدن انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. این ماده حیاتی بر همه اعضای بدن (که گسترده‌ترین آن‌ها پوست است) تأثیر می‌گذارد. معمولاً گودی چشم با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی‌های مدر (دیورتیک) درمان می‌شود. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به درمان گودی زیر چشم کمک می‌کند.

روش های درمان گودی زیر چشم بدون جراحی و تزریق ژل | بهترین متخصص پوست اصفهان

خواب با کیفیت

گودی چشم، غالباً نشانگر این است که شخص به اندازه کافی نمی‌خوابد و خواب او با کیفیت نیست. متخصصان بنیاد ملی خواب آمریکا می‌گویند بزرگسالان هر روز به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند، در حالی که ممکن است نوزادان، کودکان، نوجوانان و افراد مسن به خواب بیشتری نیاز داشته باشند.

بررسی عوارض و فاکتور های ریسک پذیر در تزریق ژل
روغن بادام

این گودی که در زیر چشم شما مشهود است، نشان می‌دهد پوست زیر چشم مواد مغذی خود را از دست داده است. فضای زیر چشم را می‌توانید با روغن بادام تغذیه کنید. روغن بادام سرشار از ویتامین E است. وجود ویتامین ای برای سلامت پوست حیاتی است. یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه کننده پوست زیر چشم روغن ویتامین E است. (مراقب باشید روغن وارد چشمتان نشود.)

سیب زمینی خام

سیب زمینی حاوی ویتامین C ، آنزیم و نشاسته است. این ترکیبات، پوست نازک زیر چشم را تغذیه می‌کنند. خنک بودن سیب زمینیِ خام التهاب رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، تورم و تیرگی زیر چشم را به حداقل می‌رساند. یک سیب‌زمینی متوسط را به خوبی شسته و ضد عفونی کرده و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس 20 دقیقه دراز بکشید و برش‌های خنک سیب‌زمینی را روی چشم‌های خود بگذارید.

چای کیسه‌ای

چای حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است. استفاده موضعی از چای کیسه‌ای گردش خون شما را بهبود می‌دهد و عضلات و اعصاب چشم‌تان را آرام می‌کند. به همین علت می‌تواند در برطرف کردن تیرگی و گودی چشم موثر باشد. دو چای کیسه‌ای را حداقل 5 دقیقه دم کنید. سپس آن‌ها را فشار دهید تا مایع درون‌شان تخلیه شود و اجازه دهید خنک شوند. هنگامی که مطمئن شدید برای پوست نازک و حساس اطراف چشم خیلی گرم نیستند، آن‌ها را حداقل 10 دقیقه زیر چشم خود قرار دهید.

راه های موثر برای رفع تیرگی قوزک پا
روغن ماهی

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب است که خاصیت ضد التهابی دارند و سبب بهبود سلول‌های آسیب‌دیده می‌شوند. می‌توانید یک کپسول روغن ماهی را باز کنید و آن را روی پوست زیر چشم خود استفاده کنید. تا 4 هفته قبل از خوابیدن، این کار را تکرار کنید. البته بسیار دقت کنید که روغن وارد چشم نشود.

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

زمان مراجعه به پزشک

اگر به نظر می‌رسد تلاش‌های شما برای بیشتر خوابیدن و نوشیدن آب بی‌ثمر بوده و گودی چشم‌هایتان با گذشت زمان افزایش می‌یابد، بهتر است نزد پزشک بروید. همچنین، اگر گودی زیر چشم شما با علائم دیگری همراه است، مراجعه به پزشک ضروری است.

گاهی علائم زیر با گودی زیر چشم همراه می‌شوند که نشانه بروز مشکلات دیگری هستند:

• گرفتگی مجاری بینی
  • خارش، خشکی یا قرمزی چشم‌ها
  • خستگی مداوم
  • کاهش وزن شدید یا غیرعادی یا مشکلات اشتها
  • حالت تهوع و مشکلات گوارشی دیگر
  • سردرد

پزشک ممکن است براساس معاینه فیزیکی و پرسیدن شرح حال و علائم شما، آزمایش‌هایی را برای تعیین علت گودی زیر چشم هایتان درخواست کند و بسته به نتیجه آزمایش، روش درمانی خاصی را به شما پیشنهاد نماید.

آشنایی با رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی در بارداری

علل و علائم آسیب ها و مشکلات ناخن ها