نحوه درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس
26 اسفند

نحوه درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

راه های درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

در بخش های قبل علت کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس را مورد بررسی قرار داده ایم و در این نوشته شما را با راه های درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس آشنا خواهیم کرد تا پایان این نوشته از سایت دکتر جویا متخصص ژل و بوتاکس (متخصص پوست اصفهان) همراه ما باشید.

خودداری از مصرف برخی دارو‌های خاص

برخی از دارو‌ها می‌توانند خون شما را رقیق کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، شما حتی در اثر کوچکترین آسیب نیز در معرض خطر خونریزی زیر پوست و کبودی خواهید بود. دارو‌ها و مکمل‌های دارای خاصیت رقیق‌کنندگی خون عبارتند از: دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی ایبوپروفن و آسپرین، مکمل‌های امگا ۳ مانند دانه کتان و روغن ماهی، گیاهان دارویی، مانند جینسینگ. در صورت مصرف هرگونه دارو، ویتامین، مکمل یا گیاهان دارویی، پزشک خود را از قبل مطلع کنید.

مصرف برخی مکمل‌ها

در حالی که برخی از دارو‌ها و مکمل‌ها می‌توانند در بروز کبودی علیه شما کار کنند، برخی دیگر می‌توانند به شما برای کاهش ورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس کمک کنند. یکی از گزینه‌های محبوب Arnica montana  است. شما می‌توانید از این مکمل هومیوپاتی در اشکال مختلف از جمله خوراکی و کرم‌های موضعی، ژل‌ها یا پماد‌ها استفاده کنید. معمولاً برای چند روز قبل از تزریق بوتاکس استفاده از Arnica montana توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
درمان ریزش مو با مزوتراپی

نوشیدنی الکلی ممنوع

نوشیدنی ممکن است به صورت موقت آرامش‌بخش به نظر برسد، اما مصرف الکل می‌تواند بعد تزریق بوتاکس یا پرکننده‌های پوستی دیگر، احتمال کبودی پوست شما را افزایش دهد. به این دلیل که الکل بطور موقت رگ‌های خونی شما را شل کرده و منبسط می‌کند که این باعث افزایش جریان خون در بدن خواهد شد. خوشبختانه، این واکنش بدن و رگ‌ها به نوشیدنی الکلی موقتی است. بنابراین باید از مصرف مشروبات الکلی در شب قبل و روز بعد از تزریق برای کاهش عوارض این چنینی و دستیابی به بهترین نتایج خودداری کنید.

سر بالاتر از بدن باشد

یک روش آسان برای جلوگیری از کبودی و تورم ناخواسته، نگه داشتن سر بالاتر از بدن در زمان استراحت است. این کار از جمع شدن مایعات جلوگیری می‌کند. استراحت و خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس در این حالت، به مدت دو تا چهار روز بعد از درمان می‌تواند به کاهش کبودی و تورم بعد از بوتاکس کمک کند. نیازی نیست که در حالت کاملاً قائم بخوابید اما می‌توانید زیر سر خود را با یک یا دو بالش اضافه بالاتر قرار دهید. البته توصیه می‌شود تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس اکیداً از دراز کشیدن به هر صورتی که باشد خودداری نمایید. این کار به خاطر کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس نیست بلکه برای جلوگیری از حرکت ماده تزریق شده این مورد توصیه می‌گردد.(بهترین متخصص ژل و بوتاکس)

پیشنهاد مطالعه
‌مزایای تزریق چربی

نحوه درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

استفاده از کمپرس یخ

یکی از راه‌های کاهش کبودی و تورم بعد از تزریق بوتاکس، استفاده از کمپرس یخ در فواصل منظم است. استفاده از یک کمپرس سرد در منطقه تحت درمان در هشت ساعت اول بعد از تزریق، با منقبض کردن رگ‌های خونی می‌تواند به کاهش کبودی و تورم کمک کند. از اعمال یخ به طور مستقیم بر روی پوست خودداری کرده و از یک پارچه نازک برای پوشاندن محل قرار گرفتن آن استفاده کنید.

کاهش میزان فعالیت‌ها

در حالی که تزریق بوتاکس و پرکننده‌های پوستی معمولاً نیاز به محدودیت آنچنانی در کار و فعالیت ندارد، این بدان معنی نیست که شما باید فوراً فعالیت‌های جدی را از سر بگیرید. این فعالیت‌ها به شما صدمه نمی‌رسانند اما ضربان قلب، فشار خون و جریان خون شما را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به کبودی ناخواسته در محل درمان شود. مثلا به جای ورزش بعد از تزریق بوتاکس، به دنبال روش‌های دیگری مانند پیاده‌روی باشید. همچنین از فعالیت‌های هوازی، دویدن و شنا کردن حداقل تا پیدایش نتایج خودداری نمایید.

خودداری از مصرف غذا‌های شور و یا فرآوری شده

مصرف غذا‌های شور یا فرآوری شده از جمله غذا‌های کنسروی، ممکن است تورم را تشدید کند زیرا مواد موجود در آن باعث احتباس مایعات می‌گردد. بهتر است حداقل تا دو روز بعد از تزریق به جای اینگونه غذا‌ها، به مقدار زیادی میوه تازه (از جمله آناناس که از کبودی جلوگیری می‌کند) و سبزیجات مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه
نکات مراقبتی برای رفع پف زیر چشم

یکی از مشکلات جانبی بعد از تزریق بوتاکس، کبودی و ورم است. هرگاه تزریق زیر پوست انجام شود، کبودی یک عارضه جانبی احتمالی و غیر قابل اجتناب است. در بیشتر مواقع، کبودی و تورم بعد از درمان بوتاکس طی یک یا دو روز ظاهر می‌شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است. کمی طول بکشد تا کبودی به سطح پوست منتقل شده و به صورت کامل محو شود. این عارضه خوشبختانه جای نگرانی ندارد. زیرا همانگونه که اشاره شد کاملاً موقتی است و با رعایت تمام نکات فوق می‌توانید. زمان و میزان آن را به حداقل برسانید. تنها در صورتی که کبودی و تورم ادامه‌دار شد باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن پیدا شود. و از خطرات آتی جلوگیری گردد که البته مورد بسیار نادری است. در واقع یکی از دلایل مراجعه عمده افراد برای تزریق بوتاکس، همین عوارض کم و البته گذرا است.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | صفحه اینستاگرام دکتر جویا


مطالعه بیشتر:

نکات شستشوی پوست بعد از تزریق بوتاکس

عوارض و هزینه تزریق چربی برای افراد لاغر

تزریق چربی از شکم به صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *