درمان ریزش موی ناشی از ابتلا به لیکن پلان
25 آبان

درمان ریزش موی ناشی از ابتلا به لیکن پلان

درمان ریزش موی سر در مبتلایان به لیکن پلان با درمان ریزش موی عادی متفاوت است، بنابراین در صورتی که درمان مناسب در سال اول ابتلا به این بیماری انجام شود، رویش مو ۸۰ تا ۱۰۰ درصد به حالت عادی بازمی گردد اما چنانچه درمان پس از یکسال اول ابتلا آغاز شود، نتایج درمانی حدود ۳۰ درصد است. از آنجا که افراد مبتلا به بیماری لیکن پلان نوعی ریزش مو دایمی همراه با اسکار دارند وعلت اصلی زمینه بیماری آنهاست، برای درمان روش های کاشت مو را نمی توانند انجام دهند.

بررسی ساختار و ماندگاری ژل آلاینا

درمان لیکن پلان مویی (LPP) بر مدیریت علائم و جلوگیری از گسترش و بدتر شدن وضعیت متمرکز است. داروهای مختلفی از جمله کورتیکواستروئیدها ، داروهای ضد مالاریا ، آنتی بیوتیک ها و رتینوئیدها ممکن است توسط متخصص پوست برای بیماران تجویز شود. این داروها می توانند به صورت خوراکی یا تزریقی مورداستفاده قرارگیرند.

درمان ریزش موی ناشی از ابتلا به لیکن پلان | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

آیا ویتامین D به درمان و کنترل لیکن پلان مویی کمک می کند؟

بیماری لیکن پلان یک ضایعه التهابی مزمن و بدون علت شناخته شده است. و همانطور که در ابتدای متن ذکر شد؛ نقص در سیستم ایمنی موجب ابتلا به این بیماری می‌شود. مطالعات اخیر نقش مصرف کنترل شده و تحت نظر پزشک ویتامین D بر ارتقاع سیستم ایمنی بدن را تایید نموده است. در نتیجه اثرات ضد التهابی این ویتامین ممکن است به بهبود و کنترل لیکن پلان منجر شود.

نکات مهم در انجام پیکرتراشی صورت (1)

آیا بعد از لیکن پلانوپیلاریس موها دوباره رشد می کنند؟

در بیشتر موارد، لیکن پلان مویی در نهایت متوقف می شود. با این وجود هدف از درمان در این بیماری آن است. که موهای باقیمانده را حفظ کرده و به کنترل علائم کمک نمود. اما نمی تواند باعث رشد مجدد موهای از دست رفته شد.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

درمان ریزش مو با فیناستراید