درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس
5 اردیبهشت

درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس

نحوه درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس

برخی از افراد هنگامی که به عکس های خود یا در آینه به صورتشان نگاه می‌کنند، ممکن است متوجه شوند که ویژگی‌های دو سمت صورتشان کاملاً مطابق با یکدیگر نیستند و در واقع دچار عدم تقارن صورت هستند. به عنوان مثال ممکن است یک طرف بینی‌شان دارای نوک تیزتری نسبت به طرف دیگر باشد یا یکی از ابروهایشان بالاتر یا پایینتر از آن یکی باشد. داشتن عضوهایی در چهره که کاملاً قرینه یکدیگر نیستند، “نامتقارن بودن صورت” نامیده می‌شود. نوشته امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان که برای شما عزیزان آماده شده است. به بررسی درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس خواهیم پرداخت.

تقریباً همه افراد درجه‌ای از عدم تقارن را در صورت خود دارد. با این حال در برخی موارد، عدم تقارن صورت بیش از همیشه قابل توجه است. اصلی‌ترین دلیل عدم تقارن صورت شامل آسیب‌های مختلف، افزایش سن، سیگار کشیدن، ژنتیک و سکته می‌باشد. گاهی عدم تقارن به طور ناگهانی و به صورت چشمگیری ممکن است صورت را درگیر کند؛ ای تغییر معمولا نشانه‌ای از رخداد یک بیماری جدی مانند فلج بِل یا سکته مغزی است.

اصلاح تقارن صورت صورت با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن و پرطرفدار در قرینه‌سازی صورت است. این ماده که سم باکتری بوتولینوم است. به عنوان یک ماده درمانی ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تایید قرار گرفته است. این روش نتایج قابل پیش‌بینی و ایمنی را ارائه می‌دهد، عوارض جانبی کمی دارد و تا به الان با رضایت حداکثری زیباجویان همراه بوده است.

پیشنهاد مطالعه
علل و علائم سلولیت پستان

بنابراین می‌توان با خیال راحت اصلاح تقارن صورت با تزریق بوتاکس را انجام داد. تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم (بوتاکس) با یک برند استاندارد، به نواحی خاصی از صورت که دچار افتادگی و عدم تقارن هستند. باعث شل شدن موضعی عضلات آن قسمت‌ها شده و در نهایت با استفاده از تجربه و مهارت پزشک آموزش دیده منجر به کاهش نامتقارن بودن نواحی مورد نظر می‌شود. ماندگاری اثرات ناشی از تزریق سم بوتولینوم تقریباً سه الی چهار ماه خواهد بود. عوارض ناشی از این متد زمانی چشمگیر می‌شود که تزریق آن توسط یک فرد بی‌تجربه و غیر پزشک در یک مرکز نامعتبر انجام گیرد.

برای تزریق بوتاکس ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس توسط یک آمپول با سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌گرد. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی‌حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه
علل ایجاد انواع آکنه در بزرگسالان

درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس | بهترین متخصص پوست اصفهان

نحوه تزریق بوتاکس برای عدم تقارن صورت

تزریق در مناطق مختلف انجام می‌شود تا عضلات مورد نظر را هدف قرار دهد. درمان ممکن است حداقل پنج تا پانزده دقیقه طول بکشد. ممکن است دچار کبودی شوید که طی ۲۴-۴۸ ساعت برطرف می‌شود. سرانجام به شما دستورالعمل‌هایی داده می‌شود كه در ۲۴ ساعت آینده چه كنید و چه نكنید. معمول است که به مدت ۷-۱۰ روز زمان لازم است تا نتایج کامل و نهایی خود را نشان دهند.

نحوه اصلاح عدم تقارن صورت را با بوتاکس

اصلاح عدم تقارن صورت می‌تواند از طریق چندین راه انجام شود و بیشتر به این نکته بستگی دارد که علت عدم تقارن و شدت آن چه میزان است. با بررسی وضعیت فرد، متخصص می‌تواند با تعیین میزان این عارضه مشخص کند که پرکننده‌های پوستی مانند بوتاکس مناسب است یا نیاز به عمل جراحی است. اگر عدم تقارن مربوط به بافت نرم جزئی باشد، ممکن است بوتاکس یا یک پرکننده پوستی یک درمان مناسب باشد. این درمان‌های غیر تهاجمی پوستی برای افرادی که میزان نامتقارنی کمی دارند و مایل به انجام تغییر مداوم در چهره خود نیستند، ‌ایده‌آل است.

پیشنهاد مطالعه
فرایند تزریق بوتاکس چگونه است؟

از پرکننده‌های بوتاکس برای اصلاح عدم تقارن در نواحی مانند لب‌ها، گونه‌ها، فک و چانه استفاده می‌شود و ظاهری هماهنگ‌تر و جذاب‌تر به شما می‌بخشد. گزینه‌های جراحی وقتی عدم تقارن صورت شدیدتر باشد و مشخص شود معالجه غیر جراحی مانند بوتاکس نامناسب است، توصیه می‌گردد.

میزان دوام درمان عدم تقارن تزریق بوتاکس برای صورت

متاسفانه، اینطور نیست. سرانجام، کارکرد نوروتوکسین از بین می‌رود و اعصاب دوباره قادر به ارسال آن سیگنال‌ها به عضلات برای شروع کار یا انقباض خواهند بود. به طور کلی، نتایج تزریق بوتاکس ۳-۴ ماه طول می‌کشد. مطمئناً افرادی وجود خواهند داشت که این بازه زمانی برای آن‌ها بیشتر و بین ۴-۶ ماه یا کوتاه‌تر و حدود ۲ ماه باشد.

همچنین معمول است تزریق برای بار اول دوام نداشته باشد اما ممکن است بعد از درمان دوم نتایج ماندگاری بیشتری داشته باشد. هر کس یک تجربه منحصر به فرد در این زمینه دارد و ممکن است نتایج با توجه به شرایط افراد متفاوت باشد.

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص ژل و بوتاکس


مطالعه بیشتر:

تزریق ژل پیشانی برای چه افرادی مناسب است؟

مراقبت های درمانی میگرن با تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *