روش های مراقبت از موهای چرب و خشک
26 دی

روش های مراقبت از موهای چرب و خشک

روش های مراقبت از موهای چرب و خشک

مراقبت از موهای چرب

بسیاری از افراد موهایی چرب دارند. در این گروه پوست سر بیش‌از‌حد چرب می‌شود و در نتیجه ممکن است موجب خارش پوست سر یا حتی شوره سر شود. ازاین‌رو روتین مراقبت از مو در خصوص موهای چرب باید کمی متفاوت باشد.

نکته مهم در خصوص مراقبت از موی چرب این است که نباید تمام چربی سر را از بین برد و هدف متعادل‌سازی چربی موهاست. به‌این‌ترتیب موهایی سالم‌تر و درخشان‌تر خواهید داشت. به این افراد توصیه می‌شود در هر با استحمام میزان شامپوی بیشتری استفاده کنند و بیشتر موهای خود را شست‌وشو دهند.

اما بااین‌حال توصیه می‌شود که تعداد دفعات شست‌وشو را کاهش دهند و از شست‌وشوی بیش‌ازحد موها خودداری کنند. نحوه شستن درست مو و پوست سر با شامپو هم در متعادل‌سازی چربی سر مؤثر است. برای شست‌وشوی صحیح موهای خود، مقدار کمی شامپو را به‌آرامی روی ریشه و پوست سر بمالید. از استفاده از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیرضروری روی تارهای مو خودداری کنید. شست‌وشوی تهاجمی می‌تواند پوست سر شما را تحریک کند و باعث تولید روغن بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه
اگر آنتی بیوتیک می خورید از این غذاها بپرهیزید

در صورت استفاده از نرم‌کننده مو باید تنها ساقه موها را با نرم‌کننده آغشته کنید و از برخورد نرم‌کننده با ریشه مو خودداری شود. برای مراقبت از موهای چرب بهتر است تا جای ممکن از ابزارهای حرارتی استفاده نشود. استفاده از برس تمیز و شامپوهای مخصوص موهای چرب هم می‌تواند برای مراقبت از موی چرب مناسب باشد.

روش های مراقبت از موهای چرب و خشک | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

مراقبت از موهای خشک

مراقبت از موهای خشک، آسیب‌دیده و وز گاهی اوقات می‌تواند کمی مشکل باشد، زیرا این نوع مو به‌راحتی مستعد شکستگی است. استفاده از برخی مواد مغذی و آب‌رسان می‌تواند به کاهش این خشکی مو و بهبود آنها کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
کاهش تعریق صورت با تزریق بوتاکس

به گفته متخصصان پوست و مو، ترکیباتی طبیعی مانند روغن زیتون، تخم‌مرغ، موز، آلوئه‌ورا، شنبلیله و ویتامین‌های موجود در ماست همگی از جمله موادی هستند که می‌توان از آن‌ها برای مراقبت از موی خشک استفاده کرد.

این ترکیبات نه‌تنها به هیدراته‌کردن موها کمک می‌کنند، بلکه منبعی غنی از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنها همچنین حاوی موادی مغذی مانند ویتامین K، ویتامین B6 و فیبر هستند که همگی خشکی مو را درمان کرده و موها را نرم و ابریشمی خواهد کرد.

مراقبت از موهای دکلره و رنگ‌شده

موهای رنگ‌شده از جمله موهایی هستند که همیشه به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند. این موها به‌شدت در معرض خشکی، شکستگی و آسیب هستند و به همین دلیل هم احتمال ریزش مو و شکنندگی آن‌ها بسیار بالاست. دلیل آن هم این است که در یک رنگ مو بیش از ۵۰۰۰ ماده شیمیایی مختلف وجود دارد و جای تعجب نیست که این ترکیبات موجب واکنش‌های آلرژیک و آسیب به مو شوند.

پیشنهاد مطالعه
درمان واریس صورت

برای این افراد روش مراقبت از مو بر اساس آب‌رسانی، ترمیم موها و ازبین‌بردن خشکی تارهای مو است و باید تا جای ممکن تأثیرات منفی رنگ موها کاهش داده شود. استفاده از نرم‌کننده‌های مناسب موهای رنگ‌شده و انواع شامپو سازگار با موی دکلره‌شده از جمله مواردی است که برای مراقبت از موهای رنگ‌شده باید در نظر گرفته شود. گزینه بهتر، استفاده از رنگ‌های گیاهی به‌جای رنگ‌های شیمیایی است.

 

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

روش های مراقبت از موهای معمولی و فر

رعایت روتین روزانه برای مراقبت از مو

عوارض آر اف فرکشنال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *