نکات مراقبتی پس از کاشت مو
23 آبان

نکات مراقبتی پس از کاشت مو

بررسی نکات مراقبتی پس از کاشت مو

این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر نکات مراقبتی پس از کاشت مو را مورد بررسی قرار می دهیم.

استراحت روزانه

شما نیازمند سه تا پنج روز استراحت بعد از کاشت مو هستید، درست است که فردای روز عمل می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید اما فراموش نکنید که عمل کاشت موی طبیعی 4 تا 8 ساعت طول می کشد.

همراه داشتن همراه

این عمل یک عمل سرپایی و بدون بی هوشی است اما فراموش نکنید به همراه داشتن یک همراه همیشه گزینه خوبی است که شما را بعد از ترک بیمارستان و در راه خانه تنها نگذارند..

حفظ روحیه

سعی کنید روزهای اول بعد از عمل سر خود و محل کاشت را به دیگران نشان ندهید. موهای پیوند شده و خون خشک شده شاید اطرافیان را به قضاوت عجولانه وادارد و در نتیجه شما روحیه خود را از دست بدهید

پیشنهاد مطالعه
ساختار و کاربرد فیلر آلیاکسین

نحوه خوابیدن

مواظب خوابیدن و نحوه گذاشتن سرخود روی بالش باشید، روزهای اول باید از تماس محل کاشت با بالش خودداری کنید زیرا امکان ریزش فولیکول های موی کاشته شده وجود دارد.

مراجعه به پزشک

هرگاه احساس کردید ریزش غیر عادی شروع شده است هرچه سریعتا با پزشک خود تماس بگیرید.

تکنیک های رایج کاشت مو | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

شستن موها

بیخیال شستن موهای کاشته شده در روزها اول شوید. روزهای اول بعد از عمل نباید موها را شست. گاهی اوقات ریزش فولیکول های مو در اثر تماس و لمس معمولی نیز رخ می دهد.

پوشیدن کلاه

کلاهتان را هم بیخیال شوید. پوشیدن کلاه می تواند روند بهبود را کند کرده یا اینکه به فولیکول ها آسیب برساند. اگر مجبور به پوشیدن هستید مطمئن باشید که امکان عبور هوا و گرم نشدن زیر کلا وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه
بازسازی پوست صورت با ماسک ماست وعسل

دوری از نور خورشید

سعی کنید روزهای اول هرگز در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید، زیرا سبب آسیب گرافت های مو می شود و زمان بهبودی کاهش می یابد .

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

تعریق

از هرگونه تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود. رعایت این نکته برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا ورزشکار هستند، بسیار ضروری است .

بعد از اینکه پزشک اجازه استفاده از آب را داد، حتما برای جلوگیری از تعریق و بروز عفونت، موهای خود را با صابون ملایم و آب بشویید.

پیشنهاد مطالعه
بررسی آلبینیسم یا زالی

دوری از استرس

استرس نداشته باشید و نگرانی را از خود دور کنید. روزهای اول، به دلیل وجود زخم بر روی سر، خیلی از افراد با خود فکر می کنند، مبادا تا آخر عمر سرشان با این شکل باقی بماند. ولی در خیلی از افراد این طور نیست و بهبودی حاصل می شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

دلایل ایجاد انواع ماه‌ گرفتگی پوست

علل و علائم ایجاد رگ‌های واریسی

کاربردهای ضد پیری ژل الانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *