درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق
4 شهریور

درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق

روش های درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق

درمان آلرژی های دئودورانت و ضد تعریق شامل مدیریت علائم و سپس اجتناب از محصولات متخلف است. بنابراین هنگامی که یک واکنش آلرژیک از دئودورانت را تجربه می کنید، اولین اولویت شما ممکن است تسکین علائم باشد. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق را مورد بررسی قرار می دهیم.

یک آنتی هیستامین موضعی بدون نسخه مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) را می توان برای تسکین سوزش و خارش پوست استفاده کرد. اگر علائم باقی بمانند یا بثورات به خصوص دردناک باشند، پزشک ممکن است یک کرم موضعی قوی تجویز کند.

کورتیکواستروئیدها

درمان فوری آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق شامل استفاده از کورتیکواستروئیدهای موضعی روی پوست زیر بغل است. این محصولات قرمزی، خارش و التهاب را کاهش می دهند. کورتیکواستروئیدهای موضعی درمان انتخابی برای درماتیت تماسی خفیف تا متوسط است که مناطق محدودی از بدن را درگیر می کند. اشکال شدید ممکن است به کورتیکواستروئیدهای خوراکی یا تزریقی نیاز داشته باشند.

علل و درمان پوسته پوسته شدن کف پا

تسکین بثورات پوستی و آلرژی

چند درمان خانگی آزمایش شده وجود دارد که می تواند به شما در تسکین در هنگام بروز یک واکنش آلرژیک کمک کند. این درمان های خانگی، عبارتند از:

• استفاده از کمپرس سرد
  • استفاده از آلوئه ورا خالص
  • حمام کردن در نمک اپسوم
  • استفاده از لوسیون کالامین
  • گرفتن حمام بلغور جو دوسر
  • استفاده از خمیر جوش شیرین
  • استفاده از روغن درخت چای، رقیق شده با روغن نارگیل

خوددرمانی با داروهای خانگی، تعویض محصولات و شناسایی محرک آلرژی ممکن است برای اطمینان از عدم مواجهه مجدد با علائم این نوع آلرژی کافی باشد. اگر علائم واکنش آلرژیک منجر به ترک خوردگی، خونریزی پوست زیر بغل، ترشحات زرد رنگ در محل بثورات پوستی یا تب شود، برا اطمینان از عدم وجود عفونت فورا به پزشک مراجعه کنید.

بررسی عوارض و ماندگاری ژل پرفکتا

متخصص پوست اصفهان هایپرهیدروزیس چیست

پیشگیری از حساسیت به دئودورانت

برای مدیریت و پیشگیری از علائم آلرژی، از مواد شیمیایی که مسئول واکنش هستند اجتناب کنید. اگر آزمایش پچ ماده شیمیایی خاص را شناسایی کرد، می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی که باعث ایجاد آلرژی می شوند، نباشد، مانند:

محصولات ضد حساسیت

اگر جزء خاصی که باعث درماتیت تماسی می شود شناخته نشده است، می توانید از دئودورانت یا ضد تعریق ضد حساسیت استفاده کنید.

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

محصولات طبیعی

می‌توانید محصولات حاوی کریستال‌های زئولیت را به‌عنوان جایگزین‌های طبیعی برای دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها در نظر بگیرید. اینها شامل دئودورانت بدن کریستال است که در داروخانه های سراسر کشور موجود است.

دئودورانت های طبیعی از موادی مانند روغن های ضروری، جوش شیرین و نشاسته ذرت برای خشک نگه داشتن زیر بغل استفاده می کنند. اما مراقب باشید، زیرا ممکن است به محصولاتی که برچسب “طبیعی” دارند، آلرژی داشته باشید. برخی از این دئودورانت‌های «هیپوآلرژنیک» مؤثرتر از بقیه هستند. بدن هر کس متفاوت است، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از یافتن فرمول دئودورانت طبیعی که برای شما مناسب است، چند برند را امتحان کنید.

جراحی لیفت ابرو چطور انجام می شود؟

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است حتی با برخی از محصولات دئودورانت طبیعی موجود در بازار، علائم خارش و قرمزی را تجربه کنید. اگر درمان‌های اجتنابی و کورتیکواستروئیدی برای درمان بثورات شما مؤثر نیستند، باید توسط یک متخصص پوست معاینه شوید، که ممکن است بیوپسی پوست را انجام دهد.

تاثیرات تزریق چربی در زیبایی و سلامتی

راه های پیشگیری و درمان آکنه در بزرگسالان