انواع روش‌های لیزر درمانی
30 آذر

انواع روش‌های لیزر درمانی

انواع روش‌های لیزر درمانی

در روش لیزرتراپی دو روش درمانی متفاوت وجود دارد روش اول لیزرتراپی کم توانو روش دوم لیزرتراپی پر تواناست.

لیزر درمانی کم توان

روش درمانی لیزرتراپی کم‌توان و سرد به عنوان روش درمانی مکمل درطب سنتیاز جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در لیزرتراپی کم‌توان هیچ‌گونه گرمایی تولید نمی‌شود و روش درمان با امواج نور قرمز ومادون قرمزبا طول و موج با سطح و توان پایین‌تر لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش لیزر به مدت 30 ثانیه به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می‌شود و از لایه‌های پوست و بافت چربی زیر پوست تا عمق 2 تا 5 سانتی‌متر عبور می‌کنند و هنگامی‌که این انرژی جذب می‌شود و باعث تغییرات فیزیولوژیکی در سلول‌های ناحیه مورد نظر و بهبود بافت‌های آسیب و صدمات التهاب، کاهش کلی درد می‌شود و نیازی به استفاده از دارو نبوده و هیچ‌گونه عوارضی را در پی ندارد.

پیشنهاد مطالعه
لیزر لیپولیز چیست؟

انواع روش‌های لیزر درمانی | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

این روش یکی از راحت‌ترین، بی‌خطرترین و ایمنی‌ترین روش‌های درمانی می‌باشد. که بیماران معمولاً احساس ترسی ضربان را نداشته و بر خلاف لیزرهای جراحی، با لطافت و بدون آسیبی به سلول‌های پوست انجام می‌شود به این روش درمان لیزرتراپی سرد و یا کم توان معروف می‌گویند. که تنها معایب این روش مدت زمان بسیار کوتاه آن می‌باشد. و در نتیجه برای تأثیرگذاری قابل توجه نیاز به جلسات درمانی بیشتری می‌باشد.

لیزر درمانی پرتوان

امروزه لیزرتراپی پر توان از روش‌های نوین درمراکز فیزیوتراپیمی‌باشد که استفاده وسیعی دارد. در لیزرتراپی پر توان، از توان و انرژی بالاتری برای بافت‌های عمیق‌تر و عبور از لایه‌های پوست در جراحی بسته دیسک کمروستون فقراتاستفاده می‌شود که نتیجه تأثیرات درمانی عمیق‌تر و گسترده‌تری را در پیش می‌گیرد. طبیعتاً هر چه توان قدرتی لیزر بیشتر باشد میزان نفوذپذیری آن به بافت‌های بدن بیشتر می‌باشد به دلیل توان و قدرت بالا در روش لیزرتراپی پرتوان طول مدت دوره به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد و بسیاری از مشکلات کوتاه‌تر و اثربخشی بیشتر در مقایسه با لیزر کم‌ توان تحت درمان قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه
بررسی ساختار و ماندگاری ژل آلاینا

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

درمان بیماری‌های پوستی با لیزر

روش های درمان هیرسوتیسم

مزایای لیزر درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *