پیشگیری و درمان انواع اگزما
10 مهر

پیشگیری و درمان انواع اگزما

بررسی پیشگیری و درمان انواع اگزما

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا (متخصص پوست اصفهان) پیشگیری و درمان انواع اگزما را مورد بررسی قرار می دهیم. بر اساس شدت و دوره ضایعات التهابی اگزما را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

فرم حاد اگزما:

نوع حاد که ضایعات به صورت ضایعات خیس هستند یعنی می تواند علاوه بر قرمزی و خارش، سطح ضایعه به صورت تاول های بسیار ریز و حتی ترشحی می شود . اگر مدتی از این حالت بگذرد و خارش روی این سطح ایجاد شود و اگر تحت درمان قرار نگیرد فرم اگزما حاد می شود. و به دلیل خارش بیش از حد پوست مقداری ضخیم می شود.

فرم مزمن اگزما:

فرم مزمن به دلیل اینکه ضایعه درمان نشده و بیماری طول کشیده و موضع تحت خارش قرار گرفته به صورت دفاعی پوست ضخیم تر تیره تر و حتی می تواند پوسته های روی آن تشکیل شود ولی علائم ترشحی را ممکن است نداشته باشد.

پیشگیری و درمان انواع اگزما |دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

پیشگیری از اگزما

با دوری از مواد تحریک کننده، سوزاننده و استرس که باعث تشدید حساسیت می شود، می توان می توان از ابتلا به اگزما جلوگیری کرد. مراقبت از پوست زمانی انجام می شود که درمان انجام شده و باید از پوست طوری مراقبت شود تا رطوبت و انعطاف پذیری و چربی سطح پوست جایگزین شود تا احتمال عود بیماری کمتر شود.

درمان اگزما

توصیه می شود که درمان اگزما حتما زیر نظر پزشکان متخصص پوست انجام شود . در مورد اگزماها یک فاز درمان وجود دارد و یک فاز مراقبت و باید این نکته را در نظر داشت زمانی که درمان آغاز می شود و ضایعه از بین می رود با مراقبت از پوست باید از عود مجدد ضایعه جلوگیری شود. به طور کلی درمان به فاز حاد، تحت حاد و مزمن و به موضع قرار گیری ضایعه و سن بیمار بستگی دارد.

این درمان ها معمولا شامل یک سری کرم ها و پمادهایی است که به صورت موضعی باید استفاده شود. در کنار کرم های درمانی کرم های ترمیمی هم باید استفاده شود که به پوست کمک کند ضمن درمان بازسازی نیز شود.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید

پیشنهاد مطالعه
دلایل جوش زدن صورت ، چانه ، پیشانی و اطراف بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *