روش برداشتن خال با لیزر
25 آذر

روش برداشتن خال با لیزر

روش برداشتن خال با لیزر چگونه است؟

گاهی اوقات خال‌ها با استفاده از بی‌حس کننده‌های پوستی، قیچی و چاقوی جراحی برداشته می‌شوند. در این روش برداشتن خال صورت مدت زمان بهبودی طولانی است و منجر به باقی ماندن جای زخم در محل خال می‌شود. در موارد دیگر که قرار است از بین بردن خال های صورت به طور کامل انجام شود، لازم است که لایه‎‌ی ضخیمی از پوست برداشته شود. این کار می‌تواند منجر به باقی ماندن جای زخم بسیار قابل‌توجهی شود و حتی ممکن است این جای زخم نازک شود و ترک بردارد. یک جایگزین مطلوب‌تر که منجر به جای زخم نمی‌شود و به مراتب درد کمتری دارد، روش استفاده از لیزر است.

پیشنهاد مطالعه
بررسی علائم لیپوما پوستی

برداشتن خال با لیزر ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از شر خال‌های دردسرساز است. در اکثر موارد برداشتن خال با لیزر ، نیازی به بی‌حسی نیست. برخی بیماران در هنگامی که پالس‌های لیزر به پوست آن‌ها برخورد می‌کند در آن ناحیه احساس سوزن سوزن شدن یا احساسی شبیه اینکه یک کش لاستیکی به آن‌ها برخورد کند، دارند.

به منظور از بین بردن خال ، لیزر عروق خونی را می‌بندد و بافتی که از بین رفته است را تبخیر می‌کند؛ بنابراین نیازی به بریدن پوست یا استفاده از بخیه نیست. علاوه بر این در روش لیزر احتمال باقی ماندن جای زخم خیلی کمتر از روش‌های دیگر است.

پیشنهاد مطالعه
بیوکانین آ چیست؟

بعد از اینکه عمل جراحی با لیزر و از بین بردن خال تمام شد، در محل خال یک حالت پوسته پوسته شدن شکل می‌گیرد. این حالت معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد و بعد از آن خوب می‌شود. در این زمان، ممکن است یک قرمزی کمی در محل پوسته پوسته شده به وجود آید. این قرمزی نیز خود به خود از بین می‌رود. مراکز درمانی با خرید دستگاه لیزر پوست متنوع به‌ صورت سفارشی، بسته به محل و جنس و ظاهر پوست و مو آن ناحیه، لیزر مناسب را انتخاب می‌کنند که با پوست و موی آن ناحیه سازگار باشد و بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید

پیشنهاد مطالعه
دلایل ایجاد انواع ماه‌ گرفتگی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *