سوالاتی در مورد بلفاروپلاستی
20 مهر

سوالاتی در مورد بلفاروپلاستی

چه کسانی کاندید عمل جراحی زیبایی پلک هستند؟

بهترین کاندیدهای جراحی زیبایی پلک، کسانی هستند که حداقل 35 سال سن دارند و آویزان شدن پوست پلک یا پُف زیر چشم باعث تغییرات ناخوشایند در چهره آن‌ها شده است (البته در موارد استثنایی، افراد جوان‌تر را که به دلایل خاص مشکلات فوق را پیدا کرده‌اند می‌توان تحت عمل جراحی قرار داد).برای انجام این جراحی لازم است شخص به طور کلی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشد.همچنین باید انتظارات واقع‌بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشیم.به همین دلیل دیدن تصاویر قبل و پس از جراحی سایر افراد و احیاناً مشورت با کسانی که قبلاً جراحی شده‌اند، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پیشنهاد مطالعه
کاربرد لیزر در درمان بیماری های پوستی

در ضمن باید توجه داشت که جراحی بلفاروپلاستی موارد زیر را بهبود نمی‌بخشد:

  • حلقه‌های سیاه اطراف چشم
  • افتادگی ابرو
  • چروک‌هایی که اطراف پلک، بین دو ابرو و پیشانی ایجاد می‌شود.

قبل ازجراحی چه اقداماتی نیاز است؟

قبل از عمل جراحی یک معاینه دقیق چشم ضروری است.
تعیین قدرت بینایی ،بررسی وضعیت لایه اشکی، بررسی حرکات چشم واعصاب حرکتی و حسی چشم و صورت ، بررسی وضعیت ابروها وقرینه بودن آنها از جمله معایناتی است که باید انجام شوند. در صورت وجود بیماری خاص یا حساسیت دارویی یا مصرف داروی خاص باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.لازم است داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و مشابه آن طبق نظر پزشک معالج از 10 روز تا 2 هفته قبل از عمل قطع شوند. قبل از عمل باید وضعیت سیستمیک شخص بررسی شده ، آزمایشات خون مورد نیاز انجام شود و در صورت تشخیص بیماری خاص باید بررسی و در صورت نیاز با متخصص مربوطه مشاوره شده و تحت درمان قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه
ماسک ضد آکنه با پوست پرتقال

جراحی چگونه انجام می شود؟

معمولا جراحی به صورت سر پایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.تقریبا همیشه جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود.در موارد بسیار استثنایی بسته به وضعیت بیمار و در صورت صلاحدید پزشک،ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش گردد.


دکتر ابوالفضل جویا

متخصص پوست، لیزر و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *