دلایل اصلی تزریق چربی
25 مرداد

دلایل اصلی تزریق چربی

بررسی دلایل اصلی تزریق چربی

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر دلایل اصلی تزریق چربی را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • جوان سازی : جایگزین کردن چربی در مناطقی که به مرور زمان چربی خود را از دست داده اند مانند خطوط کنار لب ، میان صورت (Mid. Face) ، حلقه تحتانی چشم ها
  • برجسته سازی : گونه ها و لب ها

تزریق چربی نواحی اطراف چشم

در طی مسن شدن صورت ، چربی نواحی پلک و حدقه تحتانی چشم ، کناره خارجی چشم -که به استخوان گیجگاهی منتهی می شود. و قسمت زیر ابروها ، همچنین بخش کناری استخوان گیجگاهی ، کاهش واضحی می باید.

نتیجه طبیعی این کاهش چربی ، علاوه بر گود افتادگی در حلقه تحتانی حدقه چشم که از دهه سوم عمر آغاز می شود ، به تدریج موجب مشخص شدن کیسه های چربی اطراف کره چشم می شود که به طور طبیعی و از قبل هم وجود داشته اند.این چربی های اطراف کره چشم علاوه بر تسهیل حرکات کره چشم در جهات مختلف ، موجب محافظت از کره حساس چشم در مقابل ضربات احتمالی و عدم فشردگی این عضو حیاتی بینایی به دیواره استخوانی جمجمه می شوند . بنابراین نه غیر ضروری هستند و نه به تازگی ایجاد شده اند .

در این مرحله است که بسیاری از افراد به فکر برداشتن و حذف این چربی ها می افتند . البته در موارد معدودی ممکن است نیاز به برداشتن قسمتی از این چربی فتق شده و بیرون زده باشد ، و نه تمامی آن.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی چیست؟

زمان تزریق چربی به ناحیه اطراف چشم ها و زمان برداشت پوست و چربی بیرون زده

ساده ترین پاسخ این است که ابتدا باید اصلی ترین علت این تغییر یعنی کاهش بافت نرم اطراف حدقه چشم اصلاح شود. باید این کاهش حجم با تزریق پرکننده طبیعی و از بدن خود فرد جبران شود و چنانچه بعد از این عمل ، اصلاح کافی صورت نگرفت و فتق چربی چشم ها به خصوص در پلک فوقانی مشخص بود، اقدام به جراحی در حد لزوم می کنیم. در بسیاری از افراد ، اصلاح گودافتادگی و خالی شدن پلک تحتانی با تزریق چربی به تنهایی کفایت می کند و نیازی به عمل جراحی نیست.

علت بروز تیرگی زیر چشم

کاهش پیشرونده بافت زیر جلدی حامی پوست ، علاوه بر ایجاد چروک ها و خطوط عمیق در پوست اطراف چشم ها ، موجب نازک شدن پوست پلک تحتانی و مشخص شدن رگ های خونی و عضله مدور دور چشم از زیر پوست بی حفاظ شده و همین امر موجب تیره تر شدن پلک تحتانی علاوه بر گود افتادگی آن می شود که ظاهر خسته و ناخوشایندی در چهره افراد ایجاد می کند.

بر خلاف تصور عمومی ، عمل تزریق چربی صورت در ناحیه پلک تحتانی به هیچ وجه موجب ایجاد پف پلک و بدتر شدن پف قبلی پلک نمی شود بلکه با پر کردن حدقه چشم – که زیر پف قرار دارد- باعث یکدستی و صاف شدن پلک پایین و میان صورت شده و جوانی و شادابی را به چهره افراد بازمیگرداند.

پیشنهاد مطالعه
درمان جای زخم با دستگاه پلکسر

تزریق چربی در اعضای بدن | بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر

علل تزریق چربی در پلک تحتانی

  • جوان سازی و پرکردن ناحیه میانی صورت
  • ایجاد تناسب در صورت
  • بهبود تیرگی و رنگ کدر پلک تحتانی
  • کاهش چروک های سطحی و خطوط عمقی پلک تحتانی
  • بازسازی بافت چربی و بافت نگهدارنده پلک پایین

تزریق چربی گونه ها

اگرچه موضوع (گونه زیبا) در جوامع مختلف تعاریف متفاوتی دارد. ولی اغلب فرهنگ ها ، یک گونه پر همراه با برآمدگی قابل توجه در قسمت خارجی را الگویی زیبا و قابل قبول می دانند. در شخص جوان ، بخش جلویی گونه (ناحیه مثلثی پایین پلک تحتانی) با درجات متفاوتی پر است. زمانی که قسمت میانی صورت و جلوی گونه یکدست و پر باشد ، بهترین حد تعادل و زیبایی ظاهری را به دنبال دارد.

خالی و گود بودن مناطق ذکر شده حتی در یک فرد جوان می تواند ظاهری خسته ، غمگین و حتی بیمارگونه ایجاد کند. در عین حال افرادی با سنین کمتر حتی با داشتن صورت یکدست و پر ، از چاق به نظر رسیدن چهره شان ناخوشنود هستند. در این افراد ف تزریق چربی با هدف برجسته سازی گونه ها و ایجاد حالت استخوانی و به اصطلاح مانکنی ، گزینه مناسب و پرطرفداری است.

بخش دیگری از صورت که در روند پیر شدن تحت تاپیر قرار می گیرد. ناحیه Buccal و یا کناره خارجی لب ها و جایی است که حفره دهان را از داخل می پوشاند و گودافتادگی این ناحیه به دوعلت (تغییرات فکی -دندانی ) که با افزایش سن رخ می دهد و یا (کشیدن دندان ها و خالی بودن جای آنها و نتیجتا کاهش حجم فک ها ایجاد می شود.

پیشنهاد مطالعه
ویژگی کرم ضد آفتاب برای انواع پوست

دکتر ابوالفضل جویا، بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

البته نباید تاثیر (کاهش بافت چربی زیر جلدی) را نادیده گرفت. وجود گودی در ناحیه Buccal به اسکلتی شدن صورت و همچنین شلی پوست فک پایین سرعت می دهد. و در عین حال می تواند خطوط دیگری بر خطوط فعلی بیفزاید. با هماهنگ کردن و پر کردن این ناحیه با قسمت های زیر پلکی ، گونه ها و خطوط خنده ، به ایجاد ظاهر شاداب و جوان صورت کمک زیادی می شود.

لازم به ذکر است که با افزایش سن و کاهش تدریجی بافت چربی گونه ها علاوه بر زیر چشم ها ، خطوط شعاعی از گونه ها به سمت زیر پلک تحتانی و کناره خارجی حدقه چشم ایجاد می شود. نمی استخوانی در این ناحیه که به سمت بالا و استخوان گیجگاهی نیز گسترش می یابد، عموما از مشخصات دهه پنجم و ششم عمر است ولی ممکن است خیلی زودتر در افراد جوان لاغر رویت شود.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا 


مطالعه بیشتر:

علل تزریق چربی لب

نکات مراقبتی پس از تزریق چربی در صورت

کاربردهای تزریق چربی در اعضای بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *