روش درمان سیاهی ناخن پا
9 بهمن

روش درمان سیاهی ناخن پا

عفونت های قارچی انگشتان پا در مواقعی که زود تشخیص داده شوند، نسبتاً قابل درمان هستند. پمادها، کرم ها و لاک های بدون نسخه نیز معمولاً در روند بهبودی مؤثر هستند. موارد شدیدتر ممکن است نیاز به نسخه درمانی ضد قارچ داشته باشد. سیاهی ناخن پا که ناشی از ضربه باشد، معمولاً خود به خود و بدون درمان برطرف می شود. با این حال اگر ناخن انگشت شما بلند شده و هنوز سیاه به نظر می رسد، ممکن است علائم مربوط به دلایل دیگری باشند.

اگر سیاهی ناخن پا به دلیل آسیب دیدگی ایجاد شده باشد، لکه حاصل از رگ‌های خونی پاره شده با رشد ناخن از بین می رود. تغییر رنگ ناخن پا مربوط به دیابت و سایر شرایط سلامتی نیاز به درمان و مشخص شدن علت‌های اصلی دارد.

بررسی ساختار و ماندگاری ژل آلاینا

نکات مرتبط با ساهی ناخن پا

در مورد سیاهی ناخن پا چشم انداز درمانی تا حد زیادی به علت اصلی علائم بستگی دارد. موارد مربوط به ضربه و عفونت قارچی بهترین چشم انداز را دارند. در این موارد، ناخن های آسیب دیده رشد می کنند و بهبود می‌یابند. عفونت های قارچی را نیز می توان در خانه درمان کرد. سیاهی ناخن پا ناشی از ملانوم و بیماری های دیگر علائم دارد. چشم انداز چنین مواردی به سرعت درمان و علت اصلی بروز آن بستگی دارد.

روش تزریق ژل به ساق و مچ پا | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

جلوگیری از سیاه شدن ناخن

تمیز و خشک نگه داشتن ناخن ها می تواند به جلوگیری از سیاهی ناخن پا که به دلایل خاصی بروز می‌کنند، کمک کند. شما عزیزان همچنین می‌توانید با مراقبت از خود از آسیب به ناخن پا جلوگیری نمایید. به عنوان مثال پوشیدن کفش جلو بسته هنگام کار برای جلوگیری از آسیب به انگشتان پا بر اثر افتادن اشیا روی آن یکی از مراقبت‌های ضروری است. همچنین پوشیدن کفش های مناسب در حین ورزش (به ویژه دویدن) نیز می تواند از آسیب به ناخن پا جلوگیری کند.

تاثیرات ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو

وقتی صحبت از علل زمینه‌ای دیگر می شود، باید اقدامات پیشگیرانه دیگری در این خصوص انجام گیرد. کاهش تابش مستقیم آفتاب به پاها و استفاده از کرم ضد آفتاب در اطراف انگشتان پا می تواند به جلوگیری از ملانوم کمک کند. سیاهی ناخن پا بر اثر سایر دلایل پزشکی می تواند از طریق درمان مناسب و مدیریت بیماری‌های زمینه‌ای پیشگیری شود.

متخصص پوست اصفهان | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

علل و علائم ابتلا به بیماری پسوریازیس