ویژگی های مهم شامپوهای بی ضرر
19 مهر

ویژگی های مهم شامپوهای بی ضرر

بررسی ویژگی های مهم شامپوهای بی ضرر

شامپوها، اصلی ترین عضو روتین مراقبت از مو هستند که شاید خیلی به فرمولاسیون، ترکیبات و عملکردشان توجهی نشود. اما موها نیز درست مانند پوست نوع و جنس متفاوتی باهم دارند. برخی از موها خشک و شکننده تر بوده و برخی زودتر از بقیه چرب میشوند. برای هرکدام از تایپ های مو لازم است تا شامپو و حتی نرم کننده و ماسک موی مناسب آنرا استفاده نمایید. در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا (متخصص پوست اصفهان) ویژگی های مهم شامپوهای بی ضرر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • شامپوی بی ضرر حاوی ترکیبات ملایم و طبیعی تری است که مصرف آن برای انواع موها مناسب بوده و هیچگونه عارضه ای ندارد.
  • فاقد هر گونه مواد مضر مانند پارابن و سولفات بوده که علاوه بر تغذیه و تقویت، از خشک شدن و از بین رفتن رنگ مو نیز جلوگیری میکند.
  • شامپوهای بی ضرر با رفع کثیفی و آلودگی موها چربی طبیعی آن ها را حفظ می کنند.
  • اغلب آنها دارای خواص آبرسانی هستند و سبب نرمی و براقیت مو می شوند.
  • همچنین از التهاب پوست سر نیز پیشگیری می کنند.

پس توصیه میکنیم هنگام خرید شامپو در کنار توجه به برند، قیمت و اورجینال بودن محصول به موارد دیگری مانند ترکیبات، میزان برطرف کردن چربی کف سر، عدم وجود مواد مضر در ترکیبات، میزان استحکام بخشی، آبرسانی، تغدیه و تقویت کنندگی و … نیز اهمیت دهید.

قدرت پاک کنندگی بالا؛ بدون کاهش چربی

شامپوهای بی ضرر کثیفی و آلودگی موها را با قدرت بالایی از بین می برند بدون اینکه چربی طبیعی پوست سر را کاهش دهند. برخی شامپوها که حاوی سولفات بالایی هستند تمیز کننده قوی محسوب می شوند و کف فراوانی ایجاد می کنند. اما در واقع این نوع شامپوها با از بین بردن چربی طبیعی مو و پوست سر، باعث خشک و زبری آن ها و در نتیجه شکنندگی موها شده که احتمال ریزش در طولانی مدت را افزایش میدهند. شامپویی بی ضرر است که در کنار خواص تمیز کنندگی، رطوبت مو را نیز متعادل سازد.

آبرسانی و افزایش نرمی مو

یک شامپوی خوب حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده بوده و رطوبت همیشگی مو را حفظ می کند. این نوع شامپوها برای موهای حساس و خشک بسیار مناسب است چون استحکام آن ها را با نرم کردن افزایش می دهد، البته استفاده از آنها برای سایر تایپ های مو نیز بی ضرر میباشد. چون دارای مواد سازنده سالم و با کیفیت است.

شامپوهای بی ضرر | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از ویژگی های شامپوهای بی ضرر، کمک به تقویت و رشد فولیکول های مو بوده که سبب تغذیه و استحکام ساقه و ریشه موها می شود و بدین طریق از ریزش آن ها جلوگیری می کند. عوامل مختلفی مانند اشعه های مضر نور خورشید، تغذیه و مشکلات روحی در ریزش مو تأثیر دارند و استفاده از شامپوهای نامناسب میتوانند این مشکل را تشدید کنند.

کاهش التهابات و تحریک پوست سر

از جمله دلایل التهاب و تحریک پوست سر میتوان به تماس محصولاتی مانند نرم کننده یا ماسک مو با کف سر، استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب و یا یک شامپوی مضر با ترکیبات ناسازگار اشاره کرد. همانطور که میدانید، هنگام استفاده از شامپو علاوه بر مو، پوست نیز تحت تأثیر قرار می گیرد به همین علت باید شامپوی مناسبی را انتخاب کنید. شامپو بی ضرر پوست سر را نمی سوزاند و موجب التهاب و تحریک آن نمی شود. اما توجه داشته باشید که پوست ملتهب شده ممکن است انواع باکتری ها و قارچ ها را به خود جذب کند. شامپو بی ضرر با تحریک نکردن پوست آن را از آسیب های مختلف حفظ کرده و با داشتن ترکیبات سازنده و ملایم حس آرامش بخشی را نیز ایجاد میکنند.

حفظ رنگ مو و جلوگیری از کدر شدن آن

یکی دیگر از مواردی که میتوان گفت یک شامپو بی ضرر است، کمک به تثبیت رنگ مو و کاهش تغییر رنگ آنها با گذشت زمان است. این ویژگی به شدت برای موهای رنگ شده و آسیب پذیر مناسب است. از آنجایی که موها پس از رنگ یا دکلره در اثر تماس با مواد شیمیایی، آسیب پذیرتر می شوند، استفاده از یک شامپو بی ضرر علاوه بر حفظ رنگ، میتواند با تامین تغذیه و رطوبت مورد نیاز آنها از خشکی و شکنندگی کوتیکول های مو جلوگیری کرده و به افزایش خاصیت کشسانی و استحکام آنها کمک کند. از طرفی برخی عوامل مانند اشعه های UV خورشید رنگ موها را تغییر داده و باعث کدر به نظر رسیدن آنها میشود، شامپوهای بی ضرر با رفع تیرگی سبب درخشندگی دوباره تارهای مو می شود.

تقویت و تغذیه

موها برای رشد به ویتامین ها و پروتئین های زیادی نیاز دارند که بخش اعظمی از آنها از طریق شامپوها تامین میشود. پس مهم است که بدانید، شامپویی که خریداری و استفاده میکنید حاوی چه ترکیباتی است. اگر یک شامپو حاوی مواد غنی و طبیعی بود که موها را تغذیه و بخشی از نیازهای آن ها را برطرف کرد، میتوان گفت این شامپو بی ضرر است و استفاده از آن علاوه بر موهای سالم، موهای آسیب دیده را نیز ترمیم و تقویت می سازد.

سازگار با محیط زیست

یک شامپو خوب نه تنها در فرمولاسیون بلکه در بسته بندی و سازگاری با طبیعت نیز بی خطر است. و به هیچ وجه تهدید کننده سلامتی محیط زیست نیستند. آب حاصل از شستشوی موها با ورود به فاضلاب به نوعی به محیط زیست راه یافته. و اگر دارای مواد مضر باشد به چرخه اکوسیستم آسیب وارد می سازد. شامپوهای بی ضرر چون فاقد مواد شیمیایی مضر هستند، سازگار با محیط زیست شناخته میشوند.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
درمان ریزش مو سکه ای چگونه انجام می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *