درمان افتادگی پوست
4 بهمن

درمان افتادگی پوست

تزریق ژل

تمام ژل‌های پرکننده‌ دارای اثرات مشابه بر روی پوست شما نیستند. رستیلین، ژوئودرم، بلوترو و ولوما بر پایه اسید هیالورونیک هستند که یک ماده طبیعی در بدن شما است. هنگامی‌که این مواد به پوست تزریق می‌شوند، می‌توانند ‌ با بازگرداندن آب به منطقه تزریق، حجم و پری را به‌طور موقت به پوست شما برگردانند و یک ظاهر پر و طبیعی ایجاد کنند. نواحی درمان معمولاً شامل خط خنده، خطوط اطراف دهان و فک پایین و لب‌ها هستند.
پرکننده‌های رادیس و اسکالپترا به طرق مختلف کار می‌کنند. در ابتدا، هر پرکننده پوست با ترکیب منحصربه‌فرد خود به پوست تزریق می‌شوند. این ترکیبات بدن را به تولید کلاژن، یک پروتئین ساختاری اصلی در بدن تحریک می‌کنند. با گذشت زمان، کلاژن طبیعی جایگزین پرکننده پوستی می‌شود و یک ظاهر پرتر و بادوام‌تر ایجاد می‌کند.

لیزر کشیدن پوست

سفت کردن پوست با لیزر یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که با استفاده از یک منبع نور مادون قرمز (لیزر) کلاژن زیر سطح پوست را گرم کرده و باعث سفت کردن پوست می‌شود. بااین‌حال، سفت کردن پوست صورت بلافاصله پس از درمان مشخص است و هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد و ازاین‌رو به یک روش بسیار محبوب بدل شده است. سفت شدن بیشتر پوست طی چند ماه بعد اتفاق می‌افتد، اما نتایج مطلوب به‌طورمعمول نیازمند شش دوره درمان است.
نور مادون قرمز جراحات کوچک به لایه کلاژن پوست نفوذ کرده و با ایجاد حرارت موجب سفت شدن پوست می‌شود. عمق نفوذ آن به اندازه تکنولوژی اولتراپی نیست و بنابراین تأثیر آن کمتر می‌باشد. شما دراز می‌کشید و پزشک (تحت نظارت پرستار / متخصص بیهوشی) پالس‌های نور مادون قرمز را از طریق هندپیس به پوست وارد می‌کند. احتمال ضعیف سوختگی سطحی یا در موارد نادر، حتی سوختگی‌های شدید با تیتان وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که پزشک شما با تجربه و مشهور است.

پیشنهاد مطالعه
روش بهبودی اگزما با مایع سفید کننده

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک راه‌حل سریع و مؤثر برای از بین بردن چربی اضافی در بدن است و می‌تواند تحت بی‌حسی موضعی انجام شود. در ابتدا، پزشک برش‌های کوچکی در ناحیه موردنظر ایجاد کرده و سپس چربی اضافی را با استفاده از لوله‌های ساکشن کوچک بیرون می‌کشد. پوست باید به اندازه‌ای محکم باشد که به محض برداشتن چربی به حالت اولیه خود بازگردد. گاهی اوقات بعد از برداشتن چربی پوست حتی بیشتر از قبل دچار افتادگی می‌شود. به همین دلیل، این روش ممکن است با یک عمل جراحی کشیدن پوست یا درمان غیر جراحی سفت کردن پوست همراه شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی، با استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز، انرژی را به لایه عضلانی زیر پوست وارد می‌کند. انتشار انرژی روند ترمیم طبیعی بدن شما را بازیابی می‌کند و باعث سفت شدن عضلات و تحریک رشد کلاژن می‌شود. در نتیجه به‌کارگیری این روش پوست سفت‌تر شده و ظاهر بهتری پیدا می‌کند، اما نتایج آنی ندارد. نتایج پس از گذشت سه تا شش ماه قابل‌مشاهده است.
درحالی‌که به پشت دراز می‌کشید، پزشک ژل اولتراسوند را به پوست تزریق می‌کند و پس از اطمینان از تزریق هندپیس را در ناحیه موردنظر اجرا می‌کند. شما انتشار انرژی را احساس می‌کنید، که شبیه ضربه محکم و ناگهانی کش و یا در بدترین حالت، شبیه نیش زنبور است.

امواج رادیو فرکانس

میزان کنترل‌شده‌ای از انرژی رادیو فرکانس به‌آرامی در لایه‌های اصلی پوست حرارت ایجاد کرده و سلول‌های چربی را منقبض کرده و جراحات ریزی را بر جا می‌گذارد. رشته‌های کلاژن با آغاز روند ترمیم به انقباض و سفت شدن پوست واکنش نشان می‌دهند. هدف از درمان کاهش حجم چربی و سفت کردن پوست است. درحالی‌که دراز کشیده‌اید پزشک هندپیس را بر روی ناحیه موردنظر حرکت می‌دهد. در حین درمان حالت گرما و احساسی شبیه به مشت خوردن را تجربه می‌کنید که احساس خوشایندی نیست.

پیشنهاد مطالعه
بررسی عوامل موثر در دوران نقاهت بلفاروپلاستی

جراحی کشیدن صورت

روش سنتی جراحی کشیدن صورت همراه با کشیدن گردن برای رفع افتادگی پوست گردن همچنان بهترین روش برای رسیدن به نتایج قابل‌توجه و با دوام از جمله گردن صاف و سفت و فک خوش‌فرم است. پزشک برش‌های کوچکی ایجاد می‌کند که در خطوط اطراف گوش‌ها پنهان خواهد شد. سپس به زیرپوست نفوذ می‌کند و عضلات را با زدن بخیه سفت می‌کند. در نهایت پوست جمع شده و قسمت‌های اضافی برداشته می‌شود.

روش مینی جراحی کشیدن صورت

در مینی جراحی کشیدن صورت در مقایسه با روش سنتی برش‌های کوچک‌تر ایجاد می‌شود و درنتیجه جای زخم کمتری بر جا می‌گذارد؛ اما تنها برای افتادگی فک و گونه قابل‌استفاده است. نتایج به اندازه روش سنتی چشمگیر نیست. اگر شما در آینه نگاه کنید و با انگشتان دست خود گونه‌ها و فک خود را بکشید، می‌توانید آنچه که مینی جراحی انجام می‌دهد را مشاهده کنید. این روش برای افرادی که دارای افتادگی خفیف صورت هستند و کسانی که قبلاً جراحی کشیدن صورت داشته و فقط نیاز به ترمیم آن را دارند، مناسب است.
مطمئن شوید که از آنچه که به انجام آن رضایت می‌دهید، آگاهی دارید. روش‌هایی مانند “کشیدن لانچ تایم”، “کشیدن ترامپولین” و “کشیدن اس” بر این ادعا هستند که شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتایج قابل‌توجه می‌رسانند، اما اغلب بر عضلات اصلی صورت تأثیر نمی‌گذارند و بنابراین دارای نتایج کوتاه‌مدت می‌باشند. برای رسیدن به نتایج مطلوب، جراح باید SAMA و خود پوست را سفت و بازیابی کند.

پیشنهاد مطالعه
دلایل افتادگی پلک (پتوز)

بوتاکس

بوتاکس اغلب در قسمت بالایی صورت از قبیل خطوط پیشانی و خطوط عمودی بین ابرو انجام می‌شود. بوتاکس می‌تواند برای محو کردن رگ‌های وی شکل و ضخیم موجود عضلات گردن، عضلات منقبضی که از زیر چانه تا پایین گردن کشیده شده‌اند، استفاده شود، اما به‌ندرت برای این منظور به کار می‌رود، چراکه مردم علاقه‌مند به استفاده از یک راه‌حل جامع‌تر هستند. همچنین، هرچقدر که‌ رگ‌ها مشخص‌تر باشند، بوتاکس نتایج کمتری خواهد داشت. اگر این گزینه را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که بوتاکس باید توسط یک پزشک تزریق شود.

مزوتراپی جراحی بدن

مزوتراپی گزینه آخر است که باید تنها در صورتی استفاده شود که چروک پوست مشکلات پزشکی دیگری را ایجاد می‌کند. درمان چین‌وچروک پوست تنها به دلیل ایجاد بهبود ظاهر چهره توصیه نمی‌شود. اگر عمل جراحی را انتخاب می‌کنید، باید چند سال پس از تثبیت وزن انجام شود و تنها برای افراد سالم بدون داشتن بیماری مانند دیابت توصیه می‌شود.
باید توجه داشته باشید که عمل جراحی زیبایی سفت کردن پوست اغلب موجب آسیب به بافت عضله اعصاب می‌شود. آسیب اغلب موجب سندرم درد و بی‌حسی مادام‌العمر می‌شود و زندگی بسیاری از افراد را سخت‌تر از زمانی می‌کند که به افتادگی شدید پوست مبتلا بوده‌اند.

1 دیدگاه

  1. خیلی خوب بود ،، خیلی اتفاقی پیداش کردم از گوگل
    .
    با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *