مراقبت از ریش با شامپو و روغن مخصوص
10 دی

مراقبت از ریش با شامپو و روغن مخصوص

آشنایی با مراقبت از ریش با شامپو و روغن مخصوص

در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به بررسی مراقبت از ریش با شامپو و روغن مخصوص خواهیم پرداخت.

شامپوهای ریش

بر خلاف شامپوهای معمولی، ریش ها را بدون خلاص شدن از شر این روغن های طبیعی که پوست تولید می کند، تمیز می کنند.شامپوی باکیفیت ریش، نه تنها موهای صورت ما را تمیز می‌کند، بلکه سلول‌های مرده پوست را که می‌توانند منجر به خارش، سوزش ریش و شوره ریش شوند، از بین می‌برد.

وقتی نوبت به شامپو زدن ریش می رسد، این روند چندان پیچیده نیست. ابتدا ریش خود را خیس کنید و کمی شامپو را کف دست خود بمالید. سپس شامپو را روی ریش و پوست با استفاده از نوک انگشتان خود بمالید. موها را به جهات مختلف تغییر دهید، قبل از شستشو با آب گرم، به شدت مالش دهید .پس از اتمام کار، ریش خود را با یک حوله خشک کنید تا از شر آب اضافی خلاص شوید که در صورت خشک نشدن کامل می تواند پوست را تحریک کند.

پیشنهاد مطالعه
علل بیماری آرگیریا یا آبی چیست؟

مطالعه بیشتر : علائم بروز گال یا (Scabies)

در مورد استفاده از شامپوی ریش، نیازی نیست که هر روز از آن استفاده شود. چون، خطر از بین بردن چربی های طبیعی پوست وجود دارد، و این می تواند به شوره سر منجر شود.

استفده از روغن ریش

وقتی نوبت به مراقبت از ریش می رسد، باید اطمینان حاصل کنید که کیت آرایش شما همیشه دارای روغن ریش باشد، چه شوره سر دارید یا نداشته باشید. روغن ریش چندین فایده دارد، اما مهم‌ترین کار این است که رطوبت را در ریش شما به دام بیندازد تا همیشه مرطوب باقی بماند. همچنین از خارش ریش و شوره آن جلوگیری می کند. رشد ریش در وهله اول منجر به از بین بردن رطوبت پوست می شود. زیرا موها آن را جذب می کنند. روغن ریش به پوست رطوبت می افزاید در حالی که مو را در این فرآیند حالت می دهد.

ترفندهای رشد ریش روی گونه ها | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

یکی دیگر از دلایلی که چرا باید از روغن ریش استفاده کنید این است که حاوی روغن های ضروری و روغن های حامل است که به نرم شدن پوست و ریش کمک می کند. آنها از روغن هایی تشکیل شده اند که از اسانس های چرب گیاهان به دست می آیند. شامل روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن ویتامین E، روغن کرچک و غیره هستند.

پیشنهاد مطالعه
دلایل کاهش سرعت رشد ریش

این روغن ها عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. به عنوان مثال، روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. به این ترتیب، برای مرطوب کردن ریش و پوست زیرین و در عین حال کاهش التهاب که می تواند باعث شوره سر ریش شود، به خوبی عمل می کند.

از سوی دیگر، اسانس‌ها همان چیزی هستند که به گیاهان عطر می‌دهند. معمولاً از ترکیبات فرار تشکیل می‌شوند، به همین دلیل است که آنها نباید به تنهایی استفاده شوند. در حالی که روغن‌های ضروری مانند روغن‌های حامل فواید سلامتی ندارند، رایحه منحصر به فرد روغن‌های ریش را ارائه می‌دهند. شما می توانید هر روز از روغن ریش استفاده کنید. اما مطمئن شوید که حداقل سه بار به خوبی از آن استفاده کنید.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

زمان استفاده از روغن ریش

اکیداً توصیه می‌شود که روغن ریش را بعد از دوش گرفتن، پس از خشک کردن ریش و کمی مرطوب بودن پوست بمالید. چند قطره روغن ریش باید به خوبی اثر کند. در غیر این صورت اگر بیش از حد استفاده کنید، ممکن است ریش بیش از حد چرب به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه
نحوه درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

هنگام خرید روغن ریش، یکی از عوامل بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید نوع پوست شما است. به عنوان مثال، اگر پوست حساسی دارید، از روغن ریش که حاوی موادی است که می تواند منافذ را مسدود کند، اجتناب کنید. چون می تواند منجر به آکنه و التهاب شود.

همچنین از روغن های ریش که حاوی الکل هستند صرف نظر از نوع پوست خود اجتناب کنید. زیرا الکل باعث خشکی بیشتر ریش و پوست می شود. اگر ریش بلند یا پرپشتی دارید، از شانه ریش استفاده کنید تا روغن را روی ریشه ریش و پوست بمالید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

تشخیص و درمان انواع فولیکولیت

تغییرات ناخن نیازمند معاینه متخصص پوست

کاهش ریزش مو در پسوریازیس پوست‌ سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *