علل جذب شدن سریع ژل تزریق شده
20 شهریور

علل جذب شدن سریع ژل تزریق شده

بررسی علل جذب شدن سریع ژل تزریق شده

علت زود جذب شدن ژل به دلایل مختلفی بستگی دارد. در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص ژل و بوتاکس علل جذب شدن سریع ژل تزریق شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

یکی از دلایل این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید روند پیری پوست را تسریع می‌کند و می‌تواند باعث شود که برخی از ژل سریع‌تر تجزیه شوند و سریع‌تر جذب بدن شوند.

مواد تجزیه پذیر

دلیل دیگر این است که ژل ها از موادی ساخته می شوند که بدن در نهایت آن ها را تجزیه کرده و جذب می کند. اثرات بیشتر فیلرهای پوستی تایید شده توسط FDA موقتی است زیرا از موادی ساخته شده اند که بدن در نهایت تجزیه و جذب می کند.

پیشنهاد مطالعه
بایدها و نباید های تزریق فیلر ( بخش اول )

نحوه پاسخ بدن به تزریق برای هر فردی منحصر به فرد است. اکثر بیماران به راحتی تزریق را می پذیرند، اما این را نمی توان برای همه گفت. تعداد کمی از بیماران گزارش می دهند که احساس می کنند نتیجه تزریق آنها به طور قابل توجهی در مدت کوتاهی پس از مراجعه کاهش یافته است. این اتفاق ممکن است هم برای فیلرها و هم برای  سایر تزریقات ضد چروک بیفتد.

عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

سبک زندگی

زیباجویانی که متابولیسم سریع‌تری دارند، پرکننده‌های پوستی و تزریق‌های ضد چروک شان عمر کوتاه‌تری دارد.  این یک فرآیند طبیعی است، کسانی که سبک زندگی فعال یا متابولیسم طبیعی سریع دارند، معمولاً نتایج کوتاه‌تری را تجربه می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه
نکات مهم مراقبت از موی خشک

میزان جذب ژل لب

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن تولید می شود و مقدار کمی از ژل بلافاصله پس از تزریق جذب می‌شود، گاهی اوقات تا 30٪. بنابراین، بر خلاف تصور نه تنها سرنگ حاوی مقدار کمی از محصول است، بلکه بخشی از ژل نیز بلافاصله جذب می شود.

دکتر ابوالفضل جویا ، بهترین متخصص ژل و بوتاکس را در اینستاگرام دنبال کنید

دفعات تزریق برای ماندگار شدن نتایج

متخصصان در رابطه با تزریق فیلر و ژل این نظر را ارائه می دهند که در چند ماه اول پس از تزریق، احتمالا این مواد به آرامی شروع به تحلیل می‌ کنند اما در نهایت می توانند ظاهر خود را ثابت نگه دارند زیرا فیلرها توانایی جذب آب را دارند. بنابراین بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از اولین تزریق، شاهد کم حجم شدن و کاهش التهاب در نواحی تزریق شده خواهید بود.

پیشنهاد مطالعه
روش های درمانی پسوریازیس در کودکان

بنابراین، انجام چند مرحله اضافی می تواند بسیار مفید باشد، زیرا می تواند ظاهر شما را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کند. بهتر است انجام تزریق ژل را هر چند وقت یکبار تکرار کنید تا نتایج ماندگارتری بدست بیاورید. مدت زمان تجدید تزریق این فیلرها عوامل گفته شده در پاراگراف قبل بستگی دارد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

چند نکته برای افزایش ماندگاری تزریق بوتاکس

عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل

چگونگی ماساژ بعد از تزریق ژل خط خنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *