روش های پیشگیری و درمان زرد زخم
30 مرداد

روش های پیشگیری و درمان زرد زخم

بررسی روش های پیشگیری و درمان زرد زخم

قصد داریم تا در ادامه این مطلب سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به بررسی روش های پیشگیری و درمان زرد زخم بپردازیم. هدف از درمان زرد زخم سرعت بخشیدن به بهبود زخم، بهتر شدن ظاهر پوست، و جلوگیری از عوارض و گسترش عفونت می‌باشد. درمان نیز به نوع زرد زخم و شدت علائم بستگی دارد. اگر عفونت خفیف باشد، ممکن است پزشک فقط پوست را تمیز نگه دارد. و در مواردی که عفونت شدید‌تر باشد ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشد. درمان ‏زرد زخم به طور معمول آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی است.آنتی بیوتیک‌های موضعی شامل پماد یا کرم‌هایی است که به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می‌شوند.

پزشک ممکن است یک پماد موپیروسین تجویز کند، مانند باکتروبان. قبل از استفاده از پماد باید پوسته‌ها را به آرامی برداشت تا آنتی بیوتیک بتواند به پوست نفوذ کند. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آنتی بیوتیک موضعی، نواحی آسیب دیده پوست را با آب گرم و صابون بشویید. در صورت امکان دستکش لاتکس باید هنگام استفاده از کرم استفاده کنید و سپس دست‌ها را کاملا بشوید. بیمار باید به مدت ۷ روز به درمان پاسخ دهد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : پرسش هایی متداول در مورد چروک پیشانی

آنتی بیوتیک‌های خوراکی نیز زمانی تجویز می‌شوند که وسعت درگیری زیاد بوده یا اینکه بیمار به آنتی بیوتیک موضعی پاسخ نداده باشد. نوع آنتی بیوتیک بستگی به شدت و عفونت، و همچنین عوامل دیگر، از جمله وضعیت پزشکی بیمار و اینکه آیا فرد آلرژی دارد یا خیر، بستگی دارد. مصرف یک دوره آنتی بیوتیک معمولا حدود ۷ روز طول می‌کشد. مهم است که دوره را کامل مصرف کنید، حتی اگر علائم خیلی زود از بین بروند زیرا کمک می‌کند تا از تکرار عفونت جلوگیری کند و مقاومت‌های آنتی بیوتیکی کمتر ایجاد شود. کودک شما می‌تواند ۲۴ ساعت پس از شروع درمان آنتی بیوتیک یا زمانی که زخم‌ها از بین رفته و بهبود پیدا کرده‌اند به روال عادی زندگی برگردد و به مدرسه برود.

کاندیدای مناسب میکروبلیدینگ سر

تغییر شیوه زندگی و درمان خانگی زردزخم

برای عفونت‌های جزئی که به نواحی دیگربدن گسترش نیافته اند، می‌توانید درمان زخم‌ها را با کرم آنتی بیوتیکی بدون نسخه یا پماد حاوی باسیتراسین امتحان کنید. قرار دادن یک باند نچسب در این ناحیه می‌تواند به جلوگیری از گسترش زخم‌ها کمک کند.

پماد برای درمان زرد زخم

در مراحل خفیف بیماری استفاده از پماد می‌تواند عفونت را از بین ببرد. برای استفاده از پماد باید ابتدا زخم را داخل آب گرم قرار دهید تا پوسته‌ها جدا شوند. این کار باعث می‌شود، آنتی‌بیوتیک راحت‌تر نفوذ کند. پمادهای ضدباکتری بدون نسخه اغلب ضعیف هستند و نمی‌توانند این نوع عفونت را از بین ببرند. به همین دلیل لازم است پماد آنتی‌بیوتیک را پزشک تجویز کند.

فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی

روش های پیشگیری و درمان زرد زخم | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

پماد موپیروسین برای زرد زخم

این پماد برای درمان ضایعات پوستی ثانویه توسط باکتری‌های خاص استفاده می‌شود. در درمان زردزخم نیز پماد موپیروسین بسیار کاربرد دارد. این پماد موضعی از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و آنها را از بین می‌برد. این دارو را باید تنها با تجویز پزشک استفاده کرد.

پماد تتراسایکلین برای زرد زخم

پماد تتراسایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک موضعی است که برای عفونت‌ها و زخم‌ها با عامل باکتریایی استفاده می‌شود. در عفونت‌های متوسط می‌توان از این پماد استفاده کرد. اما زمانی که عفونت شدید باشد، دیگر پماد تتراسایکلین تاثیری ایجاد نمی‌کند.

فلوکلوگزاسیلین برای درمان زردزخم

فلوکلوگزاسیلین نوعی آنتی‌بیوتیک خوراکی است که برای درمان عفونت‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود. زمانی که عفونت ناشی از زردزخم شدید باشد و پمادهای موضعی کارساز نباشند، پزشک از آنتی‌بیوتیک خوراکی مانند فلوکلوگزاسیلین استفاده می‌کند.

درمان گیاهی زرد زخم

در طب سنتی برای درمان زردزخم برخی از داروهای گیاهی پیشنهاد می‌شوند. گیاهانی مانند ریحان، اکالیپتوس، بابونه و اسطوخودوس در رفع این عفونت تاثیر خوبی دارند. برای استفاده از این گیاهان باید ابتدا گیاه را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس از صافی رد کنید. محلول به دست آمده را پس از سردشدن می‌توانید استفاده کنید. زخم‌های خود را با این محلول شستشو دهید تا به‌مرور باکتری‌ها از بین بروند.

راه های مراقبت از مو در فصل تابستان

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

رعایت نکات برای پیشگیری از زرد زخم

تمیز نگه داشتن پوست بهترین راه برای حفظ سلامت آن است. برای کمک به پیشگیری از گسترش زردزخم به دیگران بهتر است هر کدام از موارد زیر را رعایت کنید:

• به آرامی محل‌های آسیب دیده را با صابون ملایم و آب بشویید و سپس با گاز آن را بپوشانید.
  • هر روز لباس‌های آلوده، پارچه‌ها و حوله را بشویید و آنها را با هیچ کس دیگری در خانواده تان به اشتراک نگذارید.
  • هنگام استفاده از پماد آنتی بیوتیکی دستکش‌ها را بپوشید و دست‌ها را بعدا بشویید.
  • کوتاه کردن ناخن‌های کودکان به منظور جلوگیری از آسیب ناشی از خارش.
  • به طور مرتب دست‌ها را بشویید.
  • کودک خود را تا زمانی که پزشک شما می‌گوید بیماری اش مسری نیست، در خانه نگه دارید.
  • تمیز نگه داشتن پوست بهترین راه برای حفظ سلامت آن و پیشگیری از ابتلا به زرد زخم است.

بررسی سؤالات متداول مربوط به میخچه و پینه

کنترل و درمان حساسیت به نور خورشید