علل و عوامل ترک پوستی در بارداری
15 بهمن

علل و عوامل ترک پوستی در بارداری

بررسی علل و عوامل ترک پوستی در بارداری

بارداری، دورانی است که شما ممکن است طی آن تغییرات گوناگونی را در بدن خود مشاهده کنید. گروه قابل توجهی از این تغییرات مربوط به پوست شما هستند. اگر مشکلات پوستی در بارداری را نشناسید، ممکن است با بروز آن‌ها دچار ترس و اضطراب شوید. بنابراین اگر در دوران بارداری هستید یا قصد بارداری در آینده را دارید، اطلاع از تغییرات و مشکلات پوست در این دوران و راه‌های مقابله با آن‌ها برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر علل و عوامل ترک پوستی در بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

همه بانوان باردار، تغییرات پوستی را یکسان و مشابه با یک‌دیگر تجربه نمی‌کنند. تغییرات پوستی می‌تواند خود را به شکل‌های متفاوتی نشان دهد. از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی نظیر درخشنده شدن پوست صورت یا ظاهرشدن رگه‌های صورتی و قرمزرنگ روی پوست شکم اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه
دلایل کاهش سرعت رشد ریش

مشکل شایع ترک های پوستی در بارداری

ایجاد ترک‌های پوستی (Stretch marks) یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در بارداری است. که برای اکثر بانوان باردار رخ می‌دهد. تقریباً 90 درصد از زنان باردار ترک‌های پوستی را تجربه می‌کنند و برای رفع ترک‌ های پوستی به دنبال کرم‌ ترمیم کننده پوست و یا محصولات دیگری مانند این موارد هستند. ترک‌های پوستی به شکل رگه‌هایی مایل به صورتی یا قرمز روی شکم یا سینه‌ها ظاهر می‌شوند.

 

علل و عوارض خشکی و خارش پوست در دوران بارداری | متخصص پوست اصفهان

گفته می‌شود انجام‌دادن فعالیت‌های ورزشی و استفاده از لوسیون‌های حاوی ویتامین E و آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) به پیشگیری از بروز ترک‌های پوستی کمک می‌کند. اگرچه تأثیر مستقیم این راهکارهای درمانی روی ترک‌های پوستی از نظر پزشکی هنوز ثابت نشده است، اما امتحان‌کردن آن‌ها به صورت کنترل‌شده نیز ضرری ندارد.

پیشنهاد مطالعه
روش های درمانی جوش دور لب

اگر پس از انجام‌دادن راهکارهای مختلف و تداوم بر آن‌ها، متوجه شدید هیچ‌کدام از آن‌ها برای شما کارساز نیستند، نگران نباشید. این رگه‌ها پس از زایمان به خطوط نقره‌ای یا سفید بسیار کم‌رنگ تبدیل و کمتر دیده می‌شوند.

افزایش درخشش بیشتر پوست در دوران بارداری

در دوران بارداری بدن شما 50 درصد خون بیشتری تولید می‌کند و درنتیجه گردش خون بیش‌تری در بدن ایجاد می‌شود. این افزایش گردش خون باعث می‌شود چهره‌تان روشن‌تر به‌نظر برسد.

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

از طرفی دیگر، افزایش ترشح هورمون‌ها، فعالیت غدد چربی را افزایش می‌دهد. و به این ترتیب، درخشندگی و شفافیت پوست صورت‌تان بیش‌تر می‌شود. هر دو دلیل ذکرشده، در کنار هم می‌توانند به «درخشش پوست در دوران بارداری» که شاید تا به‌ حال درباره آن شنیده باشید کمک کنند. بیشتر خانم‌ها از این درخشندگی پوست لذت می‌برند. فقط اگر صورت شما بیش‌ از حد چرب شده است. برای پیشگیری از ایجاد آکنه، می‌توانید از پاک‌کننده‌های فاقد چربی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. غیر از این، نیازی نیست کار دیگری انجام دهید، جز اینکه لبخند بزنید.

پیشنهاد مطالعه
علل و پیشگیری از بروز ماسک حاملگی

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

تزریق ژل به شقیقه

جوانسازی پوست صورت با روش‌های تهاجمی

تکنیک اسکالپ موی سر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *