انواع روش های لیفت پیشانی
15 فروردین

انواع روش های لیفت پیشانی

انواع روش های لیفت پیشانی

لیفت پیشانی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

پزشک با توجه به میزان چروک و افتادگی پوست، بهترین روش را انتخاب می‌کند.

روش غیر جراحی

در روش‌های بدون جراحی معمولأ با لیزر یا تزریق ژل، لیفت پیشانی انجام می‌شود. اشخاصی که تمایلی به جراحی ندارند و با افتادگی یا چروک‌های زیاد مواجه نیستند از روش‌های زیر برای لیفت پیشانی آن‌ها استفاده می‌شود:

  • لیفت پیشانی با نخ

در این روش پزشک با استفاده از نخ‌های مخصوص، لیفت پیشانی را انجام می‌دهد. این نخ‌ها خاردار هستند و از طریق سوزن توخالی در لایه زیر پوست قرار می‌گیرند. با اتصال نخ به چربی زیر پوست لیفت انجام می‌شود. پزشک برای لیفت هر بخش از پیشانی از 3 تا 12 نخ استفاده می‌کند. پس از چند ماه نخ‌ها جذب می‌شوند و به دلیل تولید کلاژن در پوست، اثر لیفت برای مدت 1 سال باقی می‌ماند.

با تزریق ژل بوتاکس که حاوی سم بوتولونیوم است ماهیچه پیشانی فلج می‌شود. حرکت نکردن این ماهیچه باعث لیفت پیشانی و از بین رفتن چروک‌های پوستی می‌شود. همچنین ابروها نیز به سمت بالا کشیده می‌شوند. برای لیفت ابرو به همراه پیشانی ممکن است مقدار کمی از ژل بوتاکس در عضله کنار چشم تزریق شود. در این روش لیفت پیشانی با 12 تا 24 واحد بوتاکس انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
زیاد شدن مو بعد از لیزر موهای زائد

انواع روش های لیفت پیشانی | متخصص پوست اصفهان - بهترین متخصص ژل و بوتاکس - بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

  • لیفت پیشانی با ار اف ( امواج رادیویی)

از این روش برای لیفت کردن پوست پیشانی و اطراف ابرو استفاده می‌شود. برخی برای تاثیر بیشتر از این روش به طور ترکیبی با تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند.

  • لیفت پیشانی با تزریق ژل(فیلر)

از روش تزریق ژل بیشتر در اطراف ابرو و برای لیفت کردن بالای ابرو استفاده می‌شود. تزریق ژل برای اشخاصی کاربرد دارد که به دلیل افزایش سن، حجم اطراف ابرو در آن‌ها کم شده است.

هایفوتراپی فناوری است که با استفاده از آن لیفت پیشانی به طور غیرتهاجمی انجام می‌شود. در این روش، اشعه اولتراسوند لایه‌های زیرین پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. با ساطع شدن این اشعه پوست سفت و لیفت می‌شود . لیفت پیشانی با هایفوتراپی بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد.

پیشنهاد مطالعه
نحوه رشد مجدد موها در اسکار پوستی

روش جراحی

روش جراحی به اشخاصی توصیه می‌شود که با افتادگی شدید پوست پیشانی مواجه هستند. در این روش پزشک پوست و ماهیچه اضافه در پیشانی را حذف یا جا به جا می‌کند. برای لیفت پیشانی از طریق جراحی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و برخی از پزشکان بیهوشی عمومی را ترجیح می‌دهند. لیفت پیشانی با روش جراحی نیاز به بستری در بیمارستان ندارد.

 


مطالب پیشنهادی سایت دکتر ابوالفضل جویا (بهترین متخصص پوست در اصفهان):

آشنایی با لیفت پیشانی

راهکارهای درمانی برای از بین‌ بردن چروک پیشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *