بررسی کاربردهای سرم دور چشم
21 بهمن

بررسی کاربردهای سرم دور چشم

آشنایی با کاربردهای سرم دور چشم

بالارفتن سن فرآیندی اجتناب‌ناپذیر و در عین حال زیبا در طول زندگی انسان است. اما با تغییرات سبک زندگی‌، پیری ممکن است زودتر از آنچه انتظارش را داشتید، از راه برسد. نشانه‌های بالارفتن سن، ابتدا در اطراف چشم‌ها بروز می‌کنند و چون چشم‌ها اولین عضو چهره هستند که در ارتباطات انسانی مورد توجه قرار می‌گیرند، تغییرات ظاهری آن‌ها می‌تواند برای بسیاری افراد ناخوشایند باشد. بنابراین توجه و مراقبت ویژه از پوست لطیف و حساس دور چشم اهمیت خاصی دارد. در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس کاربردهای سرم دور چشم را مورد بررسی قرار می دهیم.

پس برای به تعویق انداختن فرآیند پیری، بهتر است علاوه بر رعایت موارد مربوط به سبک زندگی، از محصولات مراقبت از پوست مثل کرم‌ و سرم ‌دور چشم نیز استفاده کنید.

اما در میان آگهی‌های رنگارنگ و بی‌شماری که شما را احاطه کرده‌اند، احتمالاً انتخاب بهترین محصول مراقبت از چشم سخت است. بهترین رویکرد این است که یاد بگیریم چگونه محصولی را که حقیقتاً مؤثر است، با توجه به ترکیبات و توانایی مواد مؤثره آن در رفع مشکلات دور چشم، تشخیص دهیم.

تعریف سرم دور چشم

سرم‌ها به طور کلی دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند که به منظور تأمین مقادیر بالایی از مواد مؤثره فعال خاص برای پوست طراحی شده‌اند. سرم‌ها به شکل ژل، مایع یا کرمی هستند و جذب سریعی دارند. می‌توانند شفاف باشند یا نباشند و معمولاً نسبت به مرطوب‌کننده‌ها بافت سبک‌تری دارند. سرم‌ها، چه سرم دور چشم و چه سرم صورت، با توجه به فرمول و ترکیب‌شان، غلظت‌های متفاوتی دارند.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت های ویژه در فعالیت روزانه بعد از تزریق ژل

بنابراین، آنچه باعث می‌شود محصولی در دسته سرم‌ها قرار بگیرد، حالت مایع یا شفافیت آن نیست، بلکه وجود مقدار بالایی از مواد فعال در فرمولاسیون آن است.

مقایسه سرم دور چشم و کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم معمولاً غلظت بالاتری دارند و نسبت مواد مؤثره فعال آن‌ها به ترکیبات غیرفعال‌شان کمتر است (با توجه به فرمولشان). کرم‌های چشم به تشکیل حفاظی آبرسان کمک می‌کنند که خشکی را دور می‌کند؛ یعنی نقش اصلی آن‌ها پیشگیری از خشکی ناحیه حساس اطراف چشم است.

البته وقتی مواد متفاوتی به ترکیب آن‌ها اضافه می‌شود، فواید دیگری هم پیدا می‌کنند. به طور کلی، سرم‌های دور چشم مقدار بالایی مواد مؤثره فعال دارند. این ترکیبات معمولاً وزن مولکولی پایینی دارند. این ویژگی باعث می‌شود بهتر به سطح پوست نفوذ کنند. بنابراین مهم نیست این سرم‌ها از کرم‌ها سبک‌تر یا غلیظ‌تر هستند؛ آن‌ها در پیشگیری از مشکلات نواحی دور چشم یا درمان آن‌ها مؤثرتر هستند.

علل گرانی سرم‌‌ دور چشم

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم گفته شد، سرم یک محصول مراقبت از پوست باکیفیت است که مقدار بالایی مواد فعال دارد. به این خاطر که مواد مؤثره فعال گران‌تر از مواد غلیظ‌کننده هستند، سرم‌ها از گران‌ترین محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌روند. البته وقتی از یک سرم به‌درستی استفاده کنید، مدت‌زمان قابل توجهی طول می‌کشد تا تمام شود.

روش های پیشگیری از بروز جوش سر سفید | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

افراد مناسب برای استفاده از سرم دور چشم

شما باید مصرف شخصی خودتان، وضعیت پوست‌تان و مشکلی را که می‌خواهید رفع کنید درنظر بگیرید. سرم‌ها بیشتر حاوی مواد ضد پیری، ضد تیرگی و ضد پف هستند اما بهتر است مواد اولیه سرم را درنظر بگیرید تا به نتیجه بهتری برسید.

پیشنهاد مطالعه
علل ضخیم شدن ناخن های پا

مزیت های استفاده از سرم دور چشم

اگر بالای ۲۵ سال سن دارید، بهتر است محصولات مراقبت از دور چشم را هم در روتین پوستی خود قرار دهید تا احتمال بروز خطوط ظریف، حلقه‌های تیره، پف و گودی ناخواسته در اطراف چشم را کاهش دهید.

با این حال، سرم‌ها برای همه مناسب نیستند. بافت مایع یا ژل‌مانند سرم برای افرادی که مشکلات پوستی مزمن مانند اگزما یا رزاسه دارند، مناسب نیست. چون در این بیماری‌ها سد محافظتی پوست تضعیف می‌شود، سرم‌ها ممکن است خیلی سریع به پوست نفوذ کنند و موجب تحریک آن شوند.

همان‌طور که گفته شد، هر محصول مراقبت از پوست، بسته به نوع و غلظت ترکیبات مؤثرش می‌تواند یک یا چند ویژگی محافظتی یا درمانی برای پوست داشته باشد. یک سرم دور چشم با فرمولاسیون تخصصی و دقیق می‌تواند مشکلات متفاوتی را در پوست لطیف و نازک دور چشم برطرف کند، کاهش دهد یا بروز این مشکلات را تا سنین بالاتری به تأخیر بیندازد. پف، تیرگی، افتادگی پلک، چروک پنجه کلاغی و چین و چروک اطراف چشم، عمده‌ترین مشکلات و علل نارضایتی افراد از وضعیت پوست دور چشم خود هستند.

دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

مکانیسم‌های رفع یا کاهش هریک از این مشکلات

  • افزایش گردش خون در ناحیه زیر چشم می‌تواند سبب کاهش تیرگی زیر چشم شود.
  • انقباض مویرگ‌های زیر پوستی در ناحیه زیر چشم از شدت پف و برآمدگی پوست در این ناحیه می‌کاهد.
  • آبرسانی و استفاده از مولکول‌هایی که توانایی نگهداری آب در لایه‌های عمقی پوست را دارند، می‌تواند چروک‌های ظریف را بهبود بخشد و شادابی کلی این ناحیه را بهبود دهد.
  • تحریک تولید کلاژن و الاستین، استحکام پوست لطیف دور چشم را افزایش می‌دهد و از این طریق علاوه بر کاستن از شدت چروک‌های عمیق، اسکلت سلول‌های پوست را تقویت می‌کند تا افتادگی پوست ایجاد نشود.
  • افزایش غلظت ویتامین‌ها در ناحیه دور چشم می‌تواند با کاهش درصد رادیکال‌های آزاد، روند پیری پوست را کاهش داده و از پیری زودرس این ناحیه پیشگیری کند.
  • موارد گفته‌شده جزو مؤثرترین و مفیدترین عملکردهای یک محصول مراقبت دور چشم تخصصی هستند. علاوه بر این‌ها، استفاده از سرم دور چشم، به دلیل جذب سریع و بافت سبک این محصول، نیاز کمتری به تماس انگشت با پوست ظریف این ناحیه دارد. این مسئله خود در پیشگیری از چروک دور چشم مؤثر است.
پیشنهاد مطالعه
روش های پیشگیری و درمان کبودی بدن

نتیجه نهایی

با اینکه بالارفتن سن مسئله‌ای طبیعی است، اما به تعویق انداختن فرآیند پیری می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد. استفاده از سرم دور چشم باعث می‌شود این احساس خوشایند را تجربه کنید. از طرفی، چون این سرم‌ها خواص ضد پف و ضد تیرگی دارند، با استفاده از آن‌ها و بدون آرایش در طول روز، چهره شاداب‌تری پیدا می‌کنید. پس اگر به زیبایی و سلامتی خود اهمیت می‌دهید، استفاده از سرم دور چشم را فراموش نکنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

تکنیک اسکالپ موی سر چیست؟

حفظ جوانی پوست با مصرف ویتامین‌ها

روش های پیشگیری از بروز جوش سر سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *