تشخیص و درمان ملانونیشیا

تشخیص و درمان ملانونیشیا

بررسی روش های تشخیص و درمان ملانونیشیا

تشخیص ملانونیشیا

پزشک شما با معاینه فیزیکی تمام ناخن‌ها و انگشتان پا شروع می‌کند. این معاینه فیزیکی شامل بررسی اینکه آیا ناخن شما به هیچ وجه تغییر شکل داده است ، چه تعداد ناخن دارای ملانونیاکی است ، همچنین رنگ ، شکل و اندازه ملانونیشیای شما است. بعد از یک سری آزمایش‌های تشخیصی ، تشخیص ملانونیشیا حاصل می‌شود.

درمان ملانونیشیا

درمان ملانونیشیا بسته به علت آن متفاوت است. اگر ملانونیشیای شما از نوع خوش‌خیم است و غیر سرطانی است ، در بسیاری از مواقع ، هیچ درمانی لازم نیست. اگر ملانونیشیای شما ناشی از دارو باشد ، در صورت امکان، پزشک ممکن است داروی شما را تغییر دهد یا مصرف آن را برای مدتی قطع کنید. سایر گزینه‌های درمانی به علت بستگی دارد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• در صورت وجود عفونت ، مصرف داروهای آنتی بیوتیکی یا ضد قارچی
  • درمان بیماری زمینه ای یا بیماری پزشکی باعث ملانونشیا
عوامل و عوارض بیماری پمفیگوس

اگر ملانونیشیای شما بدخیم یا سرطانی است ، باید تومور یا ناحیه سرطانی به طور کامل برداشته شود. ممکن است به این معنی باشد که تمام یا بخشی از ناخن خود را از دست خواهید داد. در بعضی موارد ممکن است انگشت یا انگشتانی که تومور دارد قطع شود.

تشخیص و درمان ملانونیشیا | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

خطرات ملانونیشیا

عوارض ملانونیشیا به دلیل زمینه این شرایط بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر ملانونیشیا بدخیم باشد می‌تواند گسترش یافته و با تحت تأثیر قرار دادن دیگر بخش‌های بدن به مشکلات سلامت جدی منجر شود.برخی موارد ملانونیشیا می‌توانند به تغییر شکل کامل ناخن منجر شوند که شرایطی نگران‌کننده و آزاردهنده را برای فرد ایجاد می‌کند.

کرونا و ریزش مو

بهترین متخصص ژل و بوتاکس | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید