ارتباط کم آبی بدن و خشکی پوست
18 آذر

ارتباط کم آبی بدن و خشکی پوست

ارتباط کم آبی بدن و خشکی پوست چیست؟

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که بدن آب کافی جهت عملکرد درست و مناسب خود در اختیار نداشته باشد. در حالی که کم آبی خفیف بدن باعث ایجاد حس تشنگی در ما می شود، کم آبی شدید و یا مزمن می تواند مشکلات جدی را برای اعضای بدن خصوصا مغز، دستگاه هاضمه، دستگاه گردش خون و حتی پوست ایجاد کند. در ادامه این مقاله از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر به بررسی ارتباط کم آبی بدن و خشکی پوست میپردازیم.

سلامت پوست ما وابستگی زیادی به وجود آب کافی در بدن دارد. مشکلات و عواض ناشی از تأثیر کم آبی بدن بر پوست صورت علائمی نظیر خشکی و پوسته پوسته شدن ، از بین رفتن طراوت و شادابی، ایجاد چین و چروک و تشدید بیماری هایی نظیر پسوریازیس نمایان می شوند.

پیشنهاد مطالعه
درمان بیماری‌های پوستی با لیزر

مطالعه بیشتر : علل ترشح چرک از پوست سر

تأثیر کم آبی بدن بر پوست صورت

گردش خون و دیگر مایعات در بدن انسان وابسته به وجود آب است. و در حقیقت این آب است که حیات ما را تضمین می کند. بدن انسان به گونه ای است که در مواقع اضطراری مانند خونریزی و یا کم آبی، گردش خون و مواد حیاتی را از مناطق کم حیاتی تر ( مانند پوست) به مناطق بسیار حیاتی( مانند مغز و قلب) هدایت می کند. بنابراین از جمله علائم اولیه ی تاثیر کم آبی بدن، خشکی پوست خواهد بود. هر اندازه که کم آبی بدن بیشتری داشته باشد، عوارض پوستی آن یعنی خشکی پوست نیز شدت بیشتر پیدا می کند. که در این صورت برای درمان و برگرداندن پوست به حالت نرمال زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
کلیپ آپارات نمونه نزریق ژل لب (2)

پیشگیری از خشکی پوست در فصول سرد | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

مزیت های آبرسانی پوست صورت و بدن

آبرسانی به پوست صورت اول از همه از طریق نوشیدن روزانه ی مقدار کافی از آب و سایر نوشیدنی ها. و دوم از طریق موضعی یعنی استفاده از کرم های آبرسان، انجام روش های کلینیکی آبرسانی یا هیدارته کردن پوست و همچنین استفاده از ماسک و تونیک های طبیعی و آبرسان امکان پذیر است. زمانی که سلول های پوست صورت به اندازه ی نیاز خود آب داشته باشند عملکرد بهتری خواهند داشت، بافت صورت پر تر می گردد و قابلیت کشسانی و ارتجاعی آن افزایش می یابد.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

آبرسانی به پوست صورت ظهور علائم پیری یعنی چین و چروک را به تاخیر می اندازد. نوشیدن آب راهی آسان و کم هزینه برای حفظ طراوت و شادابی پوست است. کسانی که بنا به دلایل ارثی پوست صورتشان خشک است و یا دچار پسوریازیس و اگزما هستند هم با آب رسانی به پوست صورت خود می توانند از شدت این گونه عوارض بکاهند.

پیشنهاد مطالعه
علت ترک پاشنه‌ ی پا

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

دلایل اصلی ضعیف شدن و شکستگی موها

روش های تقویت رشد ریش

عوارض استفاده از پرکننده پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *