درمان پزشکی حفظ خاصیت ارتجاعی پوست
4 آبان

درمان پزشکی حفظ خاصیت ارتجاعی پوست

معرفی درمان های پزشکی حفظ خاصیت ارتجاعی پوست

در این مطلب از سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان به معرفی درمان های پزشکی حفظ خاصیت ارتجاعی پوست میپردازیم. این مطلب را در دو بخش تهیه کردیم. در مطلب قبل به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست با روش های طبیعی پرداختیم. در این بخش قصد داریم شما را با روش های درمان پزشکی حفظ خاصیت ارتجاعی پوست آشنا کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درمان های پزشکی

اگر تغییرات سبک زندگی و محصولات مراقبت از پوست ضد پیری نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد، درمان های پزشکی ممکن است قدم بعدی باشد. روش های پزشکی توسط متخصص پوست زیبایی می تواند با تحریک رشد کلاژن جدید، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. درمان‌های پزشکی ممکن است به شما در حفظ حالت ارتجاعی پوست به طور مؤثرتری نسبت به سایر گزینه‌ها کمک کند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی را می توان برای درمان بیماری های پوستی مزمن مانند پسوریازیس و اگزما استفاده کرد. آنها همچنین ممکن است علائم پیری پوست را بهبود بخشند. لیزر درمانی به تحریک ساخت کلاژن در رشته های همبند پوست کمک می کند. افزایش کلاژن ظاهر پوست را بهبود می بخشد و خاصیت ارتجاعی طبیعی آن را افزایش می دهد. همچنین ظاهر چین و چروک را بهبود می بخشد.

مطالعه بیشتر : حفظ خاصیت ارتجاعی پوست با روش های طبیعی

لیزر درمانی معمولاً در مقایسه با سایر درمان های پزشکی برای پیری پوست، کم تهاجمی و کم خطر در نظر گرفته می شود. در درمان با لیزر ، پوست شما با یک کرم بی حسی آماده می شود. و این روش معمولا بدون درد است. پس از لیزر درمانی، قرمزی و تورم طبیعی است. خطرات احتمالی نادر هستند و شامل عفونت و جای زخم هستند.

پیشنهاد مطالعه
نکاتی برای مصرف و تمدید کرم ضد آفتاب

جراحی زیبایی

جراحی های زیبایی برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست شامل لیفت صورت، لیفت ابرو و لیفت گردن است. در طی این روش ها، جراح پلاستیک برشی روی پوست ایجاد می کند. سپس جراح پوست و بافت عضلانی زیرین را بلند می کند. چربی نیز ممکن است دوباره توزیع شود. سپس پوست اضافی بریده می شود و برش ها با بخیه بسته می شوند. این جراحی ها ظاهری لیفت و سفت تر برای پوست آسیب دیده ایجاد می کنند.

حفظ خاصیت ارتجاعی پوست با روش های طبیعی | متخصص پوست اصفهان

جراحی زیبایی تمام خطرات هر جراحی مانند عفونت و جای زخم را به همراه دارد. نیاز به بیهوشی عمومی دارد که خطرات جدی را نیز در بر دارد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد خطرات و مزایای بالقوه صحبت کنید تا تصمیم درستی برای خود بگیرید.

با افزایش سن، سطح هورمون های ما به طور طبیعی کاهش می یابد و این منجر به تغییراتی در پوست می شود. ریزش هورمون ها مقصر نازک شدن و خشکی پوست و همچنین افتادگی پوست هستند. هدف هورمون درمانی بهبود ضخامت و آبرسانی پوست است که منجر به سفت‌تر و حجیم‌تر شدن پوست می‌شود. درمان جایگزینی هورمون هنوز در حال مطالعه است و عوارض جانبی جدی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

پیشنهاد مطالعه
تشخیص و درمان علت ترشح چرک از پوست سر

کرم های کلاژن

در حال حاضر کرم ها و لوسیون هایی وجود دارند که حاوی کلاژن هستند. در حالی که جایگزین کردن کلاژنی که به طور طبیعی از دست می دهید با کلاژن موضعی منطقی است، اما ثابت نشده است که این محصولات به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند. متخصصان پوست بر این باورند که کرم های رتینول و رتینوئید موثرتر از کرم های حاوی کلاژن هستند.

رتینول و رتینوئید

محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول و رتینوئیدها باعث تولید کلاژن می شوند. و برخی از علائم پیری را معکوس می کنند. رتینول شکلی از ویتامین A است که نشان داده شده است که با ترکیب با ویتامین C خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. رتینول و رتینوئیدها را می توان در بسیاری از محصولات پوستی بدون نسخه و داروهای تجویزی یافت.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک در بافت همبند پوست یافت می شود و به هیدراته نگه داشتن و روان نگه داشتن پوست کمک می کند. به مرور زمان به دلیل افزایش سن و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید یا تخت برنزه کاهش می یابد. اسید هیالورونیک به دلیل توانایی آن در مرطوب کردن پوست به عنوان یک معجزه ضد پیری به بازار عرضه می شود. ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب را نگه می دارد که پوست را هیدراته نگه می دارد و رطوبت بیشتری را به سلول های پوست جذب می کند. این به پوست شما حالتی سفت می دهد و آن را انعطاف پذیرتر می کند و احتمال چروک شدن آن را کاهش می دهد.

پیشنهاد مطالعه
بهداشت بالش و سلامت پوست

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

محصولات پوستی

هنگامی که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کردید، مانند خواب بیشتر و نوشیدن آب بیشتر، محصولات مراقبت از پوست ممکن است خط دفاع بعدی شما در برابر پیری و از دست دادن خاصیت ارتجاعی باشند. محصولات موضعی حاوی ضد آفتاب، کلاژن یا ویتامین ها می توانند از پوست شما در برابر محیط محافظت کنند و به حفظ کلاژن طبیعی پوست شما کمک کنند.

ضد آفتاب

موثرترین محصول ضد پیری پوست همیشه ضد آفتاب خواهد بود. مسدود کردن برخی از اشعه های مضر آن برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است. 4 یک ضد آفتاب با طیف وسیع انتخاب کنید که از اشعه های UVB و UVA خورشید محافظت می کند. اشعه UVB بر لایه بالایی پوست تاثیر می گذارد و باعث آفتاب سوختگی می شود. اشعه UVA عمیق تر نفوذ می کند. و مسئول از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست در اثر کلاژن و الیاف الاستین آسیب دیده است. ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 یا بالاتر داشته باشد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

بهترین راهکارهای درمانی برای تاول دست

ارتباط خشکی لب با بیماری‌ها

افزایش سرعت رشد ریش در مردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *