روش‌ صحیح حمام آفتاب گرفتن
16 مرداد

روش‌ صحیح حمام آفتاب گرفتن

بررسی روش‌ صحیح حمام آفتاب گرفتن

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان روش‌ صحیح حمام آفتاب گرفتن را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین و مهم‌ترین نکته برای شروع فرایند حمام آفتاب، خودداری از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و در ساعاتی است که برخورد مستقیم اشعه ماورا بنفش خورشید به پوست، می‌تواند باعث سوختگی و آسیب پوستی شود.

هنگامی که بدنتان شروع به تعریق کرد، بهتر است حمام آفتاب را متوقف کنید و به سایه بروید. افزایش تعریق بدن، می‌تواند باعث خشکی پوست، آفتاب سوختگی و گرمازدگی شود. در قدم بعدی، سر و موهایتان را با حوله تمیز و مرطوبی بپوشانید. این کار از موها و پوست سر شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و به این ترتیب با کمترین آسیب می توانید آفتاب بگیرید. قرارگرفتن در معرض نور آفتاب همیشه به معنای آفتاب سوختگی و عوارض پوستی خطرناک نیست، بلکه حمام آفتاب در بسیاری از موقعیت‌ها برای مقاصد درمانی نیز کاربرد دارد.

نکات مهم برای آفتاب گرفتن

با وجود همه دوگانگی‌هایی که درباره فواید و مضرات آفتاب گرفتن وجود دارد، باور مفید بودن آن ممکن است کمی سخت باشد. اما زمانی که آفتاب گرفتن به درستی انجام شود و با روشی محافظت شده پوستتان را در معرض اشعه‌های خورشید قرار دهید، این کار می‌تواند مزایای بی‌شماری برای حفظ سلامتی شما به همراه داشته باشد.

از ضد آفتاب‌ها استفاده کنید

آفتاب گرفتن بدون اقدامات محافظتی ممکن است با عوارض شدیدی مانند بثورات پوستی، آفتاب سوختگی و التهاب همراه باشد. یکی از مهم‌ترین اقدامات محافظتی برای پوست در هنگام آفتاب گرفتن، استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب است. ضد آفتاب‌هایی با فاکتور SPF 30 به بالا، می‌توانند 97 تا 98 درصد اثر محافظتی برای پوستتان ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه
آشنایی با انواع ملانوما
معرفی ضد آفتاب رولی مناسب برای آفتاب گرفتن

ضد آفتاب رولی پریم با فاکتور spf50+ حداکثر اثر محافظتی را برای پوست شما در برابر آفتاب فراهم می‌کند. وجود فیلترهای حفاظتی ضد UV در این محصول، قدرت محافظتی آن را به شکل شگفت انگیزی افزایش می‌دهد. به ویژه اگر پوست بسیار روشن یا حساسی دارید، این ضد آفتاب می‌تواند از آفتاب سوختگی و التهاب پوستی جلوگیری کند.

این لوسیون، غنی از ویتامین B3 است و از پوست شما در برابر خشکی و التهاب ناشی از گرما محافظت می‌نماید. وجود ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده در این محصول، نرمی و لطافت به پوستتان می‌بخشد و مانع از التهابات پوستی و پیری زودرس می‌شود. طراحی رولی این ضد آفتاب، استفاده از آن را تسهیل می‌کند و می‌توانید در هر شرایطی برای محافظت از پوستتان این ضد آفتاب را به راحتی مصرف نمایید.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که ضد آفتاب‌ها فقط برای پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درحالی است که نور آفتاب می‌تواند به همه قسمت‌های پوست بدن آسیب بزند.

به همین خاطر توصیه می‌شود استفاده از ضد آفتاب را برای تمامی قسمت‌های بدن خود به خصوص ناحیه صورت، بازوها و پاها جدی بگیرید.

حمام آفتاب گرفتن | دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان، بهترین متخصص ژل و بوتاکس، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر)

نکته مهم و کلیدی درباره مصرف صحیح ضد آفتاب‌ها، استفاده از مقدار مناسب این محصولات است. اگر قصد آفتاب گرفتن دارید، در مصرف ضد آفتاب صرفه جویی نکنید. مطمئن شوید با مقدار مناسب ضد آفتاب از پوستتان در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کنید. برای افزایش اثر محافظتی ضد آفتاب‌ها 15 تا 30 دقیقه پیش از آفتاب گرفتن آنها را روی پوستتان بمالید. همچنین، هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید نمایید.

پیشنهاد مطالعه
درمان های کلینیکی افزایش کلاژن پوست

اگر کودکان‌تان شما را در حمام آفتاب همراهی می‌کنند، محافظت از پوست آنها را جدی بگیرید. پوست کودکان در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب آسیب‌‌پذیرتر از بزرگسالان است. استفاده از ضد آفتاب‌های مخصوص کودکان می‌تواند از پوست آنها در برابر نور آفتاب محافظت نماید.

معرفی اسپری ضد آفتاب

ضد آفتاب هیدرودرم دارای فاکتور spf30 است و تا 97 درصد از نفوذ اشعه ماورا بنفش آفتاب به پوست جلوگیری می‌کند. این ضد آفتاب، قدرت محافظتی عالی دارد و به خوبی از پوست کودکان در برابر نور خورشید محافظت می‌نماید.
ضد آفتاب هیدرودرم به صورت اسپری تولید شده است و این ویژگی، استفاده از آن را برای کودکان شما تسهیل می‌کند. همچنین باعث سوزش و حساسیت چشمی نیز نمی‌شود.

ضد آفتاب اسپری هیدرودرم، فرمولاسیونی کاملا ارگانیک و گیاهی دارد؛ عصاره‌های گیاهی به کار رفته در ساختار این محصول، خاصیت ضد التهاب فوق‌العاده‌ای دارند و باعث التیام پوست می‌شوند. محصول فاقد اسانس و ماده شیمیایی حساسیت‌زا است و از ایجاد هرگونه حساسیت و آلرژی پوستی در کودکان جلوگیری می‌نماید. خوبی دیگری این ضد آفتاب ویژگی ضد آب بودن است و در برابر شستشو و تعریق کاملا مقاوم خواهد بود.

پوستتان را هیدراته نگه دارید

یکی از راه‌های محافظت از پوست هنگام آفتاب گرفتن، هیدراته نگه داشتن آن است. سرم‌ها و کرم‌های آبرسان، می‌توانند سد محافظتی قدرتمندی روی پوستتان ایجاد ‌کنند و مانع از تبخیر آب و دهیدراته شدن سلول‌های پوستی ‌شوند.

پیشنهاد مطالعه
هایفو (HIFU) چیست؟

از محصولات محافظتی پوست استفاده کنید

روغن‌، لوسیون‌ و افترسان‌ها از جمله محصولاتی هستند که برای کاهش عوارض پوستی ناشی از حمام آفتاب، طراحی و تولید شده‌اند. این محصولات، اثر برنزه کننده آفتاب را شدت بخشیده و مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهند. به علاوه، عوارض احتمالی حمام آفتاب، مانند آفتاب سوختگی و التهاب پوستی را تسکین می‌دهند.

از سولاریوم خودداری کنید

اگر قصد آفتاب گرفتن دارید، حداقل تا یک هفته از رفتن به جلسات سولاریوم خودداری کنید. فرایند سولاریوم حساسیت بافت پوست را افزایش می‌دهد و باعث آسیب پذیری سلول‌های پوستی در برابر آفتاب می‌شود.

عینک آفتابی با کیفیت و کلاه را فراموش نکنید

آفتاب گرفتن در فضای باز بدن این دو یاور و همراه واقعی ممکن نیست. برای محافظت از پوست حساس صورت و همچنین چشم هایتان حتما کلاه و عینک همراه داشته باشید.

لینک های کاربردی:

متخصص پوست اصفهان _ بهترین متخصص ژل و بوتاکس _ بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

متخصص پوست، مو و زیبایی اصفهان در کلینیک۲۴ 

تاثیرات تزریق چربی (لیپوترانسفر) در کلینیک ۲۴

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان در دکتر آف _ لیپوترانسفر یا تزریق چربی در دکتر آف

کانال آپارات دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را دنبال کنید


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

در مورد اندولیفت صورت چه می دانی؟

عوارض ساکشن غبغب

بوکال فت غبغب چیست؟

چه کسانی نباید بوکال فت غبغب را انجام دهند؟

کاربرد اندولیفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *