درمان ملاسما و درماتیت با فیناسه
13 آذر

درمان ملاسما و درماتیت با فیناسه

درمان ملاسما و درماتیت فیناسه

در ادامه این مقاله از سایت دکتر ابوالفضل جویا بهترین متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر به بررسی درمان ملاسما و درماتیت با فیناسه خواهیم پرداخت.

Finacea به دو شکل زیر موجود است:

  • فوم فیناسه. این داخل یک قوطی آلومینیومی است.
  • ژل فیناسه. این داخل یک لوله یا بطری پمپ است.

هر دو فرم در قدرت یکسان۱۵% موجود هستند و دو بار در روز روی صورت اعمال می شوند.با این حال، خطر عوارض خاص احتمال دارد بین اشکال متفاوت باشد. برای مثال، خطر سوزش روی پوست ممکن است با فوم فیناسه کمتر از ژل باشد.

اثربخشی فیناسه

در آزمایشات بالینی، Finacea تعداد ضایعات صورت را در افراد مبتلا به روزاسه کاهش داد. به عنوان مثال، در یک آزمایش:

  • افرادی که از ژل Finacea استفاده کردند، تعداد ضایعات صورت آنها تقریباً 58٪ کاهش یافت.
  • افرادی که از ژل پلاسبو (ژل بدون داروی فعال) استفاده کردند، تعداد ضایعات صورت آنها تقریباً ۴۰٪ کاهش یافت.
  • اینکه آیا یک فرم عمومی از Finacea در دسترس است یا خیر، بستگی به نوع دارویی دارد که استفاده می کنید. در زیر، اشکال عمومی Finacea را شرح می دهیم.

مطالعه بیشتر : عوارض شیمی درمانی روی ناخن

ژل فیناسه

ژل فیناسه به عنوان یک داروی عمومی به نام اسید آزلائیک در دسترس می باشد. داروی ژنریک یک کپی دقیق از داروی فعال در یک داروی با نام تجاری است. ژنریک به اندازه داروی اصلی بی خطر و موثر در نظر گرفته می شود. قیمت داروهای ژنریک کمتر از داروهای مارک دار است.

پیشنهاد مطالعه
وقوع حادثه جاری شدن سیلاب

فوم فیناسه

یک نسخه عمومی از فوم Finacea تایید شده است، اما در حال حاضر در داروخانه ها موجود نیست. اگر می‌خواهید درباره این گزینه عمومی بیشتر بدانید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

در واقع، در بررسی های بالینی، هم ژل فیناسه و هم فوم در کاهش تعداد ضایعات صورت در افراد مبتلا به روزاسه موثر بودند.

روش های درمان لک صورت یا ملاسما | متخصص پوست اصفهان

فیناسه برای ملاسما

فیناسه برای درمان ملاسما تایید نشده است. اما محصولاتی که حاوی ماده فعال آن به نام آزلائیک اسید هستند، گاهی اوقات برای درمان این بیماری بدون برچسب استفاده می شوند. با ملاسما، احتمال دارد لکه های قهوه ای یا خاکستری روی پوست خود داشته باشید که عمدتاً روی صورت تأثیر می گذارد. ملاسما بیشتر گونه ها، پیشانی، بینی و لب بالایی را درگیر می کند. دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد ملاسما می شود.

با بررسی ها دریافتند که محصولات حاوی آزلائیک اسید در کاهش تعداد ضایعات ملاسما در افراد موثر است.

اگر در مورد استفاده از اسید آزلائیک برای درمان ملاسما سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند گزینه های درمانی مناسب را برای شرایط شما توصیه کنند.

فیناسه برای درماتیت اطراف دهان

Finacea برای درمان درماتیت اطراف دهان تایید نشده است . ولی بررسی ها نشان داده اند که آزلائیک اسید، داروی فعال موجود در فیناسه، در درمان التهاب ناشی از این بیماری موثر است.

اگر پوست روشن دارید درماتیت اطراف دهان، لکه های پوسته پوسته کوچک یا بثورات در اطراف دهان احتمال دارد صورتی به نظر برسند. گاهی اوقات این بیماری می‌تواند به اطراف بینی یا چشم‌ها نیز سرایت کند (عارضه‌ای به نام درماتیت اطراف چشم).

پیشنهاد مطالعه
مزایای روغن ویتامین E برای زخم

به طور قطع مشخص نیست که چه چیزی باعث درماتیت اطراف دهان می شود. اما برخی از متخصصان فکر می کنند که می تواند ناشی از استفاده استروئیدهای موضعی قوی یا مواد آرایشی خاص روی صورت باشد.

اگر در مورد درمان درماتیت اطراف دهان سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها برای تعیین بهترین گزینه های درمانی با شما همکاری خواهند کرد.

فیناسه به عنوان یک درمان طولانی مدت استفاده می شود. اگر شما و پزشکتان تشخیص دهید که Finacea ایمن و موثر است، احتمالاً از آن طولانی مدت استفاده خواهید کرد. اما اگر بعد از 12 هفته درمان با فیناسه هیچ بهبودی در روزاسه خود نداشتید، پزشک وضعیت را ارزیابی خواهد کرد. آنها توصیه می کنند که آیا باید به استفاده از Finacea ادامه دهید یا خیر.

کاربرد خارج از برچسب برای Finacea

سازمان غذا و دارو (FDA) داروهای تجویزی مانند Finacea را برای درمان برخی شرایط تایید می کند. به طور خاص، این دارو برای درمان پاپول و پوسچول در بزرگسالان مبتلا به روزاسه خفیف تا متوسط تایید شده است.

علاوه بر این، Finacea ممکن است خارج از برچسب برای اهداف دیگر استفاده شود. استفاده خارج از برچسب زمانی است که دارویی برای درمان یک بیماری تایید شده و برای درمان یک بیماری دیگر استفاده می شود. در زیر نمونه هایی از کاربردهای خارج از برچسب Finacea آورده شده است.

پیشنهاد مطالعه
علائم ترک پا و درمان آن

دکتر ابوالفضل جویا متخصص تزریق چربی و لیپوترانسفر را در اینستاگرام دنبال کنید

استفاده همزمان از محصولات صورت و Finacea

هنگام استفاده از Finacea می‌توانید از انواع خاصی از آرایش و سایر محصولات صورت استفاده کنید. در واقع، برخی از بررسی ها نشان داده اند که سرم ویتامین C احتمال دارد در کمک به کاهش قرمزی پوست در افراد مبتلا به روزاسه موثر باشد که از فیناسه برای درمان آن استفاده می شود.با این حال، چون ممکن است روزاسه را بدتر کنند، باید از مصرف محصولات زیر اجتناب کرد:

  • تنتور یا قابض
  • مواد ساینده یا لایه بردار
  • پاک کننده های حاوی الکل

قبل از استفاده از Finacea، باید به آرامی ناحیه صورت خود را که دارو در آن استفاده می کنید بشویید. برای انجام این کار، از صابون بسیار ملایم یا لوسیون پاک کننده ای که حاوی صابون نیست استفاده کنید.

اگر از آرایش استفاده می کنید، حتما صبر کنید تا ژل فیناسه یا فوم خشک شود. پس از خشک شدن کامل دارو، می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. اگر در هنگام استفاده از Finacea در مورد استفاده از آرایش یا سایر محصولات صورت سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

علل رشد نکردن ابروها

راه های رفع شوره سر مرطوب

راه های صاف کردن موهای خشک و وز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *