نکات مهم مراقبت از موی خشک
23 مرداد

نکات مهم مراقبت از موی خشک

بررسی نکات مهم مراقبت از موی خشک

برخی از اشتباهات در روتین مراقبت از مو باعث می‌شوند، موها بیشتر از قبل خشک شوند. یکی از دلایل خشکی مو، شستن بیش از حد موها است. سعی کنید تعداد دفعات حمام را کاهش دهید و هنگام شستشوی موها از شامپوی مخصوص موی خشک استفاده کنید. اگر در بیشتر مواقع با سشوار موهای خود را خشک می‌کنید، این کار بیشتر به موهای شما آسیب وارد می‌کند. برای مراقبت از مو بهتر است موارد زیر را رعایت کنید. در ادامه این مقاله سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به بررسی نکات مهم مراقبت از موی خشک خواهیم پرداخت.

  • موهای خود را کمتر بشویید.
  • از شامپوهای ملایم و مخصوص موی خشک استفاده کنید.
  • از نرم‌کننده مو استفاده کنید تا روغن طبیعی موها حفظ شود.
  • محصولات مو که دارای الکل هستند، استفاده نکنید. الکل موجود در این محصولات به شدت موها را خشک می‌کنند.
  • با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل موهای خود را ماساژ دهید.
  • اگر انتهای موهای شما وز کرده یا موخوره دارد، هر چند وقت یک بار موهای خود را کوتاه کنید.
  • برای سلامت موهای خود سعی کنید رژیم غذایی حاوی آهن، ویتامین B12، ویتامین D و فولات را مصرف کنید.
  • شامپو مناسب برای موهای خشک و شکننده
پیشنهاد مطالعه
مزایای جراحی پلاسما جت

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : آنچه باید در مورد زرد زخم بدانیم

امروزه محصولات بهداشتی بدن متناسب با شرایط هر شخصی در بازار موجود است. اگر موهای خشک دارید، حتما باید از محصولات مخصوص موهای خشک استفاده کنید. شامپو مخصوص موهای خشک در برندهای مختلف وجود دارد و بهتر است چند مورد را امتحان کنید تا متوجه شوید، چه شامپویی برای شما مناسب‌تر است.

ماسک آبرسان مو

ماسک موی آبرسان دارای مواد مغذی مانند ویتامین A است که به تولید سبوم (ماده ترشح‌شده از غدد چربی) کمک می‌کند. در نتیجه موها مرطوب و سالم می‌ماند. زمانی که از ماسک موی آبرسان استفاده می‌کنید، بافت موی آسیب‌دیده تغذیه و آبرسانی می‌شود. بهتر است پس از شستشوی موها با شامپو در انتها از ماسک آبرسان نیز استفاده کنید. به‌خصوص اگر موهای خود را رنگ کرده یا خشکی موها خیلی شدید است، این روش می‌تواند موثر باشد.

بررسی روش های درمان خشکی مو | متخصص پوست اصفهان

ماسک مو مناسب برای موهای خشک

برای حفظ رطوبت در موهای خشک باید در پایان استحمام از ماسک مو استفاده کرد. هنگام خرید ماسک دقت کنید که مناسب موهای خشک باشد. در ادامه تعدادی از ماسک‌های پرفروش مخصوص موهای خشک را معرفی می‌کنیم.

  • ماسک مو شیر و عسل بیول
  • ماسک مو مخصوص موهای خشک و آسیب‌دیده حاوی روغن آرگان سریتا
  • ماسک و نرم‌کننده مو هیرواتر کراتینه کامان
  • ماسک موی آرگان نئودرم
  • ماسک مو طالبی و آبرسان قوی بیول
پیشنهاد مطالعه
بررسی سؤالات متداول مربوط به میخچه و پینه

مشکلات و بیماری هایی که باعث خشکی مو می شود

در برخی مواقع بیماری‌ها می‌توانند باعث خشکی موها شوند. بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه و بی‌اشتهایی باعث کمبود ویتامین‌ها در بدن شده و در تمامی قسمت‌های بدن به‌ویژه موها تاثیر می‌گذارند. کم کاری تیروئید و پاراتیروئید هم می‌توانند باعث خشکی مو شوند. گاهی هم اختلالات هورمونی باعث بروز این مشکل می‌شوند. پزشک برای بررسی بیماری‌های زمینه‌ای تمامی این موارد را آزمایش می‌کند تا از سلامت بدن مطمئن شود.

خشکی مو به دلیل تیروئید

کم کاری تیروئید در بدن می‌تواند باعث خشکی موها شود. کم کاری تیروئید نوعی اختلال هورمونی بوده که روی همه قسمت‌های بدن از جمله موها تاثیر می‌گذارد. در این حالت موها شکننده شده و موهای بدن و سر بسیار نازک می‌شوند. بیماری‌های مرتبط با تیروئید می‌توانند باعث ریزش مو شوند. برخی داروهای درمانی برای تیروئید نیز می‌توانند باعث نازک شدن موها شوند و در نتیجه ریزش مو را در پی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه
بهترین ویتامین ها برای پوست

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

خشکی مو به دلیل کمبود ویتامینی

کمبود برخی از ویتامین‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث خشکی موها شود. ویتامین‌ها گروه B به‌ویژه ویتامین B12 و ویتامین D روی خشکی موها تاثیر زیادی دارند. اگر در آزمایش شما مشخص شود، این ویتامین‌ها در بدن شما کم است، احتمالا پزشک مکمل‌های ویتامین را برای شما تجویز می‌کند.

درمان خشکی پوست و مو در دوران یائسگی

در دوران یائسگی به دلیل اختلالات هورمونی ممکن است غدد چربی دچار مشکل شده و پوست و مو خشک شوند. در این دوران می‌توان با رعایت رژیم غذایی مناسب و افزایش مصرف ویتامین‌ها تا حدودی مشکل را برطرف کرد. سعی کنید در طول روز هیدراته بمانید و آب به مقدار کافی بنوشید. از محصولات مراقبت از مو که دارای سولفات هستند، استفاده نکنید. این نوع محصولات خشکی مو را بدتر می‌کنند.

اگر خشکی مو و ریزش موهای شما شدید است، احتمال دارد پزشک داروهای ضدآندروژن مانند اسپیرونولاکتون یا داروهای دیگر مانند ماینوکسیدیل را تجویز کند.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

درمان علل مختلف خارش پوست

راه های پیشگیری و درمان بیماری سفلیس

روش های درمانی خونریزی زیر پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *