تزریق ژل به شقیقه
8 بهمن

تزریق ژل به شقیقه

همه چیز درمورد تزریق ژل به شقیقه

لیفت شقیقه با تزریق ژل یکی از راه‌هایی است که برای جوان‌تر شدن حالت چهره و جلوگیری از ایجاد چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش کاملا غیر تهاجمی است و می‌تواند در مدت بسیار کوتاهی، تاثیر به سزایی را در جوان‌تر شدن صورت شما داشته باشد. در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان تزریق ژل به شقیقه را مورد بررسی قرار می دهیم.

با استفاده از این روش نه تنها از هزینه‌های زیاد جراحی خلاص خواهید شد. بلکه کمترین درد و عوارض را هم احساس خواهید کرد. نکته مهم برای به دست آوردن بهترین نتیجه این است که برای تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی باید به یک پزشک معتبر مراجعه کنید. در غیر این صورت، تقاون در دو سمت چهره شما از بین خواهد رفت و ممکن است عروق گیجگاهی دچار آسیب‌های جدی شوند.

نحوه انجام تزریق ژل شقیقه

تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی یک عمل بسیار دقیق است. به همین دلیل قبل از انجام آن نیاز است که شما باید با یک پزشک متخصص مجرب مشورت کنید و یک سری اطلاعات درباره سلامت کلی خود، سن و موارد مورد نیاز دیگر را در اختیار او قرار دهید. با استفاده از این اطلاعات، پزشک نوع فیلری را که با شرایط شما تناسب دارد؛ تعیین خواهد کرد.

پس از معاینه و تعیین نوع و مقدار مورد نیاز از فیلر، متخصص باید بخش‌هایی را تعیین کند که تزریق باید در آن‌ها انجام شود. این بخش‌ها معمولا بخش‌های فوقانی و داخلی فضای گیجگاهی هستند که در ابتدای کار پر می‌شوند.

فیلر باید با استفاده از سرنگ‌های بسیار کوچک و به صورت عمیق در این نواحی تزریق شده و سپس متخصص با استفاده از ماساژ، آن را در جای درست خود قرار دهد. به این ترتیب می‌توان مطمئن شد که فضای گیجگاهی به صورت کاملا یکنواخت حجم گرفته و تقارن به خوبی برقرار شده است.

پیشنهاد مطالعه
بررسی کاربردهای ژل آلیاکسین

تاثیر تزریق ژل شقیقه بر روی صورت

بر خلاف چیزی به نظر می‌رسد؛ شقیقه‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در زیبایی چهره هستند. زیرا انتهای چشمان و ابروها به این ناحیه ختم می‌شوند و پیشانی هم در بالای آن‌ها قرار گرفته است. به همین دلیل است که گود شدن و فرو رفتن این قسمت از صورت نه تنها می‌تواند باعث افتاده به نظر رسیدن پلک چشمان و ابروها شود. بلکه در افزایش چین و چروک‌ها هم نقش به سزایی خواهد داشت.

ایجاد فرورفتگی در قسمت شقیقه‌ها یکی از فرایندهای طبیعی است که در اثر افزایش سن اتفاق می‌افتد. این فرایند از با شروع دهه سوم زندگی آغاز می‌شود و در دهه چهارم، آثار خود را با وضوح بیشتری به نمایش خواهد گذاشت. در این زمان است که تزریق ژل شقیقه می‌تواند با پر کردن قسمت‌های گود شده، حجم از دست رفته شقیقه را احیا کرده، موجب لیفت چشم و لیفت ابرو شده و زیبایی را به چهره شما بازگرداند.

میزان درد تزریق ژل به شقیقه

تزریق ژل یا فیلر در ناحیه گیجگاهی با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود؛ به همین دلیل یک روش کاملا غیر تهاجمی است که هیچ آثاری از خونریزی، بخیه یا درد در آن وجود ندارد. البته نکته‌ای که باید بدانید این است که فیلرهایی که برای تزریق در ناحیه شقیقه استفاده می‌شوند؛ دارای قدری ماده بی‌حس‌کننده هستند. به همین دلیل در زمان انجام این کار، معمولا از ماده بی‌حس‌کننده اضافه‌تری استفاده نمی‌شود.

این موضوع در صورتی است که فرد حساسیت زیادی به درد نداشته باشد. بنابراین اگر آستانه تحمل درد در فردی پایین باشد؛ پزشک از بی‌حس‌کننده‌های موضعی در ناحیه گیجگاهی استفاده می‌کند.

مزایای تزریق ژل به شقیقه

همانطور که گفتیم یکی از اثرات تزریق ژل در ناحیه شقیقه که بلافاصله پس از انجام تزریق قابل مشاهده است؛ اصلاح ساختار صورت است. با استفاده از این روش می‌توانید حالت جوان‌تری را به چهره خود ببخشید و از ایجاد چین و چروک بر روی پیشانی و اطراف چشم‌ها جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه
ترمیم موهای آسیب دیده

علاوه بر این تزریق فیلر به ناحیه گیجگاهی می‌تواند آب رسانی به پوست را تقویت کند؛ در نتیجه پوست شما حالت انعطاف پذیری خود را حفظ خواهد کرد. به این ترتیب نیازی نیست که از بابت شایعاتی که درباره تزریق ژل وجود دارند نگران باشید؛ زیرا این کار برگشت پذیری پوست شما را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های تزریق ژل در ناحیه شقیقه این است که یک روش بسیار غیر تهاجمی است. برای انجام این کار نیازی نیست که درد و عوارض ناشی از جراحی را تحمل کنید. به علاوه هیچ اثری از بخیه بر روی پوست شما باقی نخواهد ماند. به همین دلیل می‌توان گفت که ریسک بسیار پایینی دارد.

از دیگر مزیت‌های این روش می‌توان به سرعت بالای انجام فرایند در آن اشاره کرد. به همین دلیل حتی می‌توانید در استراحت یک روز کاری خود برای تزریق ژل به کلینیک مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید. تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی می‌تواند نتایجی بسیار طبیعی را با تحمل کمترین میزان درد برای شما به ارمغان آورد. به علاوه استفاده از این روش شما را از هزینه‌های سرسام آوری که برای انجام روش‌های مشابه باید بپردازید؛ خلاص خواهد کرد.

عوارض تزریق ژل به شقیقه

پس از تزریق ژل به ناحیه گیجگاهی، قدری تورم و کبودی در ناحیه تزریق کاملا طبیعی خواهد بود. این علائم و عوارض ماندگار نیستند و نهایتا تا سه روز پس از تزریق از بین خواهند رفت. به علاوه پزشک می‌تواند در حین تزریق، با انجام ماساژ درست، از شدت این عوارض بکاهد. زیرا در این صورت فیلرها درست در سر جای خود قرار خواهند گرفت و عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که برای انجام این کار به یک کلینیک کاملا معتبر مراجعه کنید.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

ماندگاری تزریق ژل در ناحیه شقیقه

نتایج اولیه تزریق ژل در ناحیه شقیقه بلافاصله قابل مشاهده هستند. اما نتایج نهایی این کار پس از گذشت دو هفته خود را نشان می‌دهند. یکی از نکات مهمی که باید درباره تزریق ژل در ناحیه شقیقه بدانید این است که نتایج حاصل از این روش دائمی نیستند. به همین دلیل در بازه‌های زمانی مشخصی نیاز به تمدید تزریق خواهید داشت. اینکه این فاصله‌های زمانی چقدر باید باشند؛ بستگی به عوامل مختلفی دارد.

پیشنهاد مطالعه
پیام خوش آمد دکتر جویا به شما همراهان عزیز

برای مثال نوع فیلر تزریق شده و سن شما در زمان تزریق اولیه از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ماندگاری تزریق ژل شقیقه هستند. با توجه به این عوامل، آثار ناشی از تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی از ۶ ماه تا یکسال دوام خواهند داشت.

نکات مراقبتی پس از تزرق ژل به شقیقه

اگر می‌خواهید ناحیه تزریق دچار کبودی نشود؛ باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و داروهای حاوی بروفن به مدت دو هفته خودداری کنید. این موضوع را باید پیش از انجام تزریق هم جدی بگیرید. علاوه بر این مصرف الکل هم تا دو هفته پس از تزریق دارای ممنوعیت است. توصیه می‌شود که در زمان خوابیدن، سر خود را نسبت به بدن در ارتفاع بیشتری قرار دهید تا تورم‌های پوستی به حداقل برسانند. انجام این کار تا برطرف شدن کامل همه عوارض و نشانه‌ها، الزامی است.

علاوه بر این موارد باید دقت داشته باشید که نباید به محل تزریق فشار بیاورید. بنابراین از بستن هدبندهای محکم خودداری کنید. برای کاهش عوارض ناشی از تزریق ژل در شقیقه، باید صورت خود را با شوینده‌های ملایم بشویید. به علاوه از کمپرس یخ و دوش آب سرد، برای کاهش آثار تورم و التهاب استفاده کنید. اگر می‌خواهید نتایج ناشی از تزریق ژل در ناحیه گیجگاهی تا مدت بیشتری دوام داشته باشند؛ باید مقدار زیادی آب مصرف کنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

بررسی کاربردهای انواع ژل آلاینا

روش های جایگزین تزریق چربی

ساختار و کاربرد فیلر آلیاکسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *