علت تشکیل خط اخم بین دو ابرو چیست؟
21 تیر

علت تشکیل خط اخم بین دو ابرو چیست؟

بررسی علت تشکیل خط اخم بین دو ابرو

مهم‌ترین علت ایجاد خط اخم دو ابرو، آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب است. بعد از آن که پوست شما آسیب دید، عضلات صورتتان که با پوست شما در تعامل هستند خودشان را باحالت جدید پوست وفق می‌دهن.د و بدین ترتیب خط اخم بین دو ابرو به صورت دائمی روی پوست می‌مانند. اشعه‌های آفتاب موجب از بین رفتن الاستین و کلاژن موجود در پوست شده و در نتیجه پوست را نازک می‌کند. با بروز این مشکل، پوست شما نمی‌تواند مانند قبل صاف و محکم باشد. این مطلب برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان است.

پیشنهاد مطالعه
بازسازی پوست صورت با ماسک ماست وعسل

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : نحوه رشد مجدد موها در اسکار پوستی

پیر شدن پوست

یکی دیگر از دلایل ایجاد خط و خطوط اخم بین دو ابرو، روند طبیعی پیر شدن پوست است. با بالا رفتن سن، لایه‌ی داخلی پوست، به نام درمیس، نازک می‌شود و تکثیر سلولی در آن کاهش می‌یابد. و از طرف دیگرالاستین و بافت‌های زیر پوست شل می‌شوند و درنتیجه پوست، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. مچنین با بالا رفتن سن، پوست شما کمتر از قبل مرطوب خواهد بود. کشیدن سیگار نیز باعث پیری سریع‌تر پوست و تشکیل چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

وجود خط اخم بین دو ابرو می‌تواند باعث شود که ظاهر شخص، صرف نظر از احساسات واقعی او، ناراحت به نظر بیاید . برای از بین بردن خط اخم و خطوط اخم بین دو ابرو روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه
تاثیرات مزونیدلینگ مو در درمان ریزش مو
این روش‌ها عبارتند از:
  • استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص،
  • میکرودرمابریژن،
  • لایه برداری با محلول اسیدی،
  • پیلینگ شیمیایی و درمابریژن،
  • لیزر درمانی،
  • تزریق بوتاکس،
  • تزریق ژل و جراحی.

تمامی این روش‌ها قطعا باید توسط یک متخصص پوست و زیبایی توصیه و انجام شوند. با تقبل هزینه بوتاکس خط اخم ، تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم چروک ها و خطوط روی پیشانی و خط اخم را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. پرکاربردترین روش رفع چروک تزریق بوتاکس است که اثر آن پس از ۲ تا ۱۴ روز کاملاً محسوس است.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

درمان عفونت های پوستی و تنفسی آنتی بیوتیک اوماداسایکلین

پیشی گرفتن درمان آکنه از ایزوترتینوئین

علل و عوامل انواع اگزما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *