دلایل التهاب و قرمزی گونه ها
14 اسفند

دلایل التهاب و قرمزی گونه ها

بررسی دلایل التهاب و قرمزی گونه ها

علت اصلی پوست برافروخته و قرمز زمانی است که صدها رگ خونی ریز در زیر پوست گشاد شده یا بزرگ می شوند. هنگامی که این رگ های خونی منبسط می شوند به سرعت با خون بیشتری پر می شوند که می تواند پوست را قرمز یا صورتی نشان دهد. این اثر بیشتر در مناطقی از بدن مانند گونه ها و سینه که رگ های خونی به پوست نزدیکتر است دیده می شود. در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر دلایل التهاب و قرمزی گونه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پوست ملتهب و قرمز ممکن است در اثر لمس، احساس گرما و یا سوزش مختصری ایجاد کند که معمولاً بی ضرر و وضعیتی کوتاه مدت است؛ اما توجه به علائم دیگری که همراه با گرگرفتگی همراه است بسیار مهم است. به هر دلیلی که علائم قرمزی روی پوست ظاهر شده باشند با روش های متناسب یا علل ایجاد آن و مراقبت های پوستی قابل درمان می باشد.

دلایل اصلی قرمزی و التهاب گونه ها

دانستن علل مختلف احتمالی قرمزی صورت می تواند در شناسایی مشکل زمینه ای و جستجوی درمان مناسب کمک کند. شایع ترین علل قرمزی صورت عبارتند از:

عوارض مصرف شکر برای پوست
لوپوس:

لوپوس یک اختلال التهابی خود ایمنی است که باعث التهاب در اندام ها و پوست شده و اغلب به صورت قرمزی در سطح پوست ظاهر می شود.

خشکی:

کمبود رطوبت می تواند منجر به خشکی پوست شود که اغلب با قرمزی پوست همراه است.

غذای تند:

مصرف غذای گرم با مقدار زیاد ادویه ممکن است که صورت را برای چند دقیقه قرمز کند.

دما:

معمولاً به دلیل تغییرات دما، چه در هوای بسیار سرد یا گرم، قرمزی موقت روی صورت را تجربه می کنید.

درماتیت سبورئیک:

یک بیماری التهابی پوستی غیر مسری است. درماتیت سبورئیک علائمی مانند خارش پوست ، بثورات و قرمزی روی صورت را نشان می دهد.

روزاسه:

روزاسه یک اختلال پوستی مزمن است و با قرمزی، جوش و شکستگی عروق خونی مشخص و معمولاً در سنین 30 تا 60 سالگی دیده می شود.

اگزما:

اگزمای پوستی که به عنوان درماتیت آتوپیک شناخته و با خارش پوست، خشکی، التهاب و قرمزی پوست مشخص می شود.

ترکیبات طبیعی روشن کننده پوست | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

سایر علل قرمز شدن پوست، عبارتند از:

آلرژی:

قرمزی صورت می تواند نشانه یک واکنش آلرژیک باشد که از نظر پزشکی به عنوان درماتیت تماسی شناخته می شود، پوست ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض محرک هایی مانند صابون، مواد شیمیایی، مواد شوینده یا غذاهایی که به آنها حساسیت دارید قرمز شود.

آیا شیو کردن (تراشیدن) موهای شما را ضخیم تر می کند؟
ورزش:

ورزش به طور طبیعی دمای بدن را بالا می برد و جریان خون را در سطح پوست افزایش می دهد. این ممکن است به صورت برافروختگی پوست و قرمزی صورت مشاهده شود، به خصوص اگر رنگ پوست روشن تری دارید.

لایه برداری بیش از حد:

شستن مکرر صورت، به خصوص شستشو یا مالش آن، می تواند پوست را تحریک کرده و منجر به قرمزی شود. همین امر در مورد ماساژ شدید یا مکرر پوست صورت نیز صدق می کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید:

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز می تواند باعث قرمزی پوست صورت و آفتاب سوختگی شود.

آکنه:

آکنه یا جوش‌های سرسیاه مشکلات پوستی رایجی هستند که افراد در هر سن و جنس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. قرمزی صورت یک علامت رایج مرتبط با جوش های آکنه است.

واکنش به دارو:

برخی داروها و کرم های دارویی می توانند باعث قرمزی صورت به دلیل آلرژی، افزایش حساسیت شوند که احتمال دارد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود. داروهای آکنه و لایه بردارها می توانند خشک کننده باشند و باعث تحریک و قرمزی شوند. استفاده بیش از حد از داروهایی مانند استروئیدهای قوی می تواند منجر به آتروفی پوست و قرمزی پوست شود.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی نانوفت

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

نشانه های التهاب و قرمزی گونه ها

قرمزی صورت می تواند با علائم مختلفی همراه باشد که در بین افراد و با توجه به علت قرمزی متفاوت است. این علائم عبارتند از:

• گرما
  • التهاب
  • عروق خونی قابل مشاهده
  • برافروختگی چانه، گونه ها، بینی، پیشانی و گردن
  • برآمدگی یا جوش در ناحیه آسیب دیده، گاهی همراه با احساس سوزش
  • موارد مستعد قرمزی و التهاب گونه ها
  • افرادی که پوست صورت رنگ‌پریده و بی‌رنگ دارند.
  • زنان بیشتر در معرض دچار شدن به قرمزی پوست صورت هستند.
  • مردان در صورت دچار شدن به قرمزی پوست صورت این مشکل را شدیدتر تجربه می‌کنند.
  • کسانی که سریع سرخ می‌شوند و این حالت توأم با ایجاد گرما در پوست است.
  • افرادی که الکل مصرف می‌کنند.

علل و علائم انواع بیماری پوستی ماكولار آميلوئيدوز

ارتباط آکنه و سندروم تخمدان پلی کیستیک