مراقبت از مو
28 بهمن

مراقبت از مو

موهای سالم

نحوۀ شستشوی مو و محصولاتی که شما استفاده می‌کنید، می‌تواند مسیری طولانی در جهت حفظ موهایی صاف و درخشان باشد. این نکات که مهم اما ساده هستند و توسط متخصصین پوست ارائه شده‌اند را دنبال نمایید تا موهایی سالم داشته باشید:

  • موهای چرب را زودبه‌زود بشوئید. میزان شستشوی موهای شما بستگی دارد به مقدار چربی که پوست سرتان تولید می‌کند.
    • اگر پوست سر شما چرب است، ممکن است که لازم باشد هر روز آن را بشوئید.
    • اگر موهای شما تحت درمان با مواد شیمیایی باشند، امکان دارد موهایتان خشک‌تر از معمول باشد، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را کمتر بشوئید.
    • با افزایش سن، پوست سر شما چربی کمتری تولید می‌نماید، بنابراین ممکن است نیاز کمتری به شامپوکردن آنها باشد. اما اگر در موهایتان پوسته‌هایی مشاهده می‌کنید، این امکان وجود دارد که شامپوکردن شما ناکافی باشد. این مسئله ممکن است به شوره سر و سایر بیماری‌های پوست سر منجر شود.
  • شامپو را بر روی پوست سر متمرکز کنید. هنگام شستن موهایتان، عمدتاً بر تمیزنمودن پوست سر تمرکز نمایید نه اینکه بخواهید سرتاسر موها را بشوئید. اگر فقط موهای خود را بشوئید، موها، شل و ول و پراکنده شده و ملال‌آور و بدشکل می‌شوند.
  • بعد از هر بار شامپو نمودن، از حالت‌دهنده (نرم کننده) استفاده نمایید مگر اینکه شامپوی شما ”۲در۱“ باشد، که موها را هم تمیز می‌کند و هم آنها را حالت می‌دهد. استفاده از حالت‌دهنده بطور قابل توجهی ظاهر موهای آسیب دیده یا موهای صدمه دیده از پدیده‌های آب و هوایی (مانند نور شدید آفتاب، رطوبت زیاد و غیره) را با افزایش درخشش، کاهش الکتریسیتۀ ساکن، افزایش استحکام و تا حدودی حفاظت از مو در برابر اشعه‌های مضر UV، بهبود می‌دهد.
  • حالت‌دهنده را بر روی نوک موها استفاده کنید. با توجه به اینکه حالت‌دهنده می‌تواند موهای نرم و ظریف را شل و لَخت نشان‌دهد، بنابراین باید در قسمت نوک موها استفاده شود نه بر روی پوست سر یا در سرتاسر طول مو.
  • شامپو و حالت دهنده‌ای را انتخاب کنید که به طور خاص برای موهایی از نوع موی شما فرموله شده‌ است. بطور مثال، اگر موهایتان را رنگ می‌کنید، از شامپویی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده طراحی شده است. چنانچه موی شما آسیب دیده یا تحت درمان با مواد شیمیایی قرار گرفته است، شامپوی ”۲در۱“ را برای خرید درنظر بگیرید. فارغ از قیمت، بسیاری از نشان‌های تجاری شامپو و حالت‌دهنده، منافع و نتایج یکسانی ارائه‌می‌نمایند.
  • هنگام شنا، موها را محافظت نمایید. قبل از انجام شنا با خیس‌کردن مو و استفاده از حالت دهنده، موهای خود را در برابر اثرات مخرب کلر، محافظت کنید. یک کلاه شنای کاملاً اندازه بپوشید و از شامپوی مخصوصی که برای شناگران فرموله شده است و همچنین بعد از شنا از حالت‌دهنده‌ای با اثر عمیق استفاده نمایید تا رطوبتی که ازدست‌رفته است، جبران شود.
پیشنهاد مطالعه
علت پوسته برداری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *