کاربردهای روش آی پی ال چیست؟
13 تیر

کاربردهای روش آی پی ال چیست؟

بررسی کاربردهای روش آی پی ال

آی پی ال (IPL) در واقع خلاصه شده عبارت intense pulsed light به معنی نور با پالس قوی است. روش آی پی ال از جمله روش های نور درمانی محسوب می شود که برای رفع چروک های پوستی، لک ها و موهای زائد به کار می رود. مطلبی که امروز در سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان منتشر شده است. به مطالعه کاربردهای روش آی پی ال می پردازیم.

درمان به کمک روش آی پی ال شباهت زیادی به لیزر درمانی دارد. با این حال، در لیزر درمانی تنها یک طول موج نوری بر روی پوست شما متمرکز می شود در حالی که به کمک دستگاه آی پی ال پرتوهایی با طول موج های مختلف مانند فلاش یک عکس بر روی پوست تابانده می شود. نور تولید شده توسط دستگاه آی پی ال پراکندگی بیشتری دارد و تمرکز آن از پرتوهای لیزری کمتر است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : عوارض و خطرات لایه برداری پوست با لیزر

موارد کاربرد لیزر آی پی ال

  • لکه های پوستی ناشی از افزایش سن و نور خورشید
  • قرمزی پوستی ناشی از آکنه و روزاسه
  • رفع موهای زائد
  • جوانسازی پوست
پیشنهاد مطالعه
روش های درمان تیرگی دور چشم توسط متخصص پوست اصفهان

در روش آی پی ال، سلول های رنگدانه ای پوست شما پرتوهای نوری را جذب می کند و آن را به حرارت تبدیل می کنند. حرارت حاصله به منظور رفع کک و مک ها و سایر لکه ها، رنگدانه های ناخواسته را تخریب می کنند. همچنین این پرتوها می توانند با تخریب فولیکول های مو از رشد مجدد موها در ناحیه مورد نظر پیشگیری کنند.

شما می توانید از دستگاه آی پی ال در هر بخشی از بدن خود استفاده کنید اما این دستگاه در نواحی ناهموار عملکرد مناسبی ندارد. این پرتوها می توانند با تخریب عروق خونی به رفع قرمزی ناشی از آکه، روزاسه، اسکار و … کمک کنند. همچنین پرتوهای لیزر آی پی ال با تحریک سلول های کلاژن ساز پوست می تاونند سبب سفت شدن پوست و رفع چروک های آن شوند. روش آی پی ال برای افرادی که دچار اسکارهای کلوئیدی ضخیم و برآمده می شوند و یا تون پوستی تیره ای دارند توصیه نمی شود.

پیشنهاد مطالعه
چه زمانی باید برای درمان زوائد برجسته پوست به پزشک مراجعه نمود؟

کاربردهای روش آی پی ال چیست؟ | بهترین متخصص پوست اصفهان

آمادگی برای روش آی پی ال

قبل از انجام روش آی پی ال شما باید از موارد زیر خودداری کنید:

  • قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید
  • حمام آفتاب یا دستگاه سولار
  • وکس کردن پوست
  • لایه برداری پوست (شیمیایی، کرم های لایه بردار)
  • تزریق ژل
  • مصرف داروهایی که خطر خونریزی را افزایش می دهند مانند آسپیرین و ایبوپروفن

چگونگی انجام آی پی ال

به منظور استفاده از دستگاه آی پی ال، ابتدا ناحیه ای که قرار است در معرض پرتوهای آی پی ال قرار گیرد تمیز می شود. سپس یک ژل خنک کننده بر روی پوست شما گذاشته می شود. حال پرتوهای نوری از دستگاه آی پی ال بر روی پوست شما تابانده می شوند. در طول درمان به کمک آی پی ال، شما باید از عینک محافظ برای محافظت از چشم های خود استفاده کنید. برخی افراد احساس می کنند که با نوارهای لاستیکی ضربه هایی به پوست آن ها زده می شود ولی درد آن اغلب خفیف و قابل تحمل است.

پیشنهاد مطالعه
درمان های پوست آسیب دیده با نور خورشید

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

بسته به این که چه بخشی از بدن شما در معرض دستگاه آی پی ال قرار می گیرد و وسعت این ناحیه چه قدر است، این روش درمانی ممکن است به 10 تا 30 دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

در مورد مشکلاتی مانند آکنه یا ضایعات عروقی برای کسب نتیجه مورد نظر ممکن است لازم باشد شما روش آی پی ال را برای سه تا شش جلسه تکرار کنید. این جلسات درمانی باید با فاصله یک ماه انجام گیرند تا در این بین پوست زمان کافی برای ریکاوری داشته باشد. برداشت موهای زائد با آی پی ال به شش تا دوازده جلسه درمان نیاز دارد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

اقدامات اولیه بروز تاول

آشنایی با لایه برداری پوست با لیزر

علت، مراقبت و درمان ترک لب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *