فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی
14 اسفند

فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی

بررسی فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی

اگر تزریق چربی را پشت سر گذاشته باشید، حتما با این سوال مواجه شده‌اید که زمان ‌ایده‌آل برای انجام تزریق بعدی، چه زمانی خواهد بود؟ حقیقت آن است که پزشک متخصص بهتر از هر کسی می‌تواند در این زمینه به شما پاسخ بدهد چرا که برای رسیدن به صحیح‌ترین پاسخ از این سوال حتما باید شرایط جسمی شما مورد بررسی قرار بگیرد و اثرات ناشی از تزریق اول به دقت بررسی شود. طبق مطالب سایت دکتر جویا متخصص پوست اصفهان با این حال به صورت کلی معمولا فاصله مناسب بین جلسات تزریق چربی حداقل شش ماه در نظر گرفته می‌شود.

در واقع شما باید در طول یک سال، دو تزریق چربی را انجام بدهید. البته همانطور که گفته شد، چربی در بدن بعضی از افراد زودتر از دیگران جذب می‌شود. در نتیجه این افراد زودتر از سایرین نیاز به انجام تزریق دیگری دارند اما در بعضی از افراد دیگر نتایج این عمل ممکن است تا دو سال نیز ماندگاری داشته باشد و این افراد نیازی به پشت سر گذاشتن دو جلسه تزریق در یک سال نخواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه
روش های درمان موضعی اگزما

عوامل ماندگاری تزریق چربی

عوامل مختلف و متفاوتی در میزان ماندگاری تزریق چربی، سهیم هستند:

  1. یکی از این عوامل، شرایط جسمی خود فرد است. این زمان برای بعضی‌ها زودتر و برای بعضی‌های دیگر، دیرتر از راه می‌رسد.
  2. نحوه انجام و تکنیک استفاده شده در این عمل نیز در این زمینه بسیار کلیدی هستند. اگر دکتر تزریق چربی از تبحر زیادی برخوردار باشد و کار خود را به درستی انجام بدهد، سلول‌های چربی بیشتری پس از برداشت زنده می‌مانند و درصد ماندگاری عمل تزریق چربی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بهترین متخصص ژل و بوتاکس

فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

  1. علاوه بر این موارد، نحوه انجام مراقبت‌های لازم نیز در این زمینه بسیار موثر است. اگر شما مراقبت‌ها را به درستی انجام بدهید، اثرات این فعالیت برای شما ماندگار‌تر خواهد بود اما اگر مراقبت های بعد از تزریق چربی را نادیده بگیرید و اهمیتی برای آن قائل نشوید، خیلی زود باید تزریق دیگری را پشت سر بگذارید چرا که در چنین شرایطی، ماندگاری ناشی از تزریق چربی برای شما کم‌تر خواهد شد.
پیشنهاد مطالعه
بررسی علل و درمان ملانوم

خطرات عدم رعایت فاصله مناسب تزریق چربی

اگر بین دو جلسه تزریق چربی، فاصله کافی برای شما وجود نداشته باشد. این موضوع خود را به بدترین شکل ممکن در ظاهر شما نشان خواهد داد. اول اینکه این اتفاق موجب افزایش چشمگیر آثار جانبی برای شما می‌شود. این آثار خیلی زود و راحت از بین نمی‌روند و به صورت مداوم در ظاهر شما باقی می‌مانند. دوم اینکه تکرار این فرآیند زیبایی در یک زمان بسیار کوتاه و نامناسب، موجب ایجاد یک ظاهر مصنوعی و نه چندان زیبا برای شما خواهد شد. در نتیجه اگر رسیدن به نتایجی طبیعی و دلچسب برای شما اهمیت زیادی دارد، نباید جلسات تزریق چربی را در زمانی بسیار کوتاه پشت سر بگذارید.

پیشنهاد مطالعه
مکمل‌های مفید برای پوست و مو

پس از پشت سر گذاشتن یک جلسه از این فعالیت، بهتر است صبر داشته باشید تا نتایج نهایی نمایان شوند. پس از پایان دوران اثر چربی تزریق شده، می‌توانید به سراغ یک جلسه دیگر از این عمل بروید.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

فرد مناسب برای انتقال چربی به خط اخم

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

مزایای رفع نقایص بینی با تزریق چربی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *