مزایای مصرف ویتامین E برای موها
8 شهریور

مزایای مصرف ویتامین E برای موها

بررسی مزایای مصرف ویتامین E برای موها

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان مزایای مصرف ویتامین E برای موها را مورد بررسی قرار می دهیم. تحقیقات اولیه نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که ویتامین E می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به بهبود سلامت کلی پوست سر و مو کمک کند. اما طبق بررسی های انجام شده برخی از فواید این ویتامین برای موها، عبارتند از:

جلوگیری از ریزش مو

مصرف مکمل های ویتامین E باعث بهبود رشد مو در افراد مبتلا به ریزش مو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. افزایش استرس اکسیداتیو با ریزش مو کاملا مرتبط است.

بهبود گردش خون پوست سر

ویتامین E ممکن است جریان خون را افزایش دهد که به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد از این نظر سلامت مو را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد. محققان در یک مطالعه در سال 1999 دریافتند که دوزهای بالای ویتامین E باعث افزایش جریان خون در چشم در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

پیشنهاد مطالعه
برداشتن خال ( قسمت اول )

افزایش درخشندگی موها

موها در صورت آسیب دیدگی ممکن است تا حدودی کدر و وز به نظر برسند. وقتی لایه چربی محافظ در قسمت بیرونی کوتیکول مو برداشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، درخشندگی خود را از دست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و حالت دادن آنها دشوار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. یک روغن غنی از ویتامین E می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند لایه محافظ پوست سر را جایگزین کرده و از موها در برابر آسیب محافظت کند.

نحوه استفاده از ویتامین E برای موهایتان

تامین و دریافت ویتامین E از طریق رعایت یک رژیم غذایی متعادل راحت و آسان است. در واقع، کمبود ویتامین E به ندرت رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، زیرا اکثر مردم مقدار زیادی از ویتامین E را در طول روز از غذاهای کامل و غنی دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

اما اگر می‌خواهید به طور خاص موهای خود را با آن ترمیم کنید، می‌توانید ویتامین E را به صورت موضعی با شامپو، نرم‌کننده، ماسک یا روغن نیز استفاده کنید. آجیل، سبزیجات برگدار، روغن زیتون و روغن آفتابگردان برخی از غنی ترین منابع ویتامین E هستند. این ویتامین همچنین در گوشت ها و غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه یافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

پیشنهاد مطالعه
علل و علائم ایجاد تبخال

علل توقف رشد فولیکول و ریزش مو | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

مکمل

اگرچه برخی مکمل های ویتامین E در دسترس هستند، اما اکثر مردم ویتامین E مورد نیاز بدن خودشان را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. مکمل ها همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند شما را در معرض خطر دریافت بیش از حد ویتامین E قرار دهند که این وضعیت ممکن است خطرناک باشد.

روغن ویتامین E

بیشتر روغن های ویتامین E حاوی روغن حامل برای رقیق کردن روغن هستند تا از بروز هرگونه تحریک و آلرژی پیشگیری کنند. اگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید از روغن خالص ویتامین E استفاده کنید، حتماً قبل از استفاده روغن را به درستی رقیق کنید. گفته می‌شود، روغن‌های ویتامین E اغلب گران هستند و کار کردن با آن‌ها ممکن است دشوار باشد چون معمولاً غلیظ هستند و در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت اکسید می‌شوند.

دکتر ابوالفضل جویا ، متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

ماسک مو

ماسک مو مانند ماسکی که روی صورت خود قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهید برای تسکین یا درمان پوست سر مناسب است. اگرچه روغن ویتامین E ممکن است به مرطوب کردن موهای شما کمک کند، اما تارهای موی شما با آن “درمان” نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. در عوض، ماسک را روی پوست سر خود استفاده کنید، جایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند جذب شود. برای تهیه یک ماسک آسان و غنی از ویتامین E در خانه، مواد زیر را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید:

  • آووکادو ۱ عدد
  • موز ۱ عدد
  • روغن آووکادو ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری
پیشنهاد مطالعه
تبریک سال نو

ماسک انتخابی را با انگشتان خود روی پوست سر خود بمالید. بسته به دستور ماسک، اجازه دهید ۲۰ دقیقه تا یک ساعت بماند. سپس آن را با آب گرم یا شامپوی ملایم بشویید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

پیشگیری ، تشخیص و درمان خارش کف دست

درمان آلرژی به دئودورانت و ضد تعریق

روش های درمان موخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *