تشخیص بیماری پوستی کهیر
27 خرداد

تشخیص بیماری پوستی کهیر

کهیر

زمانی که آلرژی های حاد یا مزمن واکنش داشته باشند کهیر (urticaria  ) رخ می دهد. این واکنش ها معمولا در مقابل مواد هیستامینی یا ترکیباتی از این نوع مواد به وجود می آیند.

تشخیص کهیر

بیماری کهیر پوستی معمولا به شکل دانه های کوچک به رنگ صورتی و در شکل برجستگی های وسیع دیده میشوند. گاهی این عرضه ها به صورت تاول همراه با خارش شدید نیز ظاهر میشوند. مدت زمان این بیماری کوتاه و گذرا میباشد،به طور کل هر ضایعه کهیر بر روی بدن بعد از چند دقیقه و یا نهایت چند ساعت باقی می ماند و از بین میرود و اثری از جای خود باقی نخواهد گذاشت. در صورتی که این واکنش ادامه داشته باشد بعد از ،از بین رفتن کهیر امکان اینکه ضایعه در محل جدید یا همان محل ادامه داشته باشد وجود خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی صورت چیست؟

اندازه ضایعه  از کوچکی عدس تا یک بشقاب نیز قابل مشاهده است. کهیر عموما همراه با خارش شدید میباشد ولی درد و سوزش به ندرت وجود خواهد داشت. این ضایعه ها به طور پیوسته ناحیه های وسیعی از پوست را در بر خواهد گرفت.

اگر وجود این عارضه در ناحیه های مانند: لب و پلک ها ایجاد شود ، تورم را به همراه خواهد داشت . این تورم از نظر بعضی بیمارها باعث نگرانی خواهد شد. اما باید گفت جای نگرانی نبوده و تا مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت این تورم ها از بین خواهد رفت. این بیماری  بسیار شایع است و افراد در طول عمر خود حدود به ۱۰ تا ۲۰ درصد ممکن است مبتلا به این بیماری میشوند. به طور کل کهیر ظرف مدت چند روز تا چند هفته درمان خواهد شد ، البته مواردی دیده شده است که احتمال بهبود یافتن تا سال ها به طول می انجامد.

پیشنهاد مطالعه
علت، مراقبت و درمان ترک لب ها

دکتر ابوالفضل جویا

بورد تخصصی پوست، لیزر و زیبایی
اصفهان، دروازه شیراز، مجتمع سپهر، طبقه اول، واحد 5
تلفن تماس: 36692974-031

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *