تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
25 فروردین

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن ممکن است؟

میگرن یک بیماری پرتحرک و حرکتی است که با حملات شدید همراه است و زندگی روزمره افراد را محدود می‌کند. حملات به طور متوسط بین ۳ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشند و اغلب با حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا شدت می‌یابند. میگرن در زنان ۳ برابر بیشتر از مردان است. به هر حال مشخص شده. که روش درمانی بوتاکس برای افراد مبتلا به میگرن مزمن، مفید واقع شده است. مطلبی که امروز در سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس برای شما عزیزان گردآوری شده است. به تزریق بوتاکس برای درمان میگرن خواهد پرداخت.

در مطالعات انجام شده، مشاهده شد. كه تزریق بوتاكس به طور قابل توجهی تعداد حملات و شدت سردرد ناشی از میگرن را كاهش می‌دهد. علاوه بر این، با بوتاکس کیفیت خواب و در نتیجه سلامتی فرد افزایش یافت. پس از تزریق بوتاکس، میگرن بسیاری از افراد کاهش یافته. و درمان میگرن با موفقیت انجام گرفته است.

زمان تحریک میگرن

از جمله عوامل شناخته شده‌ای که باعث ایجاد میگرن می‌شود، استرس است. استرس یکی از مهمترین عوامل تحریک میگرن است که در کنار آن مشکلاتی مانند خستگی، هیجان، گرسنگی، بی‌خوابی، تغییرات آب و هوایی و وزش باد، بو، صدا‌ها، نور شدید، صدمه به سر، دارو‌ها، برخی از غذاها، الکل و سایر عوامل ناشناخته، به تحریک میگرن منجر می‌شوند. در صورت انقباض عضلات اطراف سر (ناحیه پیشانی، ناحیه پشت سر و ناحیه گردن) میگرن ایجاد می‌گردد. این نواحی، نواحی حساسی هستند که میگرن بیشترین تاثیر را بر آن‌ها دارد. بوتاکس به طور عمده در تمام این عضلات اعمال شده و سبب فلج شدن این عضلات خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
IPL چیست؟

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن | متخصص پوست اصفهان

عوارض تزریق بوتاکس در درمان میگرن

با توجه به اینکه فایده تزریق بوتاکس برای درمان میگرن اثبات شده است. میزان دوز تزریقی در هنگام درمان اهمیت زیادی دارد. در درمان میگرن با بوتاکس، تاکنون هیچ عارضه جانبی مشاهده نشده است. می‌توان گفت عوارضی مانند کبودی جزئی، قرمزی، افتادگی پلک و ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس گا‌ها ایجاد می‌شوند اما این اثرات بسیار کوتاه مدت هستند. با این حال برای آگاهی بیشتر، نگاهی کلی به عوارض جانبی بوتاکس خواهیم داشت:

  • درد، قرمزی و ورم در محل تزریق
  • سردرد و بی‌حسی
  • حالت تهوع ملایم
  • فلج موقت در عضلات مجاوز
  • مشکل در بلعیدن
  • علائم آنفلوانزا مانند
  • اختلالات عملکرد کیسه صفرا
  • کهیر، تب و لرز
  • خشکی دهان
  • کاهش دید
  • خونریزی (به ندرت)
  • ضعف در عضلات پلک پایینی
  • مشکلات گفتاری
پیشنهاد مطالعه
مراقبت های بعد پیلینگ چگونه است؟

در کل می‌توان گفت احتمال اینکه عوارض بالا ایجاد شوند بسیار پایین است. گاهی اوقات افراد حساس به بوتاکس ممکن است مشکلات جدی‌تری را تجربه کنند که پزشک می‌تواند این شرایط را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال ممکن است بعد از تزریق بوتاکس روی ناحیه چشم، افتادگی پلک و خشکی و ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس را تجربه کنید.

افرادی که می توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند

هر زن و مرد بین ۱۸ تا ۷۰ ساله می‌تواند از بوتاکس استفاده کند تا خطوط یا علائم پیری را محو کند. پس از آنالیز پوستی که توسط پزشک انجام می‌گیرد، می‌توانید با خیال راحت از فواید بوتاکس و داشتن پوستی جوان‌تر و شفاف‌تر بهره ببرید. در صورتی که می‌خواهید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن انجام شود، لازم است شرایط بیماری خود را به طور کامل برای متخصص  شرح دهید تا بتواند تصمیم درستی برای شما اتخاذ نماید.

سایر موارد درمانی بوتاکس به غیر از درمان میگرن

علاوه بر درمان میگرن با بوتاکس، این روش در درمان تعریق بیش از حد هم موفق ظاهر شده است. با این حال ممکن است برخی افراد مشکلات عصبی مانند تیک‌های عصبی یا پریدن پلک داشته باشند. که در این شرایط هم بوتاکس عالی ظاهر شده است. جدا از تعریق و درمان میگرن و مشکلات عصبی، رفع اسپاسم عضلانی و سردرد نیز با تزریق بوتاکس ممکن است.

پیشنهاد مطالعه
پیری پوست چیست؟ آیا میتوان از آن جلوگیری کرد؟

میزان ماندگاری درمان میگرن با تزریق بوتاکس

طول عمر بوتاکس می‌تواند بسته به اشخاص و ناحیه‌ای که بوتاکس استفاده می‌شود. متفاوت باشد. به طور کلی طول عمر بوتاکس بین ۴-۶ ماه است. برای اینکه بوتاکس اثرات خود را برای مدت طولانی‌تری نشان دهد، فرد باید حداقل ۵-۶ جلسه درمانی و تزریقی پیاپی را انجام بدهد. اما در مورد درمان میگرن با بوتاکس، باید گفت شرایط دائمی نیست. اول از همه نباید فراموش کرد که نمی‌توان به طور کامل میگرن را از بین برد. هدف این است که میزان دفعات و شدت حملات میگرنی کاهش یابد. افراد تصمیم می‌گیرند که چه زمانی تجدید تزریق را انجام دهند. اما به طور کلی هنگامی که درد دوباره به شرایط اوج و حاد رسید، باید دوباره تزریق بوتاکس انجام بگیرد.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص ژل و بوتاکس


مطالب پیشنهادی:

مزایای هیالورونیک اسید (HA) برای پوست

درمان مشکلات پوستی با زینک و زینک-PCA

دوران نقاهت تزریق بوتاکس

2 دیدگاه

  1. سلام
    بوتاکس برای میگرن آیا مفید هست یا راهی واسه درمان میگرن هست یا فقط تبلیغ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *