رعایت روتین روزانه برای مراقبت از مو
24 دی

رعایت روتین روزانه برای مراقبت از مو

مراقبت از مو با رعایت روتین روزانه برای انواع مو

واردشدن به یک دوره مراقبت از مو، درست مانند شروع روش‌های مراقبت پوستی است. زمانی‌که روشی مناسب را بریا مراقبت از موهایتان پیدا کردید، به‌ندرت نیاز به تغییر آن خواهید داشت. اما مسئله‌ی مهم، یافتن یک روال مشخص برای مراقبت‌های روتین روزانه از موها است. خصوصا که برای انواع موها، روش‌ها و گزینه‌های متعددی وجود دارد.

برای انتخاب یک روش مراقبت از مو مناسب به‌صورت روتین روزانه، باید چند عامل را در نظر گرفت. از حس و حال موها گرفته تا مدل‌هایی که ترجیح می‌دهید، همگی روش‌های انتخابی برای مراقبت‌های روتین روزانه از موها را تغییر خواهدداد.

یک سری مراقبت‌ها را باید به‌طورکلی برای انواع موها در نظر داشت. موها به‌صورت کلی نیاز به یک سری ویتامین‌ها دارند و باید مدام آب‌رسانی شوند. خشکی مو و تقویت‌نشدن آن، از عوامل مهم تضعیف تار موها و ریزش مو هستند.

ماساژ با روغن، پاک‌سازی، آب‌رسانی، حالت‌دادن به موها، ترمیم موها، استفاده از روش‌های درمانی و مراقبتی، محافظت از موها و مواردی ازاین‌دست را می‌توان به‌عنوان روتین‌های مراقبت از مو برای انواع موها در نظر گرفت. این کارها را می‌توان به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برای مراقبت از موها دنبال کرد. در ادامه مهم‌ترین تکنیک‌های مراقبت از مو را با هم مرور خواهیم کرد:

ماساژ موها با روغن

ماساژ موها با کمی روغن برای مرطوب‌کردن آنها و حالت‌دهی به موها نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. خصوصا اگر موهای خشک و وزی داشته باشید، بهتر است حتما ماساژ مو با روغن را در برنامه مراقبت روزانه موهایتان قرار دهید تا نرمی و رطوبت موها را افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه
با انواع تونر آشنا شوید

بر اساس نتایج پزشکی، روغن‌ها می‌توانند کوتیکول بیرونی مو را بهبود ببخشند، موها را مرطوب‌تر کنند و موخوره را هم کاهش دهند. ازاین‌رو از انواع روغن‌ها می‌توان به‌عنوان روشی برای درمان موخوره و تقویت مو استفاده کرد.

از طرفی ماساژ موها و پوست سر با روغن، با افزایش گردش خون، موجب تقویت رشد موها هم می‌شود. برخی از انواع روغن‌های مورداستفاده برای موها، دارای یک سری مواد مغذی هستند که از ریزش مو و سفیدی زودرس موها جلوگیری می‌کنند.سفیدی مو در سنین پایین از جمله مواردی است که اکثر افراد با آن درگیرند و همیشه به دنبال راه کاری برای کاهش سرعت سفید‌شدن موهای خود هستند.

نکته مهم در خصوص استفاده از ماساژ روغن به‌عنوان یکی از روتین‌های روش‌های مراقبت از مو این است که اگر دچار خارش سر باشید، روغن‌ها تأثیر خوبی دارند. بااین‌حال در صورت داشتن شوره در سر یا عفونت‌های مختلف پوست سر، نباید تا اتمام درمان، از روغن‌ها استفاده کرد.

رعایت روتین روزانه برای مراقبت از مو | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

پاک‌سازی موها

قدم بعدی برای مراقبت از موها، تمیزکردن آنهاست. تمیزی موها باتوجه‌به نوع و جنس آن به‌صورت دوره‌های منظم، اهمیت زیادی دارد. انتخاب شامپوی مناسب در این مرحله باید باتوجه‌به جنس و شرایط موها صورت بگیرد.

بر اساس نظرات متخصص پوست و مو، شستن موها و کف سر، دو تا سه بار در هفته با یک پاک‌کننده ملایم بدون سولفات ضروری است. در این مورد دمای آب هم نقش مهمی در سلامت موها دارد. اطمینان حاصل کنید که آب نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. زیرا شستن موها با آبی با دمای نامناسب رطوبت مو را از بین می‌برد و موها را خشک و شکننده می‌کند. در چنین مواردی احتمال ریزش مو بسیار بالا خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت های پس از کاشت مو

مرحله ترمیم مو

مرحله مهم بعدی، ترمیم موها و کمک به تقویت تارهای مو است. در این روش مراقبت از مو توصیه می‌شود هر دو تا سه هفته یک‌بار به‌جای نرم‌کننده‌ی مو باید از یک ماسک موی مغذی استفاده شود. این ماسک مو می‌تواند موخوره موها را کاهش دهد، آسیب‌ها را ترمیم و درخشندگی مو را بیشتر کند.

بر اساس نظرات متخصصین پوست و مو، آلودگی و گرما می‌تواند موجب خشکی موها شود و رطوبت و نرمی مو را از بین ببرد. ازاین‌رو استفاده از ماسک مو می‌تواند به بازیابی رطوبت و نرمی موها کمک کند و مجددا موها را درخشان و ابریشمی کند.

علاوه‌براین، ماسک مو می‌تواند به تغذیه موها کمک کند و موجب افزایش استحکام تارهای مو شود. برای مراقبت از مو بهتر است از ماسک‌های موی خانگی استفاده شود. البته انواع ماسک موی تقویتی معتبر و باکیفیت موجود در بازار را هم می‌توان به‌منظور ترمیم و بازیابی موها استفاده کرد.

حالت‌دادن به موها

صرف‌نظر از نوع و جنس مویی که دارید، حالت‌دادن به موها همیشه اهمیت زیادی دارد. حالت‌دادن به موها می‌تواند به طرز مؤثری به کاهش موخوره کمک کند و میزان خشکی مو را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد. از طرفی موهایی که به‌خوبی حالت داده شده‌اند، زیاد گره نمی‌خورد و همین امر به کاهش شکستگی موها، ریش‌ریش شدن آنها و بدفرمی موها کمک می‌کند و در نتیجه موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه
رفع پف چشم با پلاسما جت

برای این کار می‌توان از یک سری نرم‌کننده‌ها یا ماسک مو استفاده کرد. این ترکیبات به موها وزن داده و می‌توانند موجب نرمی و لطافت مو می‌شوند. درصورتی‌که برای شستن نرم‌کننده از موها از آب سرد استفاده شود، این امر به درخشندگی موها هم کمک خواهد کرد.

تقویت موها

برای موهای واقعا سالمی که می‌درخشند و وز به نظر نمی‌رسند، استفاده از سرم مو بعد از هر بار شست‌وشو بسیار مهم است. همان‌طور که سرم‌های قوی برای پوست شما وجود دارد، سرم‌های مو هم با مواد فعال غنی شده‌اند و استفاده از آنها می‌تواند برای درمان و مراقبت از مو مفید باشد. با مراجعه به متخصص پوست و مو می‌توان از روش‌های متعددی برای درمان و ترمیم موها بهره‌مند شد.

محافظت از موها

آخرین گام و یکی از مهم‌ترین مراحل در روتین مراقبت روزانه از مو، محافظت از موها است. موهای ما در طول روز به دلیل آلودگی آب‌وهوا، عوامل محیطی مخرب، گرما، رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی به‌شدت در معرض آسیب قرار دارد. در نتیجه موها به‌شدت مات، تیره و وز می‌شود. استفاده از ترکیبات مختلف مراقبت از مو می‌تواند از آسیب‌های محیطی مختلف به موها جلوگیری کرده و آن‌ها را براق‌تر و زیباتر نگه دارد.

بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

روش های مراقبت از موهای معمولی و فر

بررسی مزایا و معایب کربوکسی تراپی

عوارض آر اف فرکشنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *