رفع پف چشم با پی آر پی

رفع پف چشم با پی آر پی

درمان پف چشم با روش پی آر پی

مراقبت قبل از رفع پف چشم با پی آر پی

• پرهیزهای زیر را از یک هفته قبل از درمان رعایت کنید:
  • داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAIDS) مانند ایبوپروفن، مورتین، الیو، ناپروسین و آسپرین. مصرف تایلنول اشکالی ندارد.
  • بعضی مکمل‌های غذاهایی مانند ویتامین E، ویتامین A، روغن بذر کتان و دیگر مواد مغذی ضدالتهابی
  • استروئیدهای سیستمی: پردنیزون، دگزامتازون
  • از یک روز قبل از درمان آب فراوان بنوشید تا خونگیری راحت‌تر انجام شود.
  • مصرف آرنیکا را از دو روز قبل از درمان شروع کنید، ۵ pellet آرنیکا را سه بار در روز مصرف کنید. استفاده از آرنیکا در روز درمان و دو روز بعدی خطر کبودی را کاهش می‌دهد.

روش انجام پی آر پی

PRP مخفف “پلاسمای سرشار از پلاکت” است. در ابتدا مقدار کمی خون از بیمار گرفته می‌شود، سپس خون در سانتریفیوژ چرخانده می‌شود تا پلاسمای غنی از پلاکت از دیگر اجزاء خون جدا شود. پی آر پی که حاوی غلظت بالایی از هورمون‌های رشد و فاکتورهای دیگر است، در ناحیه‌ی چشم تزریق می‌شود. تزریق پی آر پی باعث جوانسازی ناحیه‌ی درمان می‌شود و رشد کلاژن جدید و بهبود خاصیت کشسانی را به دنبال دارد. به علاوه سوختن چربی زیر چشم بعد از تزریق PRP  تسهیل می‌شود. لازم به ذکر است که پی آر پی اقدامی پیشگیرانه و یا درمانی موثر برای رفع پف متوسط زیر چشم است. نتایج پی آر پی در سنین کمتر از سی سال ظرف چند روز مشخص می‌شود. اما مشاهده نتایج در سنین بالاتر مدت بیشتری طول می‌کشد و ممکن است لازم باشد که چند تزریق برای کاهش چشمگیر پف زیر چشم انجام شود.

علل و درمان پوسته پوسته شدن کف پا

مراقبت بعد از پی آر پی

• ورم، قرمزی و التهاب مختصری بعد از تزریق ایجاد می‌شود که بعد از چند روز برطرف می‌شود.
  • کبودی چند هفته دوام دارد. برای رفع سریع‌تر کبودی می‌توانید از کرم یا ژل آرنیکا استفاده کنید.
  • در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و هر روز از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید تا از تغییر رنگ دائمی پوست جلوگیری کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت از دستکاری یا فشار دادن موضع درمان خودداری کنید.
  • سعی کنید به پشت و به صورتی بخوابید که سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد. روی شکم نخوابید.
  • ناحیه‌ی درمان را ماساژ ندهید.
  • غذای سالم میل کنید و آب بدن را تامین کنید، حداقل ۱٫۸ لیتر آب در روز بنوشید.
چه کسانی می توانند از جراحی پلک چشم بهره ببرند ؟

ماندگاری نتایج رفع پف چشم با پی آر پی

تقریباً دو سال طول می‌کشد تا کلاژن تولید شده توسط بدن تحلیل برود؛ بنابراین نتایج پی آر پی ماندگاری دو ساله دارد.

آیا تزریق پی آر پی دردناک است؟

خیر، این تزریق هیچ دردی ندارد، فقط ممکن است ناراحتی خفیفی را هنگام گرفتن خون حس کنید.

تزریق پی آر پی چقدر طول می‌کشد؟

درمان پی آر پی حدوداً ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. موضع درمان معمولاً سی دقیقه قبل از تزریق بی‌حس می‌شود تا دارو در این مدت اثر کند؛ آماده‌سازی محلول پلاسمای غنی شده با پلاکت نیز ۱۰ ـ ۵ دقیقه طول می‌کشد.

کرایوتراپی یا سرما درمانی برای بیماری های پوستی
تعداد جلسات لازم پی آر پی برای درمان پف دور چشم

حداقل باید سه جلسه درمان برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب انجام شود.

دکتر ابوالفضل جویا

بورد تخصصی پوست، لیزر و زیبایی