تغییر در شیوه زندگی برای درمان های خانگی خشکی پوست
20 خرداد

تغییر در شیوه زندگی برای درمان های خانگی خشکی پوست

تغییر در شیوه زندگی برای درمان های خانگی خشکی پوست

مطلبی که امروز در سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان برای شما منتشر شده است. به بررسی تغییر در شیوه زندگی برای درمان های خانگی خشکی پوست می پردازیم. اقدامات زیر می تواند به رطوبت و سلامت پوست کمک کند و درمان خانگی خشکی پوست محسوب می شود:

محصولات مرطوب کننده:

از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید تا مانع از دست رفتن آب و رطوبت پوست شوید. مرطوب کننده ها را چند بار در روز و بعد از حمام کردن استفاده کنید. مرطوب کننده های قوی تر بهتر عمل می کنند (مرطوب کننده هایی مانند اوسرین و وازلین که بهترین کرم برای خشکی پوست محسوب می شوند).
شما ممکن است از محصولات آرایشی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست شما به شدت خشک باشد می توانید از روغن هایی مانند روغن بدن بچه در حالی که پوست شما مرطوب است، استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه
درمان اگزما در کودکان

روغن ها در مقایسه با مرطوب کننده ها قدرت بهتری دارند و مانع از تبخیر آب از سطح پوست می شود.
پمادهای حاوی پترولیوم یا وازلین ممکن است احساس چربی به شما بدهند بنابراین می توانید شب هنگام از آن ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی برای مطالعهراهکارهای پیشگیری از راش پوستی

سوالات کلیدی برای درمان خشکی پوست | بهترین متخصص پوست اصفهان

از آب ولرم استفاده کنید و مدت حمام کردن را محدود کنید:

دوش گرفتن طولانی مدت یا استفاده از آب داغ چربی را از سطح پوست پاک می کند. مدت زمان حمام و دفعات آنرا کاهش دهید و از آب ولرم و نه داغ استفاده کنید.

از صابون های نامناسب که پوست را خشک می کنند، استفاده نکنید. بهترین راه این است که از کرم های پاک کننده یا شوینده های بسیار ملایم یا ژل های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. از صابون و پن های کرم دار استفاده کنید که حاوی روغن و چربی می باشد. از دترجنت های آنتی باکتریال یا دئودورانت و الکل استفاده نکنید.
مرطوب کننده را فورا بعد از حمام کردن و خشک کردن پوست روی پوست خود بمالید. پوست را به آرامی با حوله خشک کنید به نحوی که بخشی از رطوبت روی پوست باقی بماند. سپس با استفاده از روغن یا کرم پوست را مرطوب کنید به این ترتیب آب را در سطح پوست به دام می اندازید.

پیشنهاد مطالعه
خطرات و عوارض تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر متخصص

از دستگاه بخور سرد در فضای منزل استفاده کنید. هوای خشک و گرم داخل فضای بسته می تواند پوست را حساس کرده و خارش و پوسته پوسته شدن را بدتر کند. استفاده از یک دستگاه بخور خانگی می تواند رطوبت را به هوای داخل خانه اضافه کند. از تمیز بودن دستگاه بخور اطمینان حاصل کنید.
از پارچه هایی استفاده کنید که الیاف آن ها با پوست شما سازگاری داشته باشد. الیاف طبیعی مانند پنبه به پوست امکان می دهد تا نفس بکشد. اما پارچه های پشمی و الیاف مصنوعی پوست را تحریک می کند.

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

لباس ها را با دترجنت های بدون رنگ و عطر شستشو دهید زیرا هر دو این موارد پوست را تحریک می کند. محصولات شوینده ای را انتخاب کنید که فاقد بو و رنگ می باشد. اگر خشکی پوست سبب خارش شود از کمپرس های خنک در نواحی خارش دار استفاده کنید. برای کاهش التهاب از کرم یا پماد هیدروکورتیزون حاوی هیدروکورتیزون یک درصد استفاده کنید. اگر این اقدامات علائم خشکی پوست را بهبود نبخشید و یا اگر علائم بدتر شد با متخصص پوست مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه
کلیپ آپارات نمونه اندولیفت

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

علت ، پیشگیری و درمان شپش سر کودکان

روش بهبودی اگزما با مایع سفید کننده

روش های ترمیم انواع مختلف اسکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *